{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.458 visninger | Oprettet:

11 speed bagskifter {{forumTopicSubject}}

Står og skal have en ny bagskifter på min cykel
den er med SRAM XX 10 gears trigger og XO 10 speed bagskifter
Kan man sætte en SRAM RED 22 11 speed på ??
Skal man ikke kun justere stop på højste og lavste gear ?
det er vel trigger og krans der begge skal være 10 speed er det ikke ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  11 speed bagskifter
  • #1   22. jan 2016 Hvorfor vil du sætte en landevejsskifter på din Mtb gruppe?

    Jeg tror ikke de kører med samme index i 10/11 speed


  • #2   22. jan 2016 Det er en citybike med xx og xo samt landevejs gearing og kunne godt tæmke mig at få en landevejs skifter på
    Du snakker index ?
    kommer det ikke fra trigger ?
    er det ikke bare kabel der trækker i skifter uden hensyntagen til index trigger mm ??
    Altså jeg har en 10 gears trigger og bagtandhjul og vil sætte en 11 speed bagskifter på og bare justere stop på lavt og højt gear ?


  • #3   23. jan 2016 bagskifteren skal stadig være lavet til at flytte sig den rigtige mængde, men find da en 10 speed, jeg mener bestemt at sram bruger samme index i mtb og landevej 10 speed

  • #4   23. jan 2016 Nej, det afhænger også af udvekslingen i bagskifteren

  • #8   23. jan 2016 Hej
    FJ:
    Fedt link her kan man se det ikke er det samme en 10 speed skifter bevæger sig 3,95 og en 11 speed 3,72 så det giver svaret , det kan måske godt skifte men bare ikke 100 % som jeg læser det.
    Og det er vel selv om de begge har exact actuation ?
    Vandringen er ikke det samme på bagskifter, men selve trigger / kabeltræk er det samme
    Jeg tror nu jeg sætterden XO 10 speed ( medium )jeg har på min citybike med min XG 10 speed 11-26 kasette og ser om det vil spille før jeg investere i en ny skifter.
    Jeg burde jo få Min XO 10 skifter til at spille ordentlig vil jeg mene.


  • #9   23. jan 2016 Derudover kan man købe alt mulige dimser til at optimere skiftet, søg på "shiftmate"

  • #10   24. jan 2016 Hvad er præcist problemet med bagskifteren? De der highend sram komponenter plejer at virke meget længe.

  • #11   24. jan 2016 Hmm ja det er en city bike jeg er ved at samle og valte at der skulle det bedste af det bedste på
    jeg indkøbte XX trigger og red forskifter samt XO bagskifter da jeg mente det ville være bedst at det 100% kompatibelt
    Jeg har jo så valgt en 11-26 gearing og nogen siger det ikke kommer til at skifte godt da XO er beregnet til en højere gearing,
    Læste at afstanden mellem kassette og pullyhjul ikke ville kunne blive lille nok,
    Jeg tror måske bare jeg sætter den på og kører til cykelsmeden for at få gearet trimmet ind så ved jeg om jeg skal skifte til en anden bagskifter eller ej,
    Mikael


  • #12   24. jan 2016 Ellers sæt en 30t kassette på. Jeg har selv lavet en citybike med shimano 10s med 11-28 kassette, men sram Mtb er mere optimeret til de store kassetter.

  • #13   24. jan 2016 Hmm ja men jeg tænker jo også i vægt og har spenderet en del på en XG kassette smiley

  • #15   25. jan 2016 Hej

    Ja jeg læste at ratio var det samme men så der var en forskel i sprocket pitch
    og blev lidt usikker om det ville have betydning,
    Ok kan god se nu at det nok ikke vil have indflydelse da det kun er på kassetten der er en lille forskel,
    Men jeg tror jeg prøver den XO og får den justeret ind og skulle der være problemer må jeg igen i tænkeboksen / pengepungen
    Hvorfor vælge Rival eller Force ?
    Er XO / RED ikke en kvalitet bedre ?
    Mikael


  • #17   26. jan 2016 Hej
    Ja jeg startede ud med at ville samle en citybike med de bedste dele jeg kunne komme i nærheden af ,
    Ja er enig det ikke er nødvendigt men det er det jeg prøver,
    Jeg vil gerne have 2x10 da jeg onsker en mere lige kæde under kørsel, men ok det er nu bare en ide jeg har og syntes nu det er rart nok med de ekstra gear.
    Måske hvis jeg går igang med et nyt projekt det bliver 1x11
    Tak for hjælpen nu ved jeg at der kan komme en bagskifter med Exact Actuation på.

    Tak for hjælpen

    ps vægt er en stor det da den skal være så let som muligt og der er kun nørderi det har du nu ret i.


  • #18   13. feb 2016 Nåhh ja nu kom der så et must have på cyklen smiley
    Intet mindre kunne gøre det smiley


    profilbillede
Kommentér på:
11 speed bagskifter

Annonce