{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.673 visninger | Oprettet:

Mudderbad = ny krankboks? {{forumTopicSubject}}

Var ude at køre mit første rigtige MTB løb i weekenden på et rigtigt mudret spor. Efterfølgende så cyklen ikke ligefrem køn ud, men efter den sædvanlige grundige rengøring, spillede alt som det skulle, så cyklen blev sat i garagen.

I dag ville jeg så rulle en lille tur i skoven, men ville lige først gå gear'ne ordentligt efter igen, så den røg i holderen. Bemærkede straks at kranken gik noget trægt, så jeg afmonterede kranken og her viser det sig, at krankboksen går noget trægt og giver mislyde i drive side (ingen problemer i none drive side).

Tog lige en hurtig video med min iphone:
https://www.youtube.com/watch?v=bmzw8zVegSs

Krankboksen er en FSA PF30, som kun har siddet i et par måneder.

Hvad er Jeres erfaring med dette? Er det forventeligt at et kraftigt mudderbad, hvor der helt sikkert har været mudder omkring krankboksen i de ca. 2 timer løbet varede, er nok til at tage livet af sådan en PF30? Står den til at redde, eller skal jeg have ny i for 2. gang i år?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mudderbad = ny krankboks?
  • #1   26. aug 2014 Lyder meget rigtigt. Hvis det er std pf30 lejer.

    Hvordan vasker du din cykel?


  • #2   26. aug 2014 Med vand og sæbe smiley ikke noget med højttryksspuling eller lignende...

  • #3   26. aug 2014 Gjorde lige en ny opdagelse. Efter at have læst lidt om PF30 vedligeholdelse, pillede jeg med en hobbykniv den lille forsegling af der sidder under yderste løse beskyttelsesring (det der er hvidt på filmen). I non-drive side så det (ikke overraskende) fint ud, men i drive side var der ingen fedt tilbage overhovedet! OK så giver det vist mening!

    Har nu forsøgt at rengøre lejet og giver det nyt fedt i morgen efter at det har tørret godt natten over, som et sidste forsøg inden jeg bestiller en ny BB.

    Nogen der har erfaring med en bedre model af PF30, der holder lidt længere? Har prøvet SRAM, Token og nu FSA, men det er vist "same shit"...


  • GardenGirl
    GardenGirl Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 6 Svar: 101
    #4   26. aug 2014 Det ville jeg så ikke lige have forventet.. - en krnak skal kunne holde til en normal ok - belastning..

  • #5   27. aug 2014 Nu har Søren jo ikke skrevet hvor meget han køre. Men en MTB der bliver kørt i alt slags vejr kan sagtens stå af ret hurtigt. Især std press fit lejer. Det er min egen erfaring i hvert fald.

    Jeg har ikke selv prøvet dem, men de får rigtig gode anmeldelser og andre herinde mener jeg også har gode erfaringer med dem.

    http://www.enduroforkseals.com/


  • #6   27. aug 2014 Kører 1-1,5 time 2-3 gange om ugen i alt slags vejr og altid i skov. Hen over sommeren har det jo været fantastisk vejr og næsten tørt hver gang jeg har været ude. Den FSA der sidder i nu er sat i 1. juli og ud over turen i søndags i mudder er den vel ikke for alvor blevet udsat for slemt vejr.

    Måske er det bare min kampvægt på 0,1 Tons der er for meget for de billige BB...suk.

    Tak for linket Michael. Tror jeg taget chancen og prøver sådan een...


Kommentér på:
Mudderbad = ny krankboks?

Annonce