{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.801 visninger | Oprettet:

Skæv fælg {{forumTopicSubject}}

Hej

Mit MTB baghjul sidder skævt... når jeg kigger bagfra så sidder den mest mod venstre side af rammen.
den køre som sådan fint nok.. går ikke på eller noget..
jeg prøvede så at vende dækket rundt så kasetten sad i den forkerte side.
og så sad dækket faktisk som det skulle.

betyder det ikke at selve fælgen er skæv ?
jeg syntes bare ikke det slår særlig meget, det slår lidt (meget lidt )
har dog haft 3 store styrt.. så det kan sagtens tænkes den er mere skæv end hvad øjet lige kan se smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæv fælg
  • #1   9. nov 2015 Hvis du løfter cyklen og drejer hjulet hurtigt rundt, så burde det være tydeligt at se hvis baghjulet er skævt "exet"
    Og sidder hjulet ikke lige i midten af rammen "stellet" , så kunne noget godt tyde på at den ikke er spændt rigtigt fast. Løsne hjulet, centrer den i midten af rammen, og spænd den igen.


  • #2   9. nov 2015 Hjulet virker slet ikke til at være ekset
    Og hvis jeg løsner hjulet og sætter den "naturligt" i rammen så vil den sidde skævt.. Men hvis jeg så holder fysisk på hjulet så det sidder lige og spænder så går hjulet løs efter ca 20 min... Også selvom jeg spænder meget hårdt.

    Det burde vel heller ikke være nødvendigt at holde hjulet mod højre og så spænde på en gang for at få det til at sidde lige.


  • #3   9. nov 2015 Det kan også være dit hjul er centreret dårligt til rammen, eller din ramme er skæv. Du kan få en cykelhandler til at centrere din fælg, det tager ikke mange minutter. Man løsner niplerne i den ene side og spænder niplerne til den anden side.

    Hvis du ikke har rodet med det før vil jeg anbefale en fagmand til opgaven.


  • #4   9. nov 2015 Men hvis min ramme er skæv ville hjulet vel ikke sidde korrekt når jeg spejlvender det i rammen ?

  • Kim A
    Kim A Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 36
    #5   9. nov 2015 Få hjulet korrekt spændt op, så er dit problem ovre.

  • #6   9. nov 2015 ok super.
    jeg må hellere få afleveret baghjulet så det kan blive spændt korrekt op.

    Edit .:
    hov mener du (KIM) at jeg ikke sætter hjulet korrekt på ?
    eller mener du at eger skal justeres ?


  • Kim A
    Kim A Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 36
    #7   9. nov 2015 Egere skal tjekkes hvis hjulet sidder korrekt og dækket ikke sidder som det skal smiley

  • #8   9. nov 2015 ok super !
    tak for det Kim
    skulle bare lige forstå det korrekt smiley


  • #9   9. nov 2015 Du skal ikke aflevere hjulet, det skal centreres til din ramme. smiley

    Så hele cyklen skal afsted.


  • #10   9. nov 2015 aaah lille detalje ! smiley
    tak for det


  • #11   9. nov 2015 Jeg syntes godt nok det lyder mystisk at det er fælget som skal centreres på navet, når nu den sidder præcis som den skal hvis du vender hjulet om smiley
    Men ja vi kommer nok ikke nærmere en løsning her, så du må ha cykelsmeden til at tjekke den smiley


Kommentér på:
Skæv fælg

Annonce