{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.916 visninger | Oprettet:

Kæde knirker og brager ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Har et problem med at min kæde/gear. Jeg renser kæde, kasette og skifter efter hver tur. Men når jeg kommer i skoven, og det begynder at gå stejlt opad, så begynder det at knase og brage, gearet kører skidt og det lyder som om jeg er ved at træde den i stykker.
Lyder til at det kommer fra kæde/narrow wide klinge foran.

What to do ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde knirker og brager ?
  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 9
    #1   23. aug 2016 Husker du at smøre delene efter rens? Har du tjekket for slør i krankboks? Har du målt om kæden er slidt? Tag evt. Nogle billeder af kæde og kassette.

  • #2   23. aug 2016





    profilbillede
  • #3   23. aug 2016



    profilbillede
  • #4   23. aug 2016 Tænkte også om det kunne være kranken, men synes lyden kommer fra når kæden kører på den ovale klinge foran. På landevej er der ingen problemer, men i skov på stigninger er det meget tydeligt.

  • #5   23. aug 2016 Nu spørger jeg måske dumt..
    Er det metallet der knager, eller er det en knasen - som hvis der er sand i systemet? Hvis det er sidstnævnte, kender jeg godt problemet. Jeg bruger en kæderenser for at undgå det. smiley


  • #6   23. aug 2016 Nej du spørger skam ikke dumt, det lyder skam som om der er kommet meget krovkornet sand i maskineriet, dog uden der er nævneværdigt at se.
    Som om kæde og tandhjul suger til sig meget hurtigt, og derfor " fucker " det hele op.


  • #7   23. aug 2016 Jeg bruger en "Muc-Off X-3 dirty chain machine" til at rense min kæde, så bliver den helt ren for småsten og grus. Og af olie, bruger jeg en der hedder "Dynamic Dry Lube"

    Det er en meget tynd olie, som løber ind mellem leddene og tørrer. Når du har påført det, kører du kæden rundt - så vent 5 min og tør kæden godt af med en tør klud. Så har du en tør kæde, som ikke suger skidt til sig, men som kører super lækkert. smiley


  • #8   23. aug 2016 Super fedt, det vil jeg da absolut prøve. Tusind tak for tip

Kommentér på:
Kæde knirker og brager ?

Annonce