{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.345 visninger | Oprettet:

Jane H
Jane H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

valg af størrelse på kuota kebel cykel {{forumTopicSubject}}

hej
jeg er HELT grøn indenfor cykelverdenen og jeg har overvejet at købe en KUOTA KEBEL cykel. - jeg har fået tilbudt en str. L og jeg er lidt i tvivl om den passer mig - jeg aner som sagt intet om hvad jeg skal se efter. Jeg kan fortælle jeg er 175 cm høj og har en skridtlængde på ca 81
Er der mon nogen herinde der kan give mig noget vejledning

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  valg af størrelse på kuota kebel cykel
  • #1   12. jun 2014 Vil anbefale dig at prøve den og så mærker du om den er for stor eller lille

• Jane H
    Jane H Tilmeldt:
    jun 2014

#2   12. jun 2014 Men jeg har jo prøvet den i L men hvordan skal det mærkes om den er for lille eller stor. - og ja jeg sagde jo jeg var helt grøn indenfor cykel verdenen ;-))

• #3   12. jun 2014 Du skal slappe af på den i skuldrene, ikke føle du sidder for tæt eller for langt fra. Strækker du dig helt så er den for stor, sidder du meget tæt og banker knæene i styret når du drejer eller op i din arme er den for lille, men tag en god tur på den og test om det føles behageligt:)

Det er dig som skal kører på og ikke os andre. Vi kan kun vejlede dig:)

• #5   13. jun 2014 Str M

• #6   13. jun 2014 Ville også sige som Simon skriver. Small/medium.

• #7   13. jun 2014 Til sammenligning:
    Jeg er 177cm med skridtmål 81 og jeg sidder perfekt på min 54cm racer.

81 x 0,66 = 53,46cm

Gå endelig ikke efter den str L .... hold dig til str. M

• #8   13. jun 2014 Jeg er 1.76. Og pga mine små ben, passer en 52cm perfekt!

Jeg brugte denne fit calculator! Den bruger de fleste! Og den virker bedre end bare at gange dit skridtmål med et tilfældigt tal!

http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp

For når jeg følger beones777 formel. Burde jeg have en 56 og det ved jeg at det bliver for stort!

• #9   13. jun 2014 Man burde også lige tænke over at mange kvinders anatomi er helt anderledes end mænd.

Så du skal helt sikkert ud og prøve nogen cykler og have en person til at vejlede dig som har styr på det.

Nu bor du i Nordsjælland, så der er super gode muligheder for at gå god rådgivning.

Nærumcykler, Davinci cykler i Holte, Ritter cykler i Lyngby m.m

• #10   13. jun 2014 Der er også forskel på cykel mærker. Find en forhandler af kuota og prøv den der så er du sikker.

• #11   13. jun 2014 Tonny H:

Hvis du passer en 52, så er dit skridtlængde ikke over 80cm.
    Hvis du har regnet dig frem til at mit mål og dit skridtmål skulle passe en 56cm, ja så skulle du ha et mål på 84,50cm skridt.
    Det lyder ikke korrekt ... forbavsende lange ben til en 176'er.
    huskede du at måle uden sko?

• #12   13. jun 2014 BeOne777

Nej det lød ikke korrekt! Det giver 56,1. Mit skridtmål er på 85
    Hvor jeg både har prøvet 52.53.54.56 tommer i forskellige mærker, hvor 52 føles mest rigtigt for mig og min måde at køre på! Og ifølge den fit test på competivecyclist, der anbefaler de også en 52 til mig! Ergo kunne jeg have sparret de prøveture!
    Din metode tager ikke højde for folks forskellighed med ryg og arm-længde!
    Skridtlængden er snart det sidste der betyder noget!?? For det kan trådstarter ca justere med endten at sætte saddlen op eller ned!!

For mig at se, så er ¨competive's bike fit¨, god nok!??

• Jane H
    Jane H Tilmeldt:
    jun 2014

#13   17. jun 2014 Tusind tak for alle jeres svar. - jeg har besluttet mig ikke at have så travlt med indkøb og så prøve nogle forskellige og se hvilken en jeg sidder bedst på. - jeg må indrømme jeg er noget forelsket i kuotas cykel design så jeg må orøve både S M også. - kan i anbefale nogle andre GODE mærker

• Jane H
    Jane H Tilmeldt:
    jun 2014

#14   17. jun 2014 Har forresten brugt denne calculator http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp og ifølge den og de mål der er på kuota skal det være en L til mine ben men en M. Til min overkrop

• #15   17. jun 2014 Det vil jo altid komme an på dit budget? Alle mærker har både billige (mindre holdbare) og ret dyre modeller smiley

Giant, Scott, Canyon, Specialized, Trek og mange flere.

Jeg ville måske prøve at mærke som havde nogle modeller som er henvendt til de kvindelige mål i stedet for at få en herrer model tilpasset dig.

• #17   17. jun 2014 #14

Så vil jeg jo nok mene at det er en str. M du skal gå efter da rammens længde er sværere at ændre , end højden på sadelpinden...

Men der er ikke andet for end at prøve dig frem , umiddelbart vil jeg tro at en L bliver for lang

• #18   18. jun 2014 Den er hele 2 cm længere i overrør i str. L end i str. M.

Iflg. din højde og skridt er du til en Str. M (53 cm)

Lidt geometri her:

profilbillede
  • Jane H
    Jane H Tilmeldt:
    jun 2014

#19   22. jun 2014 Hej alle. NU har jeg så købt cykel?? det endte med en trek domane 5.2 og jeg håber jeg blir ved med at være glad for den - købte en str 54 - tusind tak for alle jeres input lige et Billed af vidunderet

• Jane H
    Jane H Tilmeldt:
    jun 2014

#20   22. jun 2014 Hej alle. NU har jeg så købt cykel?? det endte med en trek domane 5.2 og jeg håber jeg blir ved med at være glad for den - købte en str 54 - tusind tak for alle jeres input lige et Billed af vidunderet

profilbillede
Kommentér på:
valg af størrelse på kuota kebel cykel

Annonce