{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Nye bremsklodser {{forumTopicSubject}}

Min lokale cykelhandler skifftede mine klodser for og bag for mindre end et halvt år siden... De er allerede smadrede og skal skiftes... De forrige klodser jeg havde holdt i 4 år.

Findes der bedre klodser end dem jeg lige har haft?

Gerne nogen der kan bestilles på nettet og være fremme i morgen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye bremsklodser
  • #1   25. mar 2015 Et billede mere

    profilbillede
  • #2   25. mar 2015 Og et enkelt mere... smiley

    profilbillede
  • #3   25. mar 2015 1. Det ser ikke godt ud at de er slidt så skævt. Sidder din kaliber rigtigt?
    2. Huskede du at køre dem til inden brug?
    3. Jeg har præsteret at slide et par bremseklodser, som var kørt korrekt til, ned på én dag med masser af fint mudder og meget lange nedkørsler. De var af fin kvalitet, men forholdene påvirker slidet meget.
    4. Jeg bestiller altid 4 par herfra: http://www.superstarcomponents.com/en/


  • #4   25. mar 2015 1. Det ser ikke godt ud at de er slidt så skævt. Sidder din kaliber rigtigt?

    Det ved jeg ikke rigtig. Har ikke meget forstand på det må jeg indrømme. Cykelmekanikeren bleedede systemet+skiftede bremsevæske og puttede nye klodser i - så jeg gik ud fra at alting var justeret nogenlunde rigtigt. Men det er gamle og ret slidte kalibre tror jeg. Måske der er groet lidt fast, så de presser den der cylinder lidt skævt ud - kan man gøre noget for at friske dem lidt op? Evt. arbejde dem frem og tilbage og give dem noget fedt af en art? Jeg har noget bremsefedt til motorcyklen. Måske jeg kunne afmontere klodserne, pumpe cylinderne ud, rense og smøre lidt, presse dem tilbage og gentage nogle gange? Eller hvordan plejer man sådan en kaliber lidt?


    2. Huskede du at køre dem til inden brug?

    Jeg kørte bare som vanligt. Bruger min MTB som pendler til og fra job - ca. 25 km i alt hver dag. Hvordan kører man dem til?


    3. Jeg har præsteret at slide et par bremseklodser, som var kørt korrekt til, ned på én dag med masser af fint mudder og meget lange nedkørsler. De var af fin kvalitet, men forholdene påvirker slidet meget.

    Så er det måske ikke så urealistisk at de kun varede ca. et halvt år - jeg kører meget i byen (= bremser ret ofte) + perioden har jo været vinter, med masser af beskidt vand og skidt på skiverne når jeg har kørt...


    4. Jeg bestiller altid 4 par herfra: http://www.superstarcomponents.com/en/

    Ok. Tak for tip - jeg håbede dog på en dansk sted, da jeg håbede at de kunne være fremme i morgen. Er det en standard-størrelse jeg har mon? Hedder de noget bestemt?


  • #5   25. mar 2015 Ok, det var jo slet ikke så svært som jeg troede med de størrelser... Skal bare lede efter klodser det passer til "Hayes Ryde" smiley

    Hvad er forskellen på alle disse klodser? Hænger prisen sammen med kvaliteten. Eller skal jeg bare bestille dobbelt af de billige - og så skifte lidt oftere?

    http://www.cykelgear.dk/reservedele/bremseklodser/klodser-til-skivebremser/bremseklodser-hayes-ryde#!Hayes_ryde


  • Apollon
    Apollon Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346
    #6   25. mar 2015 Du havde nok metal klodser på før, og så satte han organiske/resin klodser på.

    Metal holder længere end resin smiley


  • #7   26. mar 2015 Hvordan kører man de nye klodser til?

    Jeg har nogen på vej, som bliver installeret i aften nemlig smiley


  • #8   27. mar 2015 En række hårde, lange opbremsninger fra høj fart, fx ned af en bakke.

  • #9   27. mar 2015 hvor mange er "en række" - bare 5 stks - eller hur? Og er det punktvise opbremsninger - eller bare én lang nedbremsning ?

  • #10   27. mar 2015 Det skal være så mange gange at dine skiver og klodser bliver varmet godt op men inden du gør noget så skal du lige slibe overflade på skiverne med fint slibepapir for at bryde den "glas effekt" skiver får efter brug og så tørre dem af med enten bremserens (det til bil) eller noget acetone, det er også en fordel lige at give de nye klodser en tur med slibepapir.

    En anden løsning er at du varmer klodser op med en brænder evt en Creme Brulee brænder som mange efterhånden har i køkkenet (hvis man går lidt op i madlavning).

    Noget du skal huske så har længde af holdbarhed på klodser intet at gøre med kvalitet, det som gør kvalitet er bremse effekt.


  • #13   5. apr 2015 Jeg takker mange gange for svar. Altid god hjælp at finde herinde... Jeg tror mine bremser er ved at dø helt ... vil ikke trække sig tilbage med de nye klodser... Det er vist ved at være tid til en ny cykel smiley

    Kom endelig med bud på en god pendler - 25 km om dagen - godt med bakker smiley


Kommentér på:
Nye bremsklodser

Annonce