{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

knæskade - smertestillende piller. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har her for ca. 1½ uge siden begyndt at få ondt i knæene. I går var jeg til lægen, da jeg lige ville vide om det var en overbelastning eller noget værrere.

Jeg fik så at vide hos lægen at jeg skulle tage 3 * 2 piller om dagen (Ipren) da det skulle tage smerterne og gøre at knæene hurtigere bliver klar. .. Det er dog ikke særlig slemme smerter, så synes det lyder lidt meget.

Synes i 6 Ipren til en 16 årig, om dagen er meget? Ved godt lægen har sagt jeg skal tage dem, men kan det ikke være farligt?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  knæskade - smertestillende piller.
  • #1   25. mar 2010 Hehe mon ikke din læge ved bedst, hvert fald bedre end en flok cykel tosser på et offentlig forum.

  • #3   25. mar 2010 jeg tar nogen gange ca 7 om dagen fordi jeg har dårlig nakke man må tage 8 om dagen uden der sker noget

  • #4   25. mar 2010 Hvilken læge har du? smiley
    Hver gang jeg har været ved min læge pga den slags skader har jeg bare fået ordineret "ro i 14 dage.."
    Nu har jeg så fået en knæskade (nok noget løberknæ), som jeg troede var gået væk efter 4 ugers ro... Det var det så ikke. Jeg løb en kort tur mandag, men måtte stoppe efter bare 5km. Jeg har stadig ondt i knæet i dag.
    Jeg kunne godt bruge en læge som gad ordinere noget som ville tage betændelsen (mens jeg holder benet i ro!)


  • #5   25. mar 2010 @jesper

    Du behøves ikke en læge for at få ipren (ibuprofen).

    Mix det op med lidt paracetamol, og i har en god cocktail der kan tage ret store smerter.

    For god ordens skyld, så må jeg hellere tilføje at i ikke skal det hvis i er under 18.


  • #6   25. mar 2010 Hmm at søge medicinske eller lægelige råd på et fora som dette, grænser til at være hjernedød eller have malerhjerne.......

    Hårde ord, men ikke desto mindre sandt, hvis du ikke er tilfreds med lægen er der speciallæger som også kan konsulteres......

    Nu bliver jeg sikkert punket fra nær og fjern, men har set det før på andre fora, "jeg har ondt i brystet, hvad skal jeg gøre"...og straks skirver den ene ekspert efter den anden om strækøvelser, piller etc etc istedet for at sige til tossen, GÅ TIL LÆGEN:::STRAKS.......

    Dette bare for at præcisere min holdning smiley

    Stol på lægen, vedkommende har trods alt set på DIG og har en uddannelse, alle andre her gætter og kan risikere at slå folk ihjel med deres råd.....

    Leif


  • #7   25. mar 2010 Leif J:

    Ja, men ville nu bare høre hvad andre folk med samme skade ahr fået at vide/anbefalet af eksempelvis læge.


    Jeg blev anbefalet at tage smertestillende, da jeg gjorde opmærksom på jeg trænede på Eliteplan og løbssæsonen snart starter, hvor jeg da gerne skulle være klar. smiley


  • #8   25. mar 2010 Jeg holder mig generelt fra smertestillende... Holder hellere skidtet i ro så man kan mærke hva der foregår derinde... Så skal man nok mærke hvis man overbelaster det yderligere smiley

  • #9   25. mar 2010 Inden der er nogen som mistolker på mit indlæg vil jeg bare lige understrege vigtigheden af at holde de skadede sener i ro! samt at lægemidler ikke skal bruges til at gøre det muligt at træne selvom man er skadet.

  • #10   25. mar 2010 Henrik N - FULDSTÆNDIG ENIG

    Smertestillende bruges kun til efter operationer. Ikke med "små ondt" osv. Man kan miste følingen med skaden og gøre den værre end den er.


  • #11   25. mar 2010
    Ipren og andre produkter der indeholder i ibuprofen, har udover den smertelindrene virkning, også til formål at afhjælpe betændelsestilstanden i leddet - og det er her at dosens størrelse kommer ind(få piller tager smerten, flere piller tager smerten OG betændelsen). Så uden at være medicinsk uddannet og at have set dit knæ, virker det som om din læge er på rette vej. Det var i hvert fald den behandling som min egen læge gav mig for en overbelastet skulder. Og det har faktisk hjulpet ...

    Men tag en snak med din egen læge igen eller skriv på et forum, hvor en læge kan svare på dit spørgsmål. Bortset fra det synes jeg din skepsis virker sund (-: !!


  • #12   25. mar 2010 Snak med en sports læge der ret faktisk kan komme med et ordenligt råd til hvad du skal gøre.....

  • #13   25. mar 2010 @Leif L

    Og hvorfra ved du at der ikke sidder nogen herinde med forstand på dette område?


Kommentér på:
knæskade - smertestillende piller.

Annonce