3.247 visninger
|
Oprettet:
Uha det koldt for fødderne.??!! {{forumTopicSubject}}
Hejsa cykelfolks..
Jeg cykler i vintersæsonen MTB. Jeg er lige begyndt og er stadig forsigtig og ny Jeg har noget dejligt cykeltøj men må sige at mine sko ikke hjælper det vilde. jeg fryser mine tæer ret så meget. Så ville egentlig bare hører jer hvad i kører med? både til alm pedal men også til klik.
Jeg har prøvet med mtb sko og skoovertræk men hjalp slet ikke..
mvh Dorthe
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 4 Svar: 13
SlettetXBruger > har prøvet med posen i dag - hjalp en lille smule. Tror jeg vil prøve med uldstrømper og sølvpapir næste gang jeg skal ud og drøne
Tak for rådene og hurtige svar, begge to
aug 2011
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Cykler: 3 Emner: 38 Svar: 906
Jeg har først varmen i fødderne efter 15-20min, bruger lidt tykke løbestrømper og neopren overtræk.
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 76 Svar: 791
Så holder du varmen. Hemmeligheden er netop IKKE tykkere strømper. Tykkere strømper gør at der ikke er noget luft rundt om foden, det er luften der isolere. Derfor køb vinterstøvler 1/2 til 1 nummer for store. Og drop plastic poser osv
aug 2011
C B > Når du siger vinterstøvler - så mener du mtbsko gør du ikke? For som før nævnt tillader SU'en desværre ikke køb af nye mtb sko lige pt
aug 2011
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 4 Emner: 52 Svar: 1.012
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 76 Svar: 791
Jeg endte med et sæt Northwave, og jeg er SUPER glad for dem
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 59 Svar: 728
http://www.cykelgear.dk/cykeltoj/cykelstromper/gripgrab-windproof-sock
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 18
Til at starte med frøs jeg min fødder en del, men jeg fik et lille tip, af en cross rytter. Han spurgte mig, hvor der var luft-indgange i skoen. Ved mine, sad de i bunden, lige foran klampen. Jeg fik at vide at et stykke pap, ville stoppe luften fra at komme ind, så jeg klippede et stykke pap der dækkede halvdelen af skoen, og vupti. Jeg kan nu køre 3-4 timer, før jeg begynder at fryse mine tæer.
Hvis det ikke er en SU-venlig løsning, så ved jeg ikke hvad
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 18 Cykler: 7 Emner: 47 Svar: 1.073
Jeg ar tilgengæld et par Sealskinz sokker jeg bruger i vinterhalvåret, de er både varme og vandtætte, men stadig åndbare !
Evt. prøv sådan et par, her er nogle med Merino uld, så skal du nok kunne holde varmen
http://www.sealskinz.com/index.php?main_page=product_info&cPath=23_27&products_id=77
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 18 Svar: 185
det er en lappe løsning men det virker.
aug 2011
Jeg prøver "lappeløsningerne" og spare pengene sammen til noget godt gear til racer-babyen til foråret
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 22
Jeg havde et par uld skistrømper + et par PSD Protective "neopren" (de er lavet af polyester med en særlig membran) + et par GribGrab neopren/polyester sokker. Og så bare almindelige løbesko - ingen overtræk.
Uha det koldt for fødderne.??!!