{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.670 visninger | Oprettet:

klaus .
klaus .
Tilmeldt:
6. maj 2011
Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 17

Ændring af kørestilling på citybike {{forumTopicSubject}}

Jeg har en nishiki streetmaster som jeg er begyndt at kigge lidt mere på kørestilling da min lænd er begyndt at brokke sig, det har dog intet med cyklingen at gøre men har nok ikke gjort det bedre.
Nu kan jeg så se efter skridtlængde at stelstr er lidt for stort. Jeg har et skridtlængde på 82cm og er ca 180 cm høj, jeg kører på en str 56.

Frempinden er i hvertfald for lang men vil det være en fordel at få fat i en der kan justeres i vinkel? som denne http://www.cykelpartner.dk/styrstamme-justerbar-90mm-sort_76-2591.html Den nuværende er 110mm til midten af styret så 90mm er ikke voldsom meget forskel.

Ved saddelhøjde efter bikefit.dk, så kan jeg kun lige nå jorden med tæerne. Vil det ændre sig på mindre stel? Er lidt på bar bund.

Det bedste ville nok være at kigge efter en ny/brugt cykel/stel men det er der slet ikke penge til. Planen var at den sku holde et års tid mere og så bruges som vintercykel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændring af kørestilling på citybike
  • #1   20. feb 2016 Det er ikke meningen du skal kunne nå jorden når du sidder på sadlen smiley

    Lændeproblemer på cykel er ofte på grund af forkert indstillet saddel men hvis du siger det ikke har noget med cyklen at gøre, hvorfor så indstille din cykel?

    Fjern årsagen i stedet smiley


  • klaus .
    klaus . Tilmeldt:
    maj 2011

    Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 17
    #2   20. feb 2016 Troede faktisk man lige sku ku nå jorden men så har jeg da lært noget nyt smiley
    Jeg har fået problemer med lænden pga en forkert bevægelse og cykling er så ikke helt så godt pt. Det kan være det har været medvirkende til at jeg døjer en del med lænden idag.
    Derfor kigger jeg på at optimere min stilling. Kan så se at jeg har kørt med for lav sadelhøjde


  • #4   21. feb 2016 Hvad med cykler hvor kranken er placeret højt? :).



  • klaus .
    klaus . Tilmeldt:
    maj 2011

    Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 17
    #5   21. feb 2016 Jeg prøver med en kortere frempind.
    Vil det være en fordel at ta en der kan justeres som jeg linker til? Eller vil det være bedre at få fat i en fast der er kortere?
    Det er også muligt at få en adapter og så bruge frempinde uden styrstamme
    Øvelser laver jeg rigeligt af inkl fys og kiroprakter


  • klaus .
    klaus . Tilmeldt:
    maj 2011

    Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 17
    #7   21. feb 2016 Tak. Jeg prøver mig frem smiley

Kommentér på:
Ændring af kørestilling på citybike

Annonce