{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.675 visninger | Oprettet:

MV P
MV P
Tilmeldt:
8. aug 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14

Hjælp? Knirkelyd fra kranken! (ikke fra sædet eller styret) {{forumTopicSubject}}

Hej Cykkelgalleri.

Igår var jeg ude og cykle på min ældre racercykel hvor jeg bemærkede en knirke lyd fra kranken da jeg trådte til, det skete dog efter jeg har cyklet i noget tid og forsvandt også da jeg var på vej tilbage. Jeg har lige haft krankboxen ude, hvor jeg fik at vide at den ikke fejlede noget, men jeg bliver nød til at være 100% sikker om det ikke er det. Jeg har læst mig frem til at det kan være styret og sæde, men det er det ikke i dette tilfælde da jeg kan mærke vibrationerne og lyder komme fra kranken når jeg belastede den.

Så er der ikke en venlig sjæl der gider at fortælle mig hvorfor den lyd kommer og hvad jeg skal udskifte hvis der altså skal udskiftes noget??? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp? Knirkelyd fra kranken! (ikke fra sædet eller styret)
  • #1   17. aug 2014 Kulfiberramme??

  • MV P
    MV P Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #2   17. aug 2014 Yes smiley

  • #3   17. aug 2014 Hvordan ser lakken ud omkring boksen? Har selv lige haft en, hvor foringen til krankboksen var ved at løsne sig.

  • MV P
    MV P Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #4   17. aug 2014 Det ser fint ud, det knirkede kun når jeg trådte smiley

  • #5   17. aug 2014 Okay.. Jamen jeg ville nok prøve at købe en ny krankboks og sætte på.. Det er jo ikke den dyreste udskiftning smiley

  • MV P
    MV P Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #6   17. aug 2014 Nej jeg har også overvejet det meget stærkt, men hvordan lyder en defekt krankbox helt præcist? Er det når den knirker? smiley

  • #7   17. aug 2014 Den lyder sådan her. Klinke klanke klonke!

  • #8   17. aug 2014 Lad være med at købe en ny krankboks endnu.
    Dit problem kan komme flere steder fra.
    Du skal prøve de her ting først:

    -Smøre den gamle krankboks med fedt i gevindet og inden i rammen hvor krankboksen sidder

    -smøre din styrefitings (kugleleje og skåle oppe og nede)

    -smøre din saddelpind og nede rammen ved saddelpind

    -tage dine pedaler af kranken og smør gevindet med fedt.



  • MV P
    MV P Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #9   17. aug 2014 Okay, saddelpinden må ikke få fedt da det er kulfiber, så jeg har eftetspændt den, jeg tvivler virkelig stærkt på at det er mine styre fittings, jeg opdagede det selv om jeg hørte musik og ikke kunne høre noget, da jeg kunne mærke at der var noget der opførte sig forkert nede ved kranken smiley

  • #10   17. aug 2014 Jo det skal have carbon fedt.
    Jeg har haft det samme problem flere gange og det kan skyldes flere af de ting som jeg nævte.
    Den ene gang var det mine pedaler som skulle smøres
    Og en anden gang var det mine styrefitings begge gange føltes det som om det kom fra kranken.


  • MV P
    MV P Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #11   17. aug 2014 Modtaget, jeg kigger på det smiley men hvordan kan det være at lyden forsvandt efter jeg havde kørt i et stykke tid?

  • #12   17. aug 2014 Efter et stykke tid kan evt fedt godt blive et par grader varmer og så udvider det en lille smule som kan stoppe det indtil det ikke er i bevægelse mere

  • MV P
    MV P Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #13   17. aug 2014 Okay, jeg prøver, men hvis det ikke virker, hva kan det så være? smiley

  • #14   17. aug 2014 Hvad for en krankboks har du

  • MV P
    MV P Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #15   17. aug 2014 En octailink tror jeg den hedder, fra shimano smiley

  • #16   17. aug 2014 To andre muliger er pedaler eller spider/tandhjul.

    Har selv oplevet knirkende lyde fra de steder.


  • MV P
    MV P Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #17   17. aug 2014 Har lige været ude og køre lidt, der var ingen problemer og den kørte fejlfrit smiley

  • #18   17. aug 2014 knirke/klonk -lyd kan også komme hvis én af boltene som holder klingerne fast til kranken har løsnet sig.

  • #19   17. aug 2014 #7 Hahahaha jeg grinte højlydt!! smiley smiley

  • Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #20   18. aug 2014 De 2 gange jeg har haft problemet var det:

    1) Klingeboltene der skulle smøres (det er vist hyppigt problem)
    2) Friløbet i baghjulet, tænderne var slidt og sagde en klink lyd gennem stel og hjul så det lød til at komme fra kranken når jeg trådte til. Måtte have min cykelpusher til at hjælpe med at fejlfinde det problem, efter meget lang tids søgen.

    Jeg ville forsøge at tage klingeboltene af, rense dem, smørre dem og montere igen. Evt. montere nye bolte og smøre dem.


Kommentér på:
Hjælp? Knirkelyd fra kranken! (ikke fra sædet eller styret)

Annonce