{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.286 visninger | Oprettet:

Louise P
Louise P
Tilmeldt:
12. sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Rusten og knækket kæde {{forumTopicSubject}}

Jeg er ikke nogen cykelnørd, og ved faktisk intet om cykler.
Jeg er dog sådan rimelig handy af en kvinde at være. smiley
Min søns cykelkæde knækkede desværre i dag. Jeg har kigget lidt på den, den er meget rusten, og jeg tror det er derfor den er knækket. Kan jeg på en eller anden måde fjerne rusten og få sat kæden på igen? Jeg kan se at jeg i hvert fald skal have anskaffet mig en kædeadskiller, og måske også et samleled.
Kan jeg ligge kæden i blød i et eller andet jeg har hjemme natten over? Jeg har ikke WD40 eller petrolium, men til gengæld har jeg alt mulig andet spændende. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rusten og knækket kæde
  • #1   12. sep 2015 Ny kæde skal der til, den koster ikke alverden ved din lokale cykelhandler, måske 1-200kroner.

    Husk at lære knajten hvordan man vedligeholder kæden (Smører den) smiley


  • Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   12. sep 2015 Det er nok moren (=jeg selv) der burde smøre den, det gik også meget godt det første halve år.. smiley
    Kan man købe ny kæde etc. i Bilka?


  • #3   12. sep 2015 Du kan købe en rustfri kæde i Thansen til ca.100kr

  • #4   12. sep 2015 Når du skal købe ny kæde, så skal du være sikker på at du vælger den rigtige. Hvis cyklen har indvendige gear, skal kæden også være til det. Hvis cyklen har udvendige gear, skal du købe en kæde som passer til antallet af geartandhjul på baghjulet. Og husk at "rustfrie" kæder også skal smøres. smiley
    Hvis du køber en kædeadskiller og selv skifter kæden, så læg den nye kæde ved siden af den gamle, så du sikrer dig at du får den rigtige længde. Du skal sikkert korte af den nye kæde.
    Det er muligt at samle kæden uden et desideret samleled, men der skal du være opmærksom på et par ting. Du skal passe på at du ikke trykker nitten helt ud af yderledet. Den er umulig at trykke i igen, hvis den er løs. Og når du samler kæden, skal du være opmærksom på at nitten sidder rigtigt i, sådan at kædeledet kan dreje uden modstand.

    God fornøjelse.


  • #5   12. sep 2015 ny rutine i huset hver den 1 i måned skal knejtens kæde smøres og går det over den 3 er der dobbelt ugeløn til arvingen ! !

  • Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   13. sep 2015 Jeg takker mange gange for rådene, kørte i T Hansen og fik ny kæde med samleled + kædeadskiller for kr. 100.
    Det tog vel 10-15 min at skifte kæden, og det var godt nok ret nemt. Jeg er glad for at jeg ikke tog til cykelhandleren og fik den lavet, nu det var så nemt. smiley


Kommentér på:
Rusten og knækket kæde

Annonce