{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  shimano 105 versus 105 kompakt
  • #1   26. aug 2014 Shimano 105 leveres normalt med kranksæt BCD 130 - 53/39

    Kompakt betyder at kranksættet er BCD 110 - 50/34.
    Altså et lettere tråd du får ved kompakt.

    Jeg kan ikke svare dig på Campagnolo VS Shimano.


  • #2   26. aug 2014 kan du forklare det med de to versioner nærmere. et lettere tråd? er det bare klingerne der er mindre??? i sin tid havde jeg både mtb og racer ig der skulle jeg køre 45 som min på mtb for at træde den store klinge (højeste gear) ubesværet og på min racer 55km. hvis en shimano 105 kompakt har en stor klinge på 50 tænder og ikke 53 så er den jo en kende mindre og dermed vil man vel heller ikke kunne komme i så høj fart. men det der bcd130 kontra 110 ved jeg ikke hvad betyder

  • #3   26. aug 2014 BCD er afstanden mellem klinge-hullerne.
    Det kniber med at lave en 50 tands klinge der kan sidde på en BCD 130 .... der vil være for lidt godstykkelse tilbage til at klingen bliver stærk nok.
    Derfor er kompact lavet mindre i BCD til at matche mindre klinger.

    Omvendt hvis du køber kompact, skal du ikke satse på at kunne få 53/39 klinger uden også at skulle skifte hele kranksættet.

    Jeg ved dog at BBB laver en 39 klinge i BCD 110.


  • #4   26. aug 2014 takker så kort sagt mindre diamter og mindre tænder og det giver et lettere tråd men også mindre mulighed for en rigtig god topfart. som jeg læser det vil jeg da foretrække en standard opsætning. men nu blev jeg da meget klogere

  • #5   26. aug 2014 Kompact 50/34 = bjerg gearing

  • #6   26. aug 2014 Uden at ville ligge hovedet på blokken, så mener jeg helt bestemt at der med en kompakt / compact gruppe menes, at kranken er med 2 klinger (double) frem for 3 (tripple).

  • #7   26. aug 2014 Ja det kan man godt kalde en erstatning for Triple, man kan opnå samme geartal ved at vælge kompact kompineret med specielle antal klinger i kasetten.

    Godt set, Stefan smiley

    Det er også beskrevet her:
    (link fjernet)


Kommentér på:
shimano 105 versus 105 kompakt

Annonce