{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

BMX OPGAVE... {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. skal skrive en rapport i engelsk om BMX men jeg har et problem jeg har ikke den helt store viden om bmx. så hvis der er en her inde der kunne hjælpe mig lidt kunne det være super..
køre kun selv freestyle så har ikke den store viden om det er bare startede for sjovt:)


ville gerne vide noget om:
regler
hvordan det er kommet til verden.
hvordan det er og være *Bmx køre
hvad det kræver og gå til bmx.
er det en dyr sport?.
og hvis det er noget der ved meget om freestyle må i også godt hjælpe med det!...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMX OPGAVE...
  • #1   20. mar 2013 Det er lige en for mig!

    Det er mange år siden jeg har kørt BMX..

    Hvis vi tager udgangspunkt i et løb: Du kører 3 heat, hvorefter du vinder nogle points (kan ikke huske det præcise antal)
    Der er forskellige klasser, indelt efter alder.. Dem kan jeg heller ikke præcis huske. Noget med 16-18 årige og +18 og så +40..Eller noget i den stil smiley
    Der er også noget med hvem der først har lov til at vælge gate nummer for den bedste start.. Kan dog heller ikke helt huske hvordan det er smiley
    Ved OL skal der bl.a. også optjenes point, for at kvalificerer sig.

    BMX er en forholdsvis billig sport. På helt nybegynder plan kræver det: En BMX cykel (kan findes brugt til 3-400,- arbejdshandsker og cowboybukser, samt en lang trøjeg fullface hjelm. Det er de basale krav på helt nybegynder niveau.

    Det at gå til BMX kræver ikke så meget.. Det kræver sådan set bare du vil..Til træning lærer du en masse forskellige teknikker, til hurtige sving, hvordan du tager de forskellige hop, balance, start og hvad der ellers hører til.. På den måde synes jeg ikke det kræver noget.. Det er kun en lille hyggelig sport, med nogle små hyggelige løb, medmindre man kommer til at køre til det virkelig gælder.

    Hvordan den er kommet til verden skal jeg ikke kunne sige noget om.. Det er ikke en særlig stor sportsgren i Danmark, forhold til andre sportsbegivenheder.. Dog har vi lige afholdt VM i København.
    Mange af de store danske ryttere tager derfor tit på træningslejre i udlandet.

    Ang. regler, er de rimelig simple. Rødt flag, gult flag og vel også sort?
    Rødt flag betyder om start, gult flag er et styrt, og sort flag er en diskvalificering.

    Når der afholdes løb, er der altid flagmænd div. steder, og små "sygelejer" til at behjælpe de mindre skader.

    Det er hvad jeg lige kan huske fra min tid.. Jeg var kun en lille dreng på det tidspunkt, som bare kørte for hyggens skyld..
    Min fætter kører på det danske landshold, så hvis det har interesse, kan jeg godt høre ham, om han har lidt tid til dig er i vintermånederne alligevel? smiley


  • #2   20. mar 2013 hvad vil du vide om freestyle bmx?

Kommentér på:
BMX OPGAVE...

Annonce