{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Shimano 105 5800 frontskifter {{forumTopicSubject}}

Hej,

Nu har jeg haft min Canyon Endurace Al 6.0 i snart 1 måned. Hvor er jeg glad for den, den opfylder alle mine krav og mere til. Super fed cykel efter min mening, og tak til dem som anbefalede mig en Canyon👌🏻 Jeg har dog lige et spørgsmål mht. frontskifteren. Når jeg skifter fra den lille klinge til den store klinge på kranken, går det helt problemfrit. Men når skiftet går fra stor til lille, er der ligesom 2 skift. Det er egentligt ikke noget problem, da jeg derved aldrig har problemer med at kæden går på skifteret mellem skift fra lav til høj gear på kassetten. Dog undre det mig blot at jeg ikke kan få den til at skifte direkte ned. Jeg har prøvet og undersøgt hjælp fra mange links på Youtube, bl.a. dette link, som jeg føler har givet mig det bedste resultat med skifteren.

https://www.youtube.com/watch?v=hlbenKUx9JM

Kunne være fedt med inputs fra jer der har erfaring med indstilling af frontskifteren og bedre en 105 5800 frontskifter.

På forhånd mange tak
Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shimano 105 5800 frontskifter
  • #1   16. maj 2016 Det er meningen, det er fordi at så er det ikke lige så stor chance for at smide kæden når den trækker kæden hurtigere ned end de gamle forskiftere

  • #2   16. maj 2016 Det er rart at vide. Syntes ikke det står beskrevet nogen steder. Og nu hvor skifferen står så perfekt, kunne jeg ikke forstå jeg ikke kunne få den til at lade være. Mange tak for svar Attermann

  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #3   16. maj 2016 Jo - se shimano manualer det står her i. Shimano har alle manualer ligende til alle...
    Har samme cykel som dig , blot Ultegra . God cykel


  • #4   16. maj 2016 Ja det var jo så en af de sider jeg ikke havde studeret;-) Jeg ved godt du har en Canyon Endurace, mener det var dig der først anbefalede mig den. Det eneste jeg pt. har tænkt at opgradere den med, er en 12-25 kassette i stedet for den 11-32 den har nu. Jeg bor i det ret flade Midtjylland, så den stor spredning er ikke nødvendigt. Skifteren bliver så enten 105 5800 ss 11s eller ultegra rd-6800 11s. Nok den sidste, da der kun er 150 kr forskel.

Kommentér på:
Shimano 105 5800 frontskifter

Annonce