{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Claus W
Claus W
Tilmeldt:
1. jul 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Axle Nut til 3/8 Specialized p.1 2009 {{forumTopicSubject}}

Hey.. jeg ville smide nye nuts på min p1. men jeg kan ikke få nogle til at passe.
jeg købte dem her.
http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/gusset-alloy-axle-nuts/rp-prod34992
på forhjulet virker de en tand for store. (man kan rykke en smule op og ned, når de ikke er strammet helt op.)
men på baghjulet kan jeg slet ikke få den på. eller den kan lige gribe fat, men kan ikke skrue den helt ned over hele gevindet.

her er specs på cyklen.
http://www.specialized.com/us/en/bikes/archive/2009/p.bikes/p.1#specs

findes der 2 størelser jeg ikke er bekendt med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Axle Nut til 3/8 Specialized p.1 2009
  • Claus W
    Claus W Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #1   14. jan 2015 okay. har fundet ud af at baghjulet er 10mm og ikke 3/8 som de skriver.
    men forhjulet er mig stadig en gåde.. for 10mm og 3/8 er for stort.


  • #2   14. jan 2015 Så må du jo bestille nogle 3/8" Møtrikker på en engelsk eller lign hjemme side da 3/8" er ca. 9,5mm

  • Claus W
    Claus W Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #3   15. jan 2015 men 3/8 passer af en eller anden mærkelig grund ikke. og de to axler er forskellige. kan det virkelig passe den er 9mm. har squ aldrig hørt om 9mm bolt on på en mtb smiley


  • #4   15. jan 2015 Det må det jo så åbenbart være, kan være at gevindet er drejet om, efter det har været ødelagt? Kan ikke rigtigt forklare det???

  • #5   15. jan 2015 nu har du tjekket korrekt gevind stigning og det hele? at det er det samme?

  • Claus W
    Claus W Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   15. jan 2015 det har været lidt umuligt da det eneste info jeg kan finde om cykel er de er 3/8 hvilket så ikke helt passer. man kan sige HVIS den ene er 9mm og den anden 10 er begge tal jo ikke langt fra 9,5

    begge nav er originale. men hvis det skulle have været udskiftet på et tidspunkt. ville det da være lidt spøjst at skifte til 2 forskellige størrelser?

    nå jeg må helle få fat i en skydelære eller hoppe ned på værkstedet med hjulene.
    tak for hjælpen de herre.


  • Claus W
    Claus W Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #7   15. jan 2015 men ja til #4 det kan squ godt ske den er skadet.. må hellere krydse fingre.

  • #8   15. jan 2015 du må have fat i en gevind stignings måler smiley

  • #9   18. jan 2015 Kunne selv have fundet på at dreje et ødelagt gevind om til en mindre str.

Kommentér på:
Axle Nut til 3/8 Specialized p.1 2009

Annonce