{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.247 visninger | Oprettet:

Uha det koldt for fødderne.??!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa cykelfolks..

Jeg cykler i vintersæsonen MTB. Jeg er lige begyndt og er stadig forsigtig og ny smiley Jeg har noget dejligt cykeltøj men må sige at mine sko ikke hjælper det vilde. jeg fryser mine tæer ret så meget. Så ville egentlig bare hører jer hvad i kører med? både til alm pedal men også til klik.
Jeg har prøvet med mtb sko og skoovertræk men hjalp slet ikke..

mvh Dorthe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uha det koldt for fødderne.??!!
  • #2   20. jan 2013 *kryll* > det er mtb sko, men tror måske det er en sommermodel. men tak for rådet. Pengene er små (SU), så får ikke lige råd til et par nye sko..

SlettetXBruger > har prøvet med posen i dag - hjalp en lille smule. Tror jeg vil prøve med uldstrømper og sølvpapir næste gang jeg skal ud og drøne smiley

Tak for rådene og hurtige svar, begge to smiley

• #4   20. jan 2013 Lasse ! > ja det kunne også være en mulig. Tror jeg laver en god blanding af alle rådene. så kommer mine tæer til at ha det som var det sommer haha smiley

• #5   20. jan 2013 Kan du ikke holde varmen med neopren-skoovertræk?

Jeg har først varmen i fødderne efter 15-20min, bruger lidt tykke løbestrømper og neopren overtræk.

• #6   20. jan 2013 Tynde merino ulds strømper, vinter støvler og vindtætte sko overtræk.
    Så holder du varmen. Hemmeligheden er netop IKKE tykkere strømper. Tykkere strømper gør at der ikke er noget luft rundt om foden, det er luften der isolere. Derfor køb vinterstøvler 1/2 til 1 nummer for store. Og drop plastic poser osv

• #7   20. jan 2013 Thomas B > det har jeg prøvet. men tror måske overtrækket er for lille til min mtb sko. Så det egenlig bare lukker for meget sammen om min fod..

C B > Når du siger vinterstøvler - så mener du mtbsko gør du ikke? For som før nævnt tillader SU'en desværre ikke køb af nye mtb sko lige pt smiley

• #8   20. jan 2013 Casper O > den har jeg aldrig hørt før smiley Men tror nu ikke det er problemet. tror varmen er fin omkring maven. kun nede ved lysken jeg er ret kold når jeg kommer hjem

• #9   20. jan 2013 Kroppen vil holde de vitale organer varme torso. Så arme og ben kommer senere så det gælder om at have torso varmt nok til at der kommer " overskud" af varme til ben og arme. Og uldsokker og ikke spænde sko for hårdt, der skal være luft.alm neopren overtræk er ikke nok i denne kolde tid. Du skal have fat i noge med fore. Hvis du køre cykel sko kan man evt lukke huler/ vetilations i sålen med tape og skifte indetsåt med en isoleret, eller købe varme læme. cykel tøj bygges op af flere lag. Og husk at trække i pedaler opad så du for mere bevægelse og blod ud i fødderen

• #10   20. jan 2013 Jo jeg mener MTB vinter støvler. Jeg er også på S.U budget men jeg sparede sammen og det er dælme nogle gode penge at give ud. Jeg valgte at købe et par støvler jeg kan bruge hele året dvs. de kan bruges i starten af foråret, i en våd og kølig sommer, om efteråret og om vinteren med et sæt sko overtræk.
    Jeg endte med et sæt Northwave, og jeg er SUPER glad for dem

• #11   20. jan 2013 jeg har dem her de er lidt stive i det men meget varme
    http://www.cykelgear.dk/cykeltoj/cykelstromper/gripgrab-windproof-sock

• Jeppe T
    Jeppe T Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 18
    #12   20. jan 2013 Et lille trick, der har gjort underværker for mig. Jeg cykler på landevejen, med mine sommersko, 2 par cykelstrømper (sommer), og et sæt GripGrap overtrækssko til 200,-

Til at starte med frøs jeg min fødder en del, men jeg fik et lille tip, af en cross rytter. Han spurgte mig, hvor der var luft-indgange i skoen. Ved mine, sad de i bunden, lige foran klampen. Jeg fik at vide at et stykke pap, ville stoppe luften fra at komme ind, så jeg klippede et stykke pap der dækkede halvdelen af skoen, og vupti. Jeg kan nu køre 3-4 timer, før jeg begynder at fryse mine tæer.

Hvis det ikke er en SU-venlig løsning, så ved jeg ikke hvad smiley

• #13   21. jan 2013 Jeg bruger de samme mtb sko året rund og ingen skoovertræk.

Jeg ar tilgengæld et par Sealskinz sokker jeg bruger i vinterhalvåret, de er både varme og vandtætte, men stadig åndbare !

Evt. prøv sådan et par, her er nogle med Merino uld, så skal du nok kunne holde varmen
    http://www.sealskinz.com/index.php?main_page=product_info&cPath=23_27&products_id=77

• #14   21. jan 2013 Jeg kørte isstjerne løbet i går - 12 grader kl 9 jeg kom fødderne ned i nogle fryse poser, så først strømper så poser sko og overtræk .
    det er en lappe løsning men det virker.

• #15   21. jan 2013 Tak for alle jeres indlæg.. det virkelig fedt i gider at svare smiley Jeg er jo ny i det mtb-uni. smiley og det jo ikke ligefrem vant at fryse om tæerne når jeg cykler landevej hihi smiley

Jeg prøver "lappeløsningerne" og spare pengene sammen til noget godt gear til racer-babyen til foråret smiley

• #16   27. jan 2013 Jeg var ude at køre i fredags i -12 °C i 1½ tme uden at få kolde fødder! :o)
    Jeg havde et par uld skistrømper + et par PSD Protective "neopren" (de er lavet af polyester med en særlig membran) + et par GribGrab neopren/polyester sokker. Og så bare almindelige løbesko - ingen overtræk.

Kommentér på:
Uha det koldt for fødderne.??!!

Annonce