{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.385 visninger | Oprettet:

Apollon
Apollon Hjælpe-administrator

Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346

Specialized flækket igen? wtf?! {{forumTopicSubject}}

Hej..

Hvad er jeres vurdering?

Opdagede denne ridse/flænge/flæk i mit nye stel her imorgen.

I dag var 3. tur jeg kørte på det stel...... Er jeg bare mega uheldig ?

Tidligere forum indlæg: http://www.cykelgalleri.dk/forum/teknik-og-reparation/50888-specialized_knaekket_andre_med_samme_oplevelse_

smiley back to webike?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Specialized flækket igen? wtf?!
  • #1   14. mar 2015 Ja, jeg må indrømme det ikke ser super godt ud.

• #2   14. mar 2015 Svært at vurdere, men nok en god ide at køre forbi webike igen.

• Apollon

#4   14. mar 2015 Min kamp vægt ligger på 105 kg, selvfølgelig mere end den normale rytter.

Om jeg hopper, altså selvfølgelig tager jeg drops men ikke hop, eller noget der ligner downhill, da mine skills ikke er til det, jeg køre hovedsageligt bare motion, så vil ikke mene at jeg presser cyklen til det den egentligt burde kunne holde til..

• Apollon

#6   14. mar 2015 Synes bare det er pænt træls... Vil da bare mene at en 30k cykel skulle kunne holde til lidt mere en 2 ture smiley men ja kan godt være jeg bare er ultra uheldig..

• #8   14. mar 2015 smiley

Måske du skal få plastikrammen byttet til en metal i stedet..

105 kg på en carbon fully, så skal du vist have fat i en tallboy for at det kan holde i længden.

• Apollon

#9   14. mar 2015 Det kan da godt være at den ikke kan holde, men så burde de måske informere om en max vægt? Som andre mærker gør, smiley men ville satme også gerne have haft en tallboy, men den var noget over budget, desværre..

• Apollon

#11   15. mar 2015 Super smiley så skal den også nem kunne holde ville jeg da mene

• Apollon

#12   15. mar 2015 cato: den er "kun" opgivet til 125 kg. but still....

• #13   15. mar 2015 Igen, fatter simpelthen ikke det mærke er så overhyped.

At du stadig kører Spec er mig en gåde.

• #14   15. mar 2015 At han køre Spec, er vel hans valg.

Der er jo mange der køre på deres specialized og er yderst tilfredse. (nej jeg har ikke en specialized:))
    Det er da ikke ukendt at der er nogle produktioner (ikke kun spec.) som har en fejl af en anden art. Trek havde en periode en fejl på deres rammer hvor saddelrøret flækkede efter kort tid.

• Apollon

#15   15. mar 2015 Jakob mtb.

Jamen lad mig fortælle dig hvorfor det er så hypet.

Erik "Racing" viking køre specialized
    Annika Langvad køre specialized
    Simon Andressen køre specialized
    Sebastian Sini køre specialized
    Osv.

Altså mange af de store som viser sig frem. Godt nok er det sponsor, men det har stadigvæk en indflydelse på folket.

Hvorfor jeg valgte Specialized, jamen mange i klubben køre på mærket, og jeg blev anbefalet cyklen af mange, derfor prøvede jeg sådan en Epic her... At jeg så har fortrudt købet, pga af for ringe kvalitet, er en helt anden sag...

Folk har heldigvis forskellige smage, ligesom med biler! Det er jo det samme som jeg ikke fatter at man blander gul, limegrøn, hvid, rød og fesen sort sammen? Men sådan er vi så forskellige, og det skal der jo være plads til. Man kan jo også tolke det som om du måske var jaloux, fordi du ikke selv kunne få en s-works?? Men det er jo en anden sag...

En ting er ihvertfald sikkert, jeg spurgte ikke ind til din mening omkring mit valg af cykel, jeg spurgte til råds om det skod carbon var flækket igen!...? Så hvis du ikke kan bidrage til det spørgsmål, så lad venligst være med at fylde negativ stemning i mine forum indlæg, ellers andres smiley

Forsat go dag.

• Apollon

#17   15. mar 2015 Jamen det kunne da godt tænkes, dave. at det er vejen frem... Bare skide træls. smiley

Jamen jeg ville egentligt bare høre jeres vurdering, og komme af med lidt frustration smiley

• #18   15. mar 2015 Der er kun og gå til forhandleren.....lad os høre hvad han siger.....

• #19   15. mar 2015 jeps, kom i en dialog med forhandleren, han bliver jo nok også træt at skifte ramme for dig hver anden uge... smiley

Jeg forstår slet ikke du er blevet lokket over på en epic med din kropsbygning. Selvom det er opgivet et max på en ramme, så siger din almindelige sunde fornuft dig vel et eller andet?

Og så endda bare som "motionscykel"...?

det svarer jo til at købe en ferrari til at køre til købmanden og hente øl hver fredag...

• #20   15. mar 2015 Jaloux ? På en flækket epic?? Nu må jeg le...

• Apollon

#21   15. mar 2015 F J

Motion kan også køres hurtigt smiley jeg køre bare ikke løb da det er mig intet sigende..

og grundet valget af Epic'en var da jeg prøvede nogle forskellige modeller, var det klart den som var hurtigst (hvad jeg lige kunne mærke) og derfor faldt valget på denne.. Vil så sige at hvis ikke sælger mente at den ville kunne holde til mit forbrug, så skulle han jo nok have sagt noget, og anbefalet noget andet. smiley

• bjarne S
    bjarne S Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 55
    #22   15. mar 2015 apollon, skriver du, hvordan det går med reklamationen.

• #23   15. mar 2015 Der er en du glemmer....jeg kører også Specialized smiley

Erik "Racing" viking køre specialized
    Annika Langvad køre specialized
    Simon Andressen køre specialized
    Sebastian Sini køre specialized

Hvis du har brug for lidt mere affjedring, kunne en Specialized Stumpjumper FSR eller Specialized Camper, så ikke være noget.

Men ellers kan man jo bare sætte Brian til soft.

• #25   15. mar 2015 Bløde Brian smiley

Kører han uden sadel?

• Apollon

#27   15. mar 2015 Bjarne S. Det skal jeg nok give besked om, når jeg får tid til at besøge dem.

Jack. Valget stod faktisk imellem en camber og Epic'en. Men følte ved testning at epic'en var nemmere at køre / hurtigere..

Stumpjumper, havde jeg også overvejet, da jeg havde sådan en i 4 dage i Harzen. mega fed cykel, dog egner den sig ikke ordenligt til klubtræning.. men hvis jeg kun skulle køre solo, så blev det nok sådan en ;P

• #28   16. mar 2015 Apollin: Din vægt har intet med den flækkede ramme at gøre! Din brain har heller intet med det at gøre, du har bare været hammer uheldig smiley

Alu rammer, har også vægt-begræsning iøvrigt, det er bare ikke noget man særligt ofte høre om, fordi folk ikke sætter sig ind i tingene (og de er ofte ens med carbon grænserne)

Kører selv Epic Marathon med kampvægt på 110 minus udstyr, og det brokker den sig ikke over.

• Apollon

#29   16. mar 2015 Bamze

Fedt!

• #32   16. mar 2015 Cato, ellers et meget lækkert profil billede af carbon cykel... smiley

Tror de fleste vælger carbon rammer fordi det har nogen fede køreegenskaber, der både kommer motionister og proffer til glæde.

Der er to ting man ikke bør glemme:

Aluminium fejler også. I de spæde år med alu oplevede mange også brud.

Mange virksomheder køber deres rammer i østen og kvalitetssikring og valg af leverandør fylder mere end den gang hvor de selv producerede rammerne. Der bliver stadigt udviklet og arbejdet meget på at lave carbon rammer bedre og lettere.

Apollon, synes du skal glæde dig over at du har en dansk forhandler til reklamationen og Specialized har god service i den retning. Ikke sagt at Canyon har dårlig service, men du ville næppe få den bytte særlig hurtigt.

• Apollon

#33   16. mar 2015 Jeg valgte Carbon, fordi jeg synes at alu'en var grim. Alu'en er ikke lavet med samme bløde kurver, og svejsningerne er ikke kønne..

måske lidt fimset, but still.. Min cyklen skal være pæn at kigge på, så får jeg mere "lyst" til den. Forstås, man gider holde den ren, og cykle på den smiley

• #34   16. mar 2015 Sagt på en anden måde, det hele skal stritte på dig, når du skal ud og køre.. smiley

• Apollon

#36   20. mar 2015 Update:

Viste Cyklen frem i Webike i dag, og se sender nu billeder videre til specialized, og så tager vi den der fra.....

To be continued....

• Apollon

#37   31. mar 2015 Ja Servicen kan man ikke sætte en finger på !!

Blev opgraderet til et Ekspert World Cup Stel, med m10 Carbon, (den gamle havde m9) !

Så der var kage til WeBike smiley

profilbillede
  • #38   31. mar 2015 Håber den holder lidt bedre end de andre smiley

• #39   31. mar 2015 Fed ramme.....

• #40   31. mar 2015 TIllykke med den nye ramme.. smiley

Min første tanke var knæk og bræk... så den får du lige med herfra..

• Apollon

#41   31. mar 2015 Skøn service ved WeBike smiley !

Den blev sgu da egentligt meget fed smiley

profilbillede
Kommentér på:
Specialized flækket igen? wtf?!

Annonce