{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ødelagt louckout
  • #1   6. mar 2015 Hvordan er den gået i stykker ? jeg smadrede min oppe ved styret under et styrt og der fik jeg cykelmekanikeren til at sætte en ny på mener det kostede et par hundrede kroner

  • #2   6. mar 2015 det er ved selve mekaniken den er ødelagt. altså der hvor man låser og låser op. tænker jeg

  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #3   6. mar 2015 Jeg bruger aldrig min... Samme gælder mange af mine kammerater. Hvorfor låse en forgaffel? smiley

  • #4   6. mar 2015 bruger den sjælent

  • #5   6. mar 2015 Hvorfor låse en forgaffel?? Her i Danmark kan du ofte møde steder på diverse spor hvor affjedring ikke er nødvendigt, så er det sku meget rart, da en gaffel med affjedring tager meget af den kraft du ligger i benene, så med en stiv gaffel burde man kunne opnå en bedre tid end med en med affjedring, så længe der ikke er brug for affjedring.

  • #6   6. mar 2015 bruger den mest vis jeg hurtigt skal et sted hen

  • #7   6. mar 2015 Og efter som mange tager en del mtb spor på croos cykler, må man mene at mange spor ikke kræver "fjeder dæmpning" men snare teknik. Og på de spor kan lockout være guld værd.

  • #8   6. mar 2015 Jamen som transport cykel er en gaffel med dæmpning totalt unødvendig, på med en stiv gaffel.
    Hvis du ikke køre terræn er en mtb'er i min verden hul i hovedet. Mtb : brede, grove dæk = mere rulle modstand.
    Forgaffel med affjedring = mistet kraftoverførelse.
    Alt det gejl med gear, bremser og forgaffel = højere vægt.
    Køre selv på en totalt skrabet fixie, som er super let, minimal vedligeholdes, minimal rullemodstand (køre med sten hårde sliks).
    Og en super gennemsnitsfart på ca 30 km/t - top fart indtil videre 57 km/t med en 16/53 gearing.


  • #9   6. mar 2015 bruger den også i tærren

  • #10   6. mar 2015 Okay, så er det selvfølgeligt meget rart af have lidt affjedring.
    Men forstår ikke helt hvad der er gået i stykker. Ved ikk om du har lockout på styret, hvis ja og det er den del der er ødelagt, så er det et easy fix. Hvis det til gengæld er i gaflen, må jeg være dig svar skyldig, men kan sige med god vilje, er der ikke meget der ikke kan repareres. Spørgsmålet er bare om det kan betale sig?
    Hvilke gaffel har du?


  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #11   6. mar 2015 Kewsoner... Kender du til Brain teknologi og f.eks sid teknologi? De justere selv affjedringen, jo hurtigere du køre, jo fastere er den. Der er så at sige ikke nogen grund til at låse den, professionelle låser heller ikke deres gafler. Tror du skal læse lidt mere om MTB før du udtaler dig, for den med dæktryk er også helt hen i vejret.

  • #12   6. mar 2015 Øh køre selv med Brian på min epic expert (har kørt mtb i 15 år så er ikke helt grøn), men det gør jo absolut også så påvirkninger fra rytteren ikk skal påvirke affjedringen = mindre spild af rytterens kraft, kald det automatisk lockout.
    Og angående dæktryk, det eneste der bare giver en smule mening er at dækket ikke graver sig så let ned. At scwalbe så påstår at det også gælder veje og lign er for mig helt uforståeligt da det strider mod alt hvad man siger om dæktryk og landevejs kørsel, jo større en overflade der rør en anden overflade jo større er friktions påvirkningen.


  • #13   6. mar 2015 Og så siger så siger du fanme SID teknologi???
    Nu er det lige såen at Rockshox intet har at gøre med Brian teknologien, ud over deres samarbejde med spezialized som er dem der har udviklet Brian teknologien. Kan også bare kalde det Fox teknologien, da Fox var de første der blev udstyret med brain i deres bagdæmpere.
    Brian = spezialized men de har samarbejde med både Fox og Rockshox.


  • #14   6. mar 2015 Og nej Brian systemet, slå ikke til/fra pga af farten. Men fordi den kan fornemme om det er forskel på rytteren og pump på stien. Det vil sige at når lortet virker som det skal (siger jeg fordi jeg ikk er imponeret over Brain systemet) så skal gaflen/bagdæmperen ikk reagere når du holder helt stille og hopper i sadlen og trykker ned i styret, men kun når kraft påvirkningen kommer nede fra hjulene.
    Det er ideen med Brain, at systemet kan mærke hvornår den skal affjedre og ikke bare hoppe der ud af når man træder i pedalerne.


  • #15   6. mar 2015 Mikkel S.

    Stort set alt hvad du har skrevet i denne tråd er aldeles ukorrekt, og aner vitterlig ikke hvor du får den stærkt begrænsede viden fra ?

    Tobias:

    Er det inde i gaflen den er i stykker, eller er det mellem remote og lock-out ?
    Hvilken forgaffel har du ?


  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #16   6. mar 2015 Du har sku ret Stefan, Lockout er stadig på cyklen, samme gælder kammeraternes, hvor vidste du det fra? Og de 7 luftgafler jeg har haft har aldeles ikke blevet mere faste jo hurtigere jeg cyklede... Puha, godt du kom med din kakafoniske udtale! Subjektiv vudering er en dyd

  • #17   6. mar 2015 det er som om at når jeg låser eller drejer den op i den røde at den hopper tilbage imellem rød og grøn når jeg slipper det samme den anden vej.

  • #18   6. mar 2015
    Tobias, hvilken forgaffel har du ?


  • #19   6. mar 2015 billeder ?

  • #20   6. mar 2015 Mikkel s: kæmpe ????? til dit svar til steffan, der er ingen grund til at virke mere dum end højst nødvendigt og det gør du desværre, når steffan stiller spørgsmål ind til din viden, og du svare på spørgsmålet, med hvad jeg ser en som uforklarlig mængde af ????????????? Men kan kun sige at jeg er rigtigt glad for at dig og dine kammerater kan finde lockout'en, det jo altid noget.

    Og undskyld til Tobias, da det er hans spørgsmål der er hovedemnet, og det lidt gik over i hvem ved mest.
    Tobias forstår ærligt talt ikke dit sidste svar, omkring rød, grøn og at den havner i midten???
    Kan forstille mig at du har en af de ældre rst gafler, for syntes at huske at lockouten på styret, havde en form for indikator, men det er ikke noget du må hænge mig op på.
    Du bliver nød til at skære det ud i pap hvad er det der ikke virker, måske vedhæftet nogle billeder, og vigtigst af alt så skal vi vide, hvilke gaffel du køre med.


  • #21   6. mar 2015 tar et billede af det imorgen

  • #22   6. mar 2015 Citat:
    "Jeg bruger aldrig min... Samme gælder mange af mine kammerater. Hvorfor låse en forgaffel?" <- Subjektiv udtalelse

    I forbindelse med ovenstående "objektive" statement, så er det langt fra alle som triller rundt med high-end forgafler!
    Dermed kan det sagtens være en fordel med lock-out - om så din "objektive" mening vil det eller ej!


    Rullemodstand i den forbindelse som Hr. Kew nævner er helt korrekt (Læs konteksten). På vej nytter det intet at køre med et halv fladt dæk - det siger vidst sig selv!


    Brain forgafler bliver fastere jo hurtigere der køres ?
    Ahhh... Ikke helt korrekt!
    Ved højere fart øges de vertikale kraft påvirkninger op gennem gaflen, hvilket åbner Brain-ventilen og olieflowet i gaflen = den bliver aktiv.


    Edit:
    At nævne du har haft 7 gafler ville svare til at jeg sagde "min far kan banke din far".
    Ubrugelig info.


  • #23   6. mar 2015 Ih ville så gerne gå hånd i hånd med dig Stefan i denne "debat" men det er ikke helt sådan Brain systemet fungere, eller burde fungere.

    Link: https://m.youtube.com/watch?v=O-pFW2JKvOk


  • #24   6. mar 2015 Den bekræfter blot det jeg skriver.

    Bump rammes hårdere ved højere fart (større kraftpåvirkning) og det opfanger Brain funktionen og åbner op.
    Ved lavere fart = mindre kraftpåvirkning og der skal et større bump til at aktivere den smiley


  • #25   7. mar 2015 Hmm min mor havde ret, de 7 års skole gang jeg har haft er ikke nok, læste/forstod ikke din tekst korrekt, ja du har ret, selvfølge bliver den vertikale påvirkning større, jo højere den horisontale påvirkning er, og det aktivere selvfølgelig brain'en. Jamen glædelig nyhed så kan vi alligevel gå hånd i hånd i dette forum, selv om damen nok foretrækker at, hun og jeg går hånd i hånd.

  • #26   7. mar 2015 Men vil stadig sige har haft en epic expert carbon, siden 2012 og er ikke positivt overrasket, over Brian funktionen.

  • #27   7. mar 2015 bare lige for at få navnene på plads, så hedder fox's system terralogic, og specialized Brain

    Desuden er SID en model af forgaffel fra Rock Shox, tilsvarende at Reba er navnet på en model.


  • #28   7. mar 2015 forstår ikke hvorfor man altid skal begynde at diskutere alle mulige andre ting end det der bliver spurgt om i de forskellige anonncer.. og det altid skal ende med JEG VED MERE END DIG....hvorfor ikke bare holde sig til emnet og så hjælpe hinanden

  • #29   7. mar 2015 Øh nu et det såen at både Rockshox og Fox har samarbejdet med specialized. Og begge har Brian systemet i nogle af deres produkter. Rockshox har lavet en SID med Brian systemet, som kun kommer på spezialized cykler og der samme har Fox gjort bare med bagdæmperen, syntes jeg fik skåret det rimeligt meget ud i pap.

    Ja Fox har så et lignede system som hedder fit terralogic, men det ændre stadig ikke på at Fox i samarbejde med spezialized har lavet en bagdæmper med Brian teknologi.


  • #30   7. mar 2015 Carsten S.
    Det er som når man sidder og drikker en øl med vennerne, jeg kommentere problemer med kæresten, og før man får set sig om snakker man friværdi, boliglån og beretninger??? Hvordan vi kom ind på det??? Ved det ikke, da det startede med min klage over min kæreste, og hende er der desværre ikke meget friværdi i???


  • #31   7. mar 2015 nu skriver jeg jo som sådan også at det er et system specialized har lavet, og ikke noget med om det er rock shox eller fox de sidder i smiley

  • #32   7. mar 2015 Okay misforstod det lidt.

  • #33   7. mar 2015 stop finder ud af det selv.


  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #34   7. mar 2015 Det her er skide godt! Ligesom fordi, hipstere sjældent har nogen uddannelse. De er udannede og simple, uintelligente, usympatiske, grimme, små mennesker med pindarme, og ingen kan lide dem. Ingen. Det er netop derfor, de er hipstere. De indeholder intet og har taget hipsterrollen på sig i håbet om at få bare en eller anden identitet i deres elendige, indholdstomme liv. Men det lykkedes ikke. Paradoksalt og passende på samme tid, er de ironisk overfladiske i deres søgen på indhold. Tyk lidt på den, nu ikke bliv for radikale, så ender jeres børn som sindssygt radikale bipolare hipstere med en lækker sarkastisk pskykisk funktionsnedsættelse! Elsket det subjektive, og elsker nepotisme, uden det var 80 % af den offentlige sektor uden arbejde!

    Et lille gylp fra en voksenbaby med en dissociativ lidelse og et tryk i den præfrontale cortex også kaldet frontallappen med stor betydning for den menneskelige udvikling!

    Best Regards

    Manden der lige fik en granmal


  • #35   7. mar 2015 Okay forumet gik fra hvad man har af viden, måske ikke angående emnet, men indtilvidere kun deling af viden. Så kommer der en totalt intelligens kommetar fra Mikkel, som i mine øjne er totalt intetsigende i det her forum. Hipster??? Hvor kom den fra? Ved du hvad en hipster er??? Mikkel du har gang på gang vist din mangel på viden, det flot du har kigget lidt i ordbogen så du kan smække en masse fine ord ind, problemet er bar,e når der ingen menningen giver det du skriver.
    Sidder og griner mig selv til døde lige nu.
    Hvor kom al det vrøvl du lige har væltet ud fra???
    Det eneste jeg har fået ud af din totalt uintelligente kommentar, er at du har vist at du er den typiske stereotype, som sætter nogle mennesker i bås pga af interesse. Ud over det, de fleste mennesker jeg ville definere hipster er unniersitets studerende/eller videregående uddannelse.


  • #36   7. mar 2015 Og kan så lige tilføje, hvor mange ansatte har du i dit firma, for det firma jeg er medejer af, har 15 ansatte og er i 2 år i træk blevet udmærket som gazelle virksomhed. Men det er jo nok min mangel på uddannelse og indholdstomme liv der har gjort jeg sidder i denne elendige situration!

  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #37   7. mar 2015 Kewsoner, du har åbenbart heller ikke den store viden omkring diverse fine ord... Skrev vel og mærke... "Best Regards, manden der lige fik en granmal = et slemt epileptisk anfald aka, en voldsom absence"

  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #38   7. mar 2015 Men lad os lave en abrupt afslutning, for jeg har træder en færd af sarkasme og trækker et svagt spor af sort snak efter mig

  • #39   7. mar 2015 At sætte folk i bås er tegn på uintillgens, uanset dine "fine ord"
    Og i mine øjne tyder det tydeligt på en underudviklet frontallap, da det er der impatien sidder, med din kommentar så tvivler jeg på din er fuldt udviklet, da en person med en sund fornuft og en smule indsigt i andre mennesker, ALDRIG OG JEG SIGER ALDRIG, sætter nogle mennesker i bås pga af religion, holdninger, politiske overbevisninger, seksuel lyster, farve eller andet.
    Men du er sikkert også typen med homofobi, islamofobi og diverse andre fordomme??


  • #40   7. mar 2015 Øh har på intet tidpunkt påstået jeg ikke forstod hvad du skrev men at du sviner folk og siger best regards hænger ikke sammen.

  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #41   7. mar 2015 Spiser kun frilands Kød/æg, køber kun økologisk grøntsager/frugt, hader racisme, støtter fuldt ud rød blok, prioritere næste kærlighed højt, har arbejdet med autister fordi jeg har følt jeg skulle hjælpe mennesker for en tid, støtter World animal protection, generalisere sjældent, elsker alle kulture, ser mig som et verdensmenneske (hader grænser og lande), elsker demokrati (dog ikke et direkte)!

    Du er helt afsporet og prøver åbenbart at lege Freud... Jeg siger til dig jeg fik en granmal, hvad er det du ikke fatter!?


  • #42   7. mar 2015 At man kan blive så tøsefornærmet over der er nogen der nævner, at de statements man kommer med måske ikke helt bærer vand, begriber jeg ikke.

    Men det her er sgu god læsning på en "kedelig" lørdag smiley


  • #43   13. mar 2015 GGGGGG

  • #44   13. mar 2015 Søde lille skat lad vær med at bruge gran mal/epileptisk anfald, som undskyldning når du skriver nedladende ting om andre. Allerede der viser du fordomme!
    Ikke fordi nogle som helst i denne tilstand, kan producere magen til hjerne gylp som dig eller gøre noget som helst andet, for en person i den tilstand er ikke helt til stede vel???.
    Men fordi du er fanme ussel, at bruge det som undskyldning, for din tanke torsk!


  • #45   13. mar 2015 Og husk lige at der måske er nogle mennesker med denne lidelse som måske finder det fornærmende at du skriver lort, med en lidelse som undskyldning, ja det vil sige, at jeg syntes ikke det var sjovt på noget tidspunkt! Måske fordi min far døde af en hjernesvulst som gjorde at han fik anfald som du kalder gran mal, og det er der ikke noget sjovt ved. Men igen, flot du kan bruge andre folks lidelser som undskyldning for din hjerne gylp!!

Kommentér på:
ødelagt louckout

Annonce