{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.695 visninger | Oprettet:

ombygge cykel mbt med racerfunktion eller racer med flatbar {{forumTopicSubject}}

Ja snørklet overskrift. jeg har fået længere at cykle på arbejde og søger derfor i princippet en racer med 28 mm brede dæk, fladt styr og helskærme.
jeg har en mtb (se evt mine cykler i albums) en cannondale.

jeg tænker enten at se om jeg kan sætte smallere dæk på den, racergearing med evt racerpedalarme og tandhjul eller sælge den og få en racer hvor jeg sætter breddere dæk på, skærme og fladt styr med shimano rapidfire greb.

men kan jeg gøre nogle af tingene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ombygge cykel mbt med racerfunktion eller racer med flatbar
  • #1   1. dec 2015 Hvis jeg var dig, ville jeg få tilpasset gearing til landevej og på med nogle gode landevejsdæk.

  • #3   1. dec 2015 Og mange køber desværre en Mtb og bruger den som pendler cykel, men får en anden gearing på. Når forskrifter tillader, flere tænder foran

  • #4   2. dec 2015 Pump hellere dine dæk hårdt, og kør på den som den er.

    Du har jo allerede smalle landevejsdæk på.

    Jeg kan sagtens pendle på min 26" med 44-32 krankgearing.




  • #6   2. dec 2015 Jeg har 11-34 bag. Virker fint. Kører sjældent på 11t, hellere hold en højere kadance

  • #7   3. dec 2015 "en racer med 28 mm brede dæk, fladt styr og helskærme." Det hedder en citybike smiley
    Spøg til side; hvis du ikke vil bruge penge på at købe en ny cykel, så behold din cykel som den er nu. Du skal køre stærkt hvis du skal løbe tør for gear på den. Kadence 90rpm = 43km/t og 100rpm = 48km/t. Hvor ofte cykler du hurtigere end det på vej til arbejde?
    Det kan selvfølgelig blive lidt nemmere at komme på arbejde, hvis du får fat i nogle lettere dæk, så det kan du jo overveje.


  • #8   4. dec 2015 mange tak for respons. synes også blot den ruller tungere end min racer (giver sig selv) jeg bruger stort set kun den store klinge og så 3 til 8 tandhjul bagpå. lejlighedsvis også det 9. Jeg beholder nok bare cyklen og satser på formen bliver bedre

  • #10   31. jan 2016 hej det er bare blevet en super løsning med de 26*1,25dæk på. den ruller meget lettere.
    Jeg overvejer at droppe forskifteren og sætte det store tandhjul ind hvor det midterste sidder, da jeg aldrig bruger andet end den store klinge og gearene bagpå. dette skulle gerne give en bedre kædelinie og dermed mindre slid på kæden. jeg overvejer at male cyklen om, så den fremsår med en pæn og flot lakering. men her kommer overvejelserne så.
    1 den er i alu så den ruster jo ikke igennem fordi der mangler maling, men den vil se pæn ud igen, men kan jo få skrammer igen.
    2 jeg malede min racer selv for ca 500kr incl stafferinger. jeg kunne skagge god billig spraymaling og stafferinger fandt jeg på nettet til 160kr. så fremstår den flot og med stafferinger
    3 hvilken farve/farver skal jeg mon vælge. vil gerne have en pæn, fed og alligevel enkel cykel.
    4 måske jeg bare skal nøjes med at srømme og lade være at ofre andet på den end hva der slides. men det er fanme nogle flotte samlinger der er spartlet og udført med stor finish hvor mange alu cykler har storre synlige svejsninger


  • #12   31. jan 2016 okay. jamen pt er det alligevel kun en 44 tands. hvorfor kan den egentlig ikke køre med en 48 tands

Kommentér på:
ombygge cykel mbt med racerfunktion eller racer med flatbar

Annonce