{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

Citybike vs racercykel {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er begyndt på et større vægttab og i den forbindelse er jeg begyndt at cykle.
Lige pt cykler jeg på en citybike.
Jeg overvejer at skifte den ud med en racercykel, men jeg er lidt itvivl.
Jeg synes at min nuværende cykel er tung at køre med, specielt fordi jeg cykler meget op og ned ad bakke.
Mine ben bliver oftes meget smadret før jeg rigtig får pulsen op. Det forhindre mig lidt i at køre længere distancer. Jeg synes det er lidt træls..
Derfor overvejer jeg en racercykel.
Men er jeg bare i meget dårlig form eller vil det blive lidt nemmere for mig med en racercykel?
Fordele og ulemper?
Cyklen skal udelukket kun bruges til motion på landevejene.
Det skal lige siges at jeg ingen forstand har på cykler smiley

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citybike vs racercykel
  • Jacob E
    Jacob E Tilmeldt:
    sep 2014

    Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 89
    #1   31. jul 2019 Jeg foretrækker klart en racer-cykel men tror det er marginalt hvad det vil give i forhold til puls og mulighed for at køre længere. I hvert fald hvis din city-bike er med udvendige gear og i ok stand (korrekt dæktryk, smurt kæde etc).

    Kan det tænkes du kører i lidt for "tunge" gear og det er derfor du får smadret benene uden rigtig at få pulsen op?

    Prøv at tage nogle ture hvor du både ligeud og opad prøver at holde kadancen oppe på ca 90. Og så i øvrigt lever med at farten opad skal lidt ned. Hvis du vil kunne køre langt er du nødt til at forsøge på ikke at give ret meget mere gas opad end hvad du gør ligeud.

    Hvis din city-bike er med indvendige gear ville jeg dog nok overveje at skifte til en racer (eller lign) for der er noget mere tab i indvendige og der er formentlig heller ikke helt nok gear til altid at finde et optimalt gear at køre i.


  • #2   1. aug 2019 Jeg havde selv meget ondt i benene i starten, men det forsvandt over længere tid, hvis du bruger de muskler meget som du ikke er vant til at bruge vil der altid komme smerte i starten. Træning træning træning, men hvis du alligevel skal investere i en ny cykel ville jeg også vælge racer evt en billig brugt

  • #3   2. aug 2019 Bruger du lidt tid på at varme op? Især når formen er i bund, er det en god idé bare at træde den rundt i lette gear 10-15min først.

  • Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   10. aug 2019 Min cykel er med indvendige gear.. kan det være derfor det er så tungt? Jeg plejer at varme op i 10 min og synes jeg er god til at køre lavere gear når det bliver tungt at træde rundt.. men alligevel dør benene hurtigt..

Kommentér på:
Citybike vs racercykel

Annonce