{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Mtb {{forumTopicSubject}}

Hej.
Skal ha ny Mtb. Har ikke besluttet om det skal være 27,5 eller 29.
Er 188 cm høj. Så ifølge eksperter skal man vælge en 29 er. Men jeg syntes ik cyklen ser godt ud med de store hjul.
Har kig på Giant,Scott,Cube eller Ghost. Prisklasse mellem 10000-15000. Skal være Carbon ramme. Udstyr er jo en god Xt eller Sram har jeg set.
Men hvad vælger jeg? Ved godt det er svært at råde.
Tak.
Mvh Ebbe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mtb
  • martin p
    martin p Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 49
  • martin p
    martin p Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 49
    #2   3. okt 2016 Havde ikke lige set at det skulle være carbon... Men hvis du kan finde en 15 eller 16 model så er der masser af penge at spare i øjeblikket. Som f.eks. På den her https://www.canyon.com/da/mtb/grand-canyon/grand-canyon-cf-5-9.html - ellers er det bare at trave de danske hjemmesider igennem og derefter ud i butikken.

  • #3   3. okt 2016 jeg ligger lige et par cm under dig, og har kun lige kort prøvet en 29" og jeg sys den var for stor til mig.. stel størrelsen var en som skulle passe mine fede stænger og det hele, men det virkede bare ikke rigtigt.. endte med en 27,5"

    angående hvilken du skal vælge er jeg helt på bar bund. Men min erfaring med 29" er at de er store.. hehe


  • #4   3. okt 2016 Det skal ikke være hjulstørrelsen du basere dit valg på.

    Det er ikke hjulstørrelsen som bestemmer hvordan en cykel kører og ingen cykler kører helt ens, på trods af de ligner hinanden.

    Cykler som er lavet til ræs er ofte det foretrukne valg til nybegyndere, (jeg ved ikke hvorfor. )

    Personligt synes jeg cykler som er mere tilgivende i geometrien er bedre for både øvet og nybegyndere, fordi de giver meget mere selvtillid i skoven.
    Det nye sort er 27+, og jeg må indrømme at den nye Scott scale plus bare kører pisse fedt. Ellers var jeg ikke meget for plus cyklerne.

    Jeg har selv en 29" med 140/130 og en 27.5 med 150/150., Og en 29" hardtail til race.
    Og lidt andre. smiley

    Tag ud og prøve nogle forskellige cykler inden du beslutter dig.


  • #5   3. okt 2016 Hvad er + så for noget?
    Er osse intra i rammekvalitet. Hælder meget til Giant xtc.


  • #6   3. okt 2016 27,5+ er 2.8-3.0 bredde dæk på en bredere fælg. Det kører ret fedt i skoven på grund af mere greb og mere komfort.
    Ulemperne er at det er lidt tungere på asfalt og grus.
    Med 3.0 dæk er yder diameter tilsvarende 29".

    Så der kan sættes et 29" hjulsæt i hvis man vil have et lettere sæt til race.

    Med din højde ville jeg kigge efter 29" fordi det giver mening i forhold til at du får en mere harmonisk cykel. Som du selv er inde på.

    Men det bedste råd jeg kan give dig er at tage ud i en seriøs cykelbutik og se udvalget og prøve lidt forskelligt.


  • #7   3. okt 2016 Hvor bor du?

    Det bedste for dig er at tage på tur i flere forskellige butikker og tager du i en hvor de ved hvad de snakker om så er det en stor hjælp for dig....

    Glem mærker osv


  • #8   3. okt 2016 Bor i Korsør.

Kommentér på:
Mtb

Annonce