2.385 visninger
|
Oprettet:

2. mar 2013 Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346
Specialized flækket igen? wtf?! {{forumTopicSubject}}
Hej..
Hvad er jeres vurdering?
Opdagede denne ridse/flænge/flæk i mit nye stel her imorgen.
I dag var 3. tur jeg kørte på det stel...... Er jeg bare mega uheldig ?
Tidligere forum indlæg: http://www.cykelgalleri.dk/forum/teknik-og-reparation/50888-specialized_knaekket_andre_med_samme_oplevelse_
back to webike?
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346
Om jeg hopper, altså selvfølgelig tager jeg drops men ikke hop, eller noget der ligner downhill, da mine skills ikke er til det, jeg køre hovedsageligt bare motion, så vil ikke mene at jeg presser cyklen til det den egentligt burde kunne holde til..
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 888
Måske du skal få plastikrammen byttet til en metal i stedet..
105 kg på en carbon fully, så skal du vist have fat i en tallboy for at det kan holde i længden.
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Cykler: 3 Emner: 56 Svar: 649
At du stadig kører Spec er mig en gåde.
feb 2008
Der er jo mange der køre på deres specialized og er yderst tilfredse. (nej jeg har ikke en specialized:))
Det er da ikke ukendt at der er nogle produktioner (ikke kun spec.) som har en fejl af en anden art. Trek havde en periode en fejl på deres rammer hvor saddelrøret flækkede efter kort tid.
Jamen lad mig fortælle dig hvorfor det er så hypet.
Erik "Racing" viking køre specialized
Annika Langvad køre specialized
Simon Andressen køre specialized
Sebastian Sini køre specialized
Osv.
Altså mange af de store som viser sig frem. Godt nok er det sponsor, men det har stadigvæk en indflydelse på folket.
Hvorfor jeg valgte Specialized, jamen mange i klubben køre på mærket, og jeg blev anbefalet cyklen af mange, derfor prøvede jeg sådan en Epic her... At jeg så har fortrudt købet, pga af for ringe kvalitet, er en helt anden sag...
Folk har heldigvis forskellige smage, ligesom med biler! Det er jo det samme som jeg ikke fatter at man blander gul, limegrøn, hvid, rød og fesen sort sammen? Men sådan er vi så forskellige, og det skal der jo være plads til. Man kan jo også tolke det som om du måske var jaloux, fordi du ikke selv kunne få en s-works?? Men det er jo en anden sag...
En ting er ihvertfald sikkert, jeg spurgte ikke ind til din mening omkring mit valg af cykel, jeg spurgte til råds om det skod carbon var flækket igen!...? Så hvis du ikke kan bidrage til det spørgsmål, så lad venligst være med at fylde negativ stemning i mine forum indlæg, ellers andres
Forsat go dag.
Jamen jeg ville egentligt bare høre jeres vurdering, og komme af med lidt frustration
aug 2012
Følger: 11 Følgere: 20 Emner: 10 Svar: 648
nov 2014
Jeg forstår slet ikke du er blevet lokket over på en epic med din kropsbygning. Selvom det er opgivet et max på en ramme, så siger din almindelige sunde fornuft dig vel et eller andet?
Og så endda bare som "motionscykel"...?
det svarer jo til at købe en ferrari til at køre til købmanden og hente øl hver fredag...
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Cykler: 3 Emner: 56 Svar: 649
Motion kan også køres hurtigt
og grundet valget af Epic'en var da jeg prøvede nogle forskellige modeller, var det klart den som var hurtigst (hvad jeg lige kunne mærke) og derfor faldt valget på denne.. Vil så sige at hvis ikke sælger mente at den ville kunne holde til mit forbrug, så skulle han jo nok have sagt noget, og anbefalet noget andet.
nov 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 55
aug 2012
Erik "Racing" viking køre specialized
Annika Langvad køre specialized
Simon Andressen køre specialized
Sebastian Sini køre specialized
Hvis du har brug for lidt mere affjedring, kunne en Specialized Stumpjumper FSR eller Specialized Camper, så ikke være noget.
Men ellers kan man jo bare sætte Brian til soft.
nov 2014
Kører han uden sadel?
Jack. Valget stod faktisk imellem en camber og Epic'en. Men følte ved testning at epic'en var nemmere at køre / hurtigere..
Stumpjumper, havde jeg også overvejet, da jeg havde sådan en i 4 dage i Harzen. mega fed cykel, dog egner den sig ikke ordenligt til klubtræning.. men hvis jeg kun skulle køre solo, så blev det nok sådan en ;P
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Emner: 47 Svar: 525
Alu rammer, har også vægt-begræsning iøvrigt, det er bare ikke noget man særligt ofte høre om, fordi folk ikke sætter sig ind i tingene (og de er ofte ens med carbon grænserne)
Kører selv Epic Marathon med kampvægt på 110 minus udstyr, og det brokker den sig ikke over.
Fedt!
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
Tror de fleste vælger carbon rammer fordi det har nogen fede køreegenskaber, der både kommer motionister og proffer til glæde.
Der er to ting man ikke bør glemme:
Aluminium fejler også. I de spæde år med alu oplevede mange også brud.
Mange virksomheder køber deres rammer i østen og kvalitetssikring og valg af leverandør fylder mere end den gang hvor de selv producerede rammerne. Der bliver stadigt udviklet og arbejdet meget på at lave carbon rammer bedre og lettere.
Apollon, synes du skal glæde dig over at du har en dansk forhandler til reklamationen og Specialized har god service i den retning. Ikke sagt at Canyon har dårlig service, men du ville næppe få den bytte særlig hurtigt.
måske lidt fimset, but still.. Min cyklen skal være pæn at kigge på, så får jeg mere "lyst" til den. Forstås, man gider holde den ren, og cykle på den
nov 2014
Viste Cyklen frem i Webike i dag, og se sender nu billeder videre til specialized, og så tager vi den der fra.....
To be continued....
Blev opgraderet til et Ekspert World Cup Stel, med m10 Carbon, (den gamle havde m9) !
Så der var kage til WeBike
feb 2008
aug 2012
nov 2014
Min første tanke var knæk og bræk... så den får du lige med herfra..
Den blev sgu da egentligt meget fed
Specialized flækket igen? wtf?!