{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.952 visninger | Oprettet:

Garanti - Merida {{forumTopicSubject}}

Hej folkens


Her i onsdags da jeg var ude at træne kunne jeg mærke der var noget underligt med min cykel. Jeg undrede mig self og kunne se at klingen blev skubbet ud og ind når jeg trådte rundt. Jeg stod af cyklen og kunne konkludere det var kassetten den var gal med.. eller rettere så troede jeg bare det var padalarmen der skulle strammes. Så jeg kørte stille og rolig hjem, hvor jeg så løb ind i et skybrud på vejen (og nu har jeg så halsbetændelse smiley ) anyway. Jeg trænede så ikke igår pga min hals. Jeg var så ude at kigge på min cykel og tænkte, at nu spænder jeg da bare lige pedalarmen og så er det ud og træne for vidste endnu ikke jeg havde halsbetændelse... SÅ jeg kommer ud og kan så konkludere det er hele kassetten der er løs... Det var ikke noget jeg kunne lide at se og lige til at starte med tror jeg kassetten er død... men jeg blev klogere. Det viser sig så at mit carbon stel er flækket. Det har fået to store flænger. En fli som går ind under cyklen, og en flænge på overkanten af kassetten. Så nu er den cykel blevet førtidspensioneret. og dog...

Spørgsmål:

1) Hvordan sker sådan noget lige fra det ene sekundt til det andet? Det kan jo være noget jeg har kørt rundt med længe, for er efter hånden lang tid siden jeg har været nede og ligge. nærmere bestemt Tour de himmelfart i Odder i... april? hvorfor skete det lige idag at kassetten blev løs så jeg opdagede det?

2) Hvad gør man ved det? Det er ikke muligt at lappe carbon stel så vidt jeg ved. Tager jeg fejl?

3) Hvordan dækker garantien? Jeg har ladet mig fortælle Merida har 3 års garanti på deres stel. Cyklen er lige et par uger fra at være to år gammel.

evt. tjek den i min profil. Det er Merida scultura 907 FLX Carbon


mvh.



Hougaard//


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garanti - Merida
  • #1   5. sep 2008 snak med din forhandler, han må kunne svare på dine spørgsmål

  • #2   5. sep 2008 Den skal til forhandleren imorgen og så snakker han med Merida om hvad der kan gøres... men ville nu gerne høre hvad folk mener jeg kan sætte næsen op efter?



    Hougaard//


  • #3   6. sep 2008 Er det mig der er gal på den, eller står der i din profil, at cyklen blev købt sommer 2004?

    Du skriver længere oppe, at cyklen lige knap er 2 år gammel. Så vil jeg da mene, at Merida dækker, når de giver 3 års garanti på stel...det gælder vel også for stelbrud, som din har fået. Snak med forhandleren og stå fast ved, at garantien skal dække.

    Held og lykke med den.

    /Jawad


  • #4   6. sep 2008 Det er en fejl i min profil.. for den er helt sikkert købt i 2005...

    Men hvis forhandleren mener det er fordi jeg har været nede at ligge? Ved jo faktisk ikke hvor længe den har set sådan ud...



    Hougaard//


  • #5   6. sep 2008 Hvis der ingen skrammer er på cyklen, kan du da sige, at du aldrig er væltet på den. Han kan da ikke beskylde dig for det, hvis cyklen ingen ridser har. Jeg mener at du skal stå fast ved, at det er en garanti sag og at Merida skal dække.

    /Jawad


  • #6   6. sep 2008 Nu er den så blevet afleveret til forhandleren. Cykelservice i Fredericia.

    De vil ringe til Merida og vi får noget at vide Mandag/Tirsdag næste uge. MEN... hvis der er nogen chance for garanti skal merida have den ind og analysere problemet. dvs der kan gå måneder. Og så er min sæson vidst slut...

    Men på den anden side bliver der god tid til at holde fest:D


    Hougaard// som er blevet så forvent at han ikke kan køre løb på en alu ramme:p


Kommentér på:
Garanti - Merida

Annonce