{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Brint _
Brint _
Tilmeldt:
18. jul 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvilken kæde til SRAM X5? {{forumTopicSubject}}

Jeg mangler en kæde til min Carrara Blizzard mountainbike, men aner ikke hvilken der passer. Min viden på området er generelt begrænset. Den har SRAM X5 for- og bagskifter, samt 27 gear. Passer denne kæde evt? http://www.thansen.dk/cykel/komponenter/gear-og-tandhjul/kaeder/kaede-sram-pc951-9-18-27-udvendig-gear/n-1351316603/pn-1351316546/

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken kæde til SRAM X5?
  • #1   18. jul 2016 Hvis du ikke ved det så tag forbi den lokale cykelhandler og få ham til at montere den for dig. Kæden skal kortes op så den har den korrekte længde, hvilket du sikkert heller ikke har værktøj til.
    Havde en kollega der sagtens mente han kunne gøre det selv, det kostede ham det dobbelte fordi den kæde IKKE var til at redde efter han havde været igang med at korte og forlænge og regere med den kæde. På trods af udførlig forklaring fra min side og lån af værktøj.

    Men hvis du vil gøre det selv skal du tælle hvor mange tandhjul du har bag, da det er dem der bestemmer hvilken kæde du skal have. 27 gear tyder på 9 bagved og så dur den kæde du har fundet hos thansen fint.

    Umiddelbart kunne jeg så godt finde på at gætte på at grunden til kædeskift enten er sprunget kæde eller rustne led, og af den årsag kunne din kasette sikkert også trænge til at blive skiftet.


  • Brint _
    Brint _ Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   18. jul 2016 Tak for svaret. Den har ni tandhjul, præcis som du skriver. Jeg prøver at give det et skud selv, ellers lærer man jo aldrig noget nyt smiley

Kommentér på:
Hvilken kæde til SRAM X5?

Annonce