{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Scott Solace med shimano 105 {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har lige købt den her scott cykel og jeg var ude at prøvekøre den i dag. Den cykler enormt godt, men gearet driller mig, og jeg skal derfor lige have fastlagt om jeg gør noget forkert eller cyklen er indstillet forkert.

Problematikken opstår når jeg ønsker at geare op på de store klinger bagved. Det er mig ganske enkelt umuligt at få den op på de 4 klinker der sidder tættest egerne.
Når jeg forsøger at geare ned og dermed tvinge kæden op på de store tandhjul er det ligesom skiftegrebet på styret blokerer og jeg tænkte om det måske skulle påvirkes på en eller anden måde. Den skifter nemlig fint når jeg kommer helt nede fra det mindste tandhjul, men stopper op når jeg op på de sidste 4.
Gør jeg noget forkert eller er den bare justeret helt skævt?
Den er som sagt med komplet shimano 105


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scott Solace med shimano 105
  • #1   31. okt 2015 Der sidder 2 stop på bagskifteret (L og H mener jeg de hedder).
    Den ene styrer stoppet ud mod mindste tandhjul og den anden omvendt.
    Det kunne godt lyde som om at den ene skal justeres en del.
    Du skal have fat i den der står "L" ved.


  • #2   31. okt 2015 Nu spørger jeg lige som en noob her.

    Tror du det er nok kun at ændre stoppet?
    Kan det ikke ske det er kablet der er fejlmonteret også?


  • #3   31. okt 2015 Jo.
    Hvis dit kanel er løst når den er ved mindste tandhjul!
    Hvis du kan engelsk, så søg efter rear derailure adjust på google.


  • #4   31. okt 2015 Det har jeg faktisk lige siddet og gjort til den store guldmedalje.
    Det virker jo egentlig ret nemt, så det må jeg lige fikse i morgen smiley
    Bare lidt fesent den er defekt lige fra forhandleren. Hentede den i går smiley
    Tak for hjælpen


  • #5   31. okt 2015 Så skal den jo bare retur til forhandleren smiley

  • #6   31. okt 2015 Ja, men det er også lidt noget bøvl. Jeg har nogle dumme arbejdstider og konen bruger bilen. Piv-piv-piv smiley

    Jeg burde jo bare lære at gøre det selv. Det er jo nok ikke første gang jeg render ind i sådan et problem, selvom det selvfølgelig burde virke fra butikken


Kommentér på:
Scott Solace med shimano 105

Annonce