{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Lejet MBT - hvad skal jeg vide? {{forumTopicSubject}}

Hej, i min by har vi en forening der tilbyder at vi kan låne en MTB gennem vores fitnessabonnement, som jeg påtænker at melde mig ind i så snart det her cirkus er ovre. Jeg er lidt i tvivl, da jeg har aldrig har brugt sådan en type cykel før. Jeg har gjort lidt i IC (indoor cyckling) og har ellers en god, gammeldag herrecikel med 3 gear herhjemme.

Jeg har fra IC et par spandexshorts med sadebeskyttelse og et par cykelsko med klamper (som burde passe de pedaler der er på MTB). Jeg tænker derudover at jeg skal have cykelhjem og en god drikkedunk, men er der andet jeg bør overveje? Briller, tøj e.l.? Og hvor finder jeg en gedigen guide til indstiling af cyklerne? Internettet flyder med information, og det er svært at skælne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lejet MBT - hvad skal jeg vide?
  • #1   25. apr 2020 Når du låner en cykel der ikke så meget andet du kan justere end sadelposition, dæktryk og affejdring.
    Jeg tænker du allerede har en god fornemmelse af sadelposition fra IC.
    Affedring er som udgangspunkt ca. 25% af maks. vandringen når du sætter dig på cyklen. Dvs. er der 100mm vandring synker cyklen ca. 25mm.
    Dæktryk kan du prøve dig frem med alt efter underlag og det leder os frem til næste spørgsmål. Du skal/kan/bør have med så du i et vist omfang kan fikse cyklen, pumpe og skifte slange.
    Briller er nice men ikke need.
    Jeg vil ikke anbefale klikpedaler hvis du ikke har prøvet det udendørs før.
    Tøj er efter forholdene.
    Kontroller at bremser og gear virker, samt der er mønster på dæk i forhold til det underlag du skal køre på.

• #2   26. apr 2020 Tak for dine inputs. Jeg anede ikke at man skulle indstille affjedring, og ville ikke selv have tænkt på at dæktryk er relevant.

• #3   26. apr 2020 Du behøver ikke at indstille affjedring men hvis du har mulighed for at gøre det bliver din tur nok sjovere. Det kræver som regel man har en lille speciel luftpumpe til affjedringen men det ved indehaveren af cyklen som regel.

Kommentér på:
Lejet MBT - hvad skal jeg vide?

Annonce