{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

Så blev det sgu nok - gear udskiftning {{forumTopicSubject}}

Har bygget min bike, op med komplet shimano XT 2008 gearsystem, og fuck en skuffelse !!

Kan fint justerer gearskiftet så det virker 100% med præcise hurtige skift, men kommer der det mindste snavs mudder osv.. i gearet, så går det bare op i røv og nøgler.. når cyklen presses ... masser af ufrivillige gearskift ( typisk i pressede situationer, hvor man klatre op ad en stigning !! )

Jeg har så taget konsekvensen, og bestilt komplet SRAM X9 med dertilhørende triggers !! Og håber så inderligt at det vil afhjælpe mine problemer og frustrationer...

Hvad er jeres erfaringer ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så blev det sgu nok - gear udskiftning
  • #1   9. sep 2008 Jeg elsker mit Sram X-9. Mere er der ikke at sige. Kører alt for lækkert.

  • #2   9. sep 2008 Så sent som lørdags var det dækket i mudder, men skiftede stadig perfekt.

  • Neno .
    Neno . Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 42
    #3   9. sep 2008 Ingen tvilv om at sram er super nemme at indstille og det holder. Kører selv med XT, synes ikke de er særligt svære at indstille end SRam

  • #4   9. sep 2008 det er næsten ligeså tit i kablerne skidtet sidder... Hvis du bruger et lukket kabel hele vejen ned til skifteren, så skal du bare se løjer...


  • #5   9. sep 2008 ^ Har jeg altid gjort på min "for-sjov-cykel". Det er noget der virker. Synes dog stadig at X-9 kører bedre end XT.

  • #6   9. sep 2008 Har kørt med begge. bla kørt jeg med xt ved nordic 24 i 2006 hvor der faldt ca 60mm regn på de første 8 timer, så kan du selv vudere om det er muder nok. Men Xt det spillede 100% det gør mit sram også i samme forhold. Skiftene er dog mere kontante i forhold til Shimano's bløde skift.

    Smag og behag de har begge deres plusser og minusser.


  • #7   9. sep 2008 Jeg får vidst nok XT shadow på min Trance X2 2009, men overvejer da kraftigt at skifte til X.0 på sigt. Nu må vi se.. Men se da lige at få taget nogle billeder når det er monteret.

  • #8   9. sep 2008 Jeg har gjort nøjagtigt ligesom Christain X (eller rettere; han har gjort som mig) og skiftet til en komplet X-9 serie, og CRC skrev igår at de har afsendt varen : )

    Jeg bakker fuldstændigt op omkring hvor ringe XT opfører sig når det bliver beskidt, det er pisse frustrerende og irriterende, så nu er det nok! Håber en dag at få en shimano fri cykel.


  • #9   9. sep 2008 de store huller i sram's skiftere er virkelig noget der betaler sig!

  • #10   10. sep 2008 Skal da lige for god ordens skyld lige nævnes, at det ikke er mine evner der ikke rækker til at justerer noget så simplet som en bagskifter !!

  • #12   10. sep 2008 okey...nu kender jeg ikke XT. Køre selv med XTR og det køre alså upåklaligt, også når den er godt mudder til. Kan ikke rigtigt nikke genkende til jeres problemer. Har det måde på min hardtail og fully.

    At sige at Shimano's skiftere fungerer simpelthen som lort når der er bare det mindste snavs. Er vist ikke hel fair at sige.


  • #13   10. sep 2008 nej jeg er nu meget (100%) tilfreds med min xtr

  • #14   10. sep 2008 Et lille tip. I kunne også prøve ny "strømpe" og nye kabler, og gnid kablet mod et alm starin lysinden i montere det = mindre fiktion + Vand/mudder afvisende + hurtiger gear skifte

  • #15   10. sep 2008 Bo S

    du skal bare til den sandede vestkyst at køre, så skal vi nok få lukket din XTR ros ; )


  • #16   10. sep 2008 Pas..Kan kun sige at jeg ikke har haft problemer med Shimano`s gear grupper, der hvor jeg køre.

  • #17   10. sep 2008 det er i hvert fald løgn! min xtr kører, også i blaabjerg!

  • #18   10. sep 2008 Thor;

    Ja, men ud fra dine billeder så det ikke umiddelbart ud til at du har kørt i regn og mudder.....

    Men altså, jeg har ikke kørt XTR, så det kan da godt være at det er en mirakel-gruppe ; )


  • #19   10. sep 2008 nej sidst jeg var i blabjerg var det forholdsvis tørt. men sig ikke at det ikke er mudret på fyn, se de billeder jeg har i profilen under selve cykler. det kørte ikke 100% den dag, men tæt på, men det var også overdrevet så meget mudder der var den dag

  • #20   19. sep 2008 syntes i giver xt'en meget dårlig omtale, jeg kan så komme med noget positivt.

    jeg syntes det køre helt vildt godt, jeg har overhovedet ingen problemer med at de ikke skifter ordenligt når det begynder at regne eller når det bliver mudret. Alt i alt syntes jeg at shimano har lavet en super god gruppe til prisen og at for mig køre det som smurt. jeg troede selv at jeg havde samme problem som mange af jer en gang, så prøvet jeg at smørge mine ydre kabler og siden har jeg ikke haft nogle problemer med det. jeg overvejer selv at gå vidre til at skifte ud med nogle XTR stumper på sigt.


Kommentér på:
Så blev det sgu nok - gear udskiftning

Annonce