{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.300 visninger | Oprettet:

Andreas H
Andreas H
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26

Racercykel og regnvejr {{forumTopicSubject}}

Dav CG, jeg har lige skaffet mig min første racercykel, og har fået kørt nogle KM, på nogle gode dage med solskin, men nu hvor der er kommet noget dårligt vejr ville jeg bare høre om det på nogen måde skader cyklen at cykle i regnvejr, og kan det undgåes hvis det er?

MVH Andreas H

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Racercykel og regnvejr
  • #1   10. jun 2012 Bare rengør den bagefter og så er det fint

• #2   10. jun 2012 først og fremmest afhænger det af hvilket materiale den er bygget af. Alu kan ire (en form for rust) men hvis cyklen er larkeret, som den sikkert er, skal du ikke bekymre dig om det. Carbon ruster ikke, irer ikke, eller noget som helst andet. Husk at gear og andre bevægelige dele også ruste.
    For at forhindre dette skal du egentlig bare vaske den og derefter smøre gearene igen ;). Ligesom på en bil.

/Kasper N.
    ps. husk at være ekstra grundig når det er vinter, da der er salt og andet skidt på vejene.

• #4   10. jun 2012 Det fede er jo netop at det er udendørs så man oplever alt slags vejr. smiley Desværre er især vinteren med deres salten temmelig hård ved materiellet.

• #5   10. jun 2012 EN anden løsning er at anskaffe flere cykler smiley
    Jeg har en cykel til tørvejr og en til regn- og snevejr - en som bedre kan tåle mosten med indvendige gear.
    Jeg kører med samme kadance på den med indvendige gear, den har jeg blot gearet højere ved at sætte et mindre tandhjul bagpå

• #6   11. jun 2012 Måske spørg jeg dumt - men alu ire da kun ved kontakt med salt og hvor der ikke er lakeret?

• #7   11. jun 2012 Bjørner: ja, derfor skal han jo passe på når det bliver vinter og som jeg skrev tidligere behøver han ikke være bange for det, når cyklen formodentlig er lakeret.

Kommentér på:
Racercykel og regnvejr

Annonce