{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.242 visninger | Oprettet:

Kira B
Kira B
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29

Forslag til den bedst egnede cykel til mig søges - Tak. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
I de sidste par år har jeg været rigtigglad for at cykel og det udviklede sig omkring 40 km søndag eftermiddag og det var herligt. Nogle mindre ture efter arbejde og sådan.
Det startede med en Zpinner ala citybike som jeg købte på udsalg for omkring 1500 kr - en lidt tung sag ( omkring 15 kg )med 7 gear. Det udviklede sig til at jeg købte en racer Raam ( en herre model og 9 kg tung ) Alletiders cykel men jeg fik ondt i nakken af at cykle på den.Jeg mener heller ikke størrelse var den rigtigt og slet ikke at det var en herremodel. Når jeg skulle af så var det med at passe på for jeg kunne ikke nå jorden for "stangen". Den byttede jeg væk i handel og fik en Giant Talon 29 uu - en moutentbike og det er damemodel. Den er fin i størrelsen og nem at komme af og på.
Nu er det bare at jeg sådan set ikke cykler så meget mere da den er tung syntes jeg. Den vejer knap 14 kg og har forskelligt udstyr på som lås og andet. Den har de store hjul ( 29 " mener jeg ).
Jeg køre jo mest på vejene og tager da gerne en markvej eller andet men det er ikke det jeg gør det mest i.
Byttehandlen er for omkring halvanden måned siden - så måske jeg heller ikke giver det store chancer.
Hvad kan jeg ellers købe ? Behøver jeg at skrive at jeg er 58 år - så er det måske nemmer for jer. :-))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af ca. 4 meter silikonefuge i brusekabine 1.400 kr.
  • Skifte greb i køkken 800 kr.
  • Enkeltsidet hækklipning (55 meter og 3 meter høj) samt beskæring af to æbletræer 2.500 kr.
  • Ophængning 1.000 kr.
  • Ophængning af vægspejl og justeting af vægbelag til TV 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forslag til den bedst egnede cykel til mig søges - Tak.
  • #1   24. aug 2013 Kira hvad er dit budget ?

Som jeg læser dit indlag så ser jeg en som desværre ikke har fået det helt rigtige til dig og har fået lidt problemer som giver mistet lyst.

Hvis du eks skal bruge cyklen til asfalt men også en tur på grus-stien så kunne du overveje at hoppe på en cykelcross cykel i stedet, den dur i natur og på asfalt med de rigtige dæk på.

En racer kunne selvfølgelig også være en mulighed igen men der skal du være opmærksom på at de ofte er ret lange i overrør så der skal den rigtige løsning findes for at du får komfort samtidig men det er muligt smiley

MTB er ikke noget som jeg tænker er det rigtige for dig bla pga vægt og unødigt udstyr, det er jo ikke sådan at du har den store gavn af en affjedrings forgaffel for at køre på en sti i ny og næ men den er dyr og tung når der tales landevej, du kunne dog overveje en MTB med stiv forgaffel og så falder pris samt det måske ville være lettere at tilpasse cyklen lige til dig.

Sidste mulighed er at der findes et stel til dig og man bygger cyklen op så alt er ud fra dine ønsker samt justeret ind til lige din krop, det koster lidt ekstra men er stadig muligt inden for en fornuftig pris.

Oplysninger som er vigtige for at kunne give dig et brugbart råd er:

Højde, skridt-mål, budget og hvad er dit ønske med cyklen fremover.

• Kira B
    Kira B Tilmeldt:
    maj 2013

#2   24. aug 2013 Hej - jeg er lige ude at køre men de oplysninger kommer i aften

• Kira B
    Kira B Tilmeldt:
    maj 2013

#3   24. aug 2013 Hej igen.
    Jeg er 173 cm høj og skridt-mål er 80 cm.
    Du har ret i det med min MTB desværre må jeg sige da den er så fin. Ang. raceren så købte jeg den såen lidt på må og få. Cykelhandleren var ellers villig til at der kunne gøres lidt her og lidt der for at skulle blive okay. Jeg havde bare ikke tålmodighed til det.
    Jeg vedhæfter lige billede af min "darling" den er ¨så fin - måske ikke lige med bagskærmen. smiley Hvordan er muligheden mon for at komme af med den, uden at tabe for meget.
    Mit budget nu er vel såen max 6000 kr men det skal jo også være okay og så hellere give lidt mere.

profilbillede
  • Ulrich C
    Ulrich C Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Svar: 73
    #4   24. aug 2013 Hvad med bare at montere racerdæk på din MTB. Så kan du lidt af hvert. Og det kunne jo være det faldt i din smag. Og så koster det dig ikke mange kroner og bekymringer. Det er jo nemt når det er en 29'er. Samme diameter fælge som en racer og citybike.

• Kira B
    Kira B Tilmeldt:
    maj 2013

#5   24. aug 2013 Hej Ulrich. Jeg anede ikke at sådan noget kunne lade sig gøre. Jeg kan jo mægtig godt lide denne cykel. Gear - bremser og alt, sidder perfekt til mig og virker rigtigt fint.

• mtb tøsen
    mtb tøsen Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 2 Svar: 12
    #6   25. aug 2013 Hej. Kører meget landevej på mtb og har monteret X5 landevejsdæk og det kører fantastisk. Du kan sagtens få monteret landevejsdæk på din mtb og få en masse glæde af det uden tvivl. Vælg nogle dæk med indlæg så er du også fri for punkteringer

• #7   25. aug 2013 få fat i nogle 28 mm racerdæk, så er du godt kørende

• Kira B
    Kira B Tilmeldt:
    maj 2013

#8   25. aug 2013 Hej igen. Tusind tak for jeres råd. Det må jeg snakke med min cykelsmed om. Det lyder som en super god idé.

• #9   25. aug 2013 Billigste løsning er helt sikkert dæk skifte, cyklen bliver ikke meget lettere af den grund men den ruller helt sikkert lettere.

Tager du feks et sæt Continental Town & Country dæk så har du dæk som ruller let og stadig er egnet til en tur på skovvejen eller grus-stien.

Her se du dæk og pris på dem http://www.cykel-fix.dk/udstyr-og-tilbehor/2061-continental-town-og-country.html størrelsen jeg vil anbefale er 1.9 udgaven, der er dog også andre mærker som laver gode løsninger i samme stil.

Test af dæk

(link fjernet)

• Kira B
    Kira B Tilmeldt:
    maj 2013

#10   25. aug 2013 Hej igen og Tak for linkene. Jeg var ude og cylke omkring 20 km på den i dag og det er virkeligt langt på den - plus modvind. Jeg er jo glad for den og dens stabilitet, så det vil jeg snakke med cykelsmeden om nu når den alligevel skal til tjek inden så længe.

Kommentér på:
Forslag til den bedst egnede cykel til mig søges - Tak.

Annonce