{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af mtb
  • #1   25. okt 2016 Vis det er så gå du meget mere cykel for penge og der er 2 model der er vilder og dyre i nu
    Mvh Chris

    https://www.designcykler.dk/shop/superior-xp-limited-2834p.html


  • Lars O
    Lars O Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 13
    #2   25. okt 2016 Udfra dit behov i tidligere tråd vil jeg sige noget andet og væsentlig billigere og mere konfortabelt.

    Hvis valget kun står mellem de 6 ovenstående så cube gtc pro


  • #3   25. okt 2016 Der er 6 cykler.....

    Tag en terning det er vist det letteste.


  • #5   28. okt 2016 TS spørger heller ikke om hvilke type, eller forslag til cykler, forslag er dog velkommen, uanset, det jeg spørg om er hvilke af 5 udvalgte modeller der er det bedste køb smiley


  • #6   28. okt 2016 Det bedste køb, er den du føler for, den du sidder bedst på, den der giver det største smil på læben. Glem alt om det specs ræs, vægt tuning og hvad der ellers er gang i. Lad gadecyklerne beholde det.
    Hvis du synes cyklen er grim som fanden men har lidt bedre komponenter ville du så vælge den?

    Forslaget med en terning er faktisk ikke så dumt. Slå den og køb den som øjnene viser. Hvis du er i tvivl om det skal være den stadigvæk så har du allerede valgt uden helt at være klar over det.
    Du har garanteret en lille følelse inde i maven om at bare de nu siger "den her"


  • #7   28. okt 2016 MEN!

    Her er mine tanker omkring de cykler du har fundet samt den on-one der er blevet nævnt herinde, og det er KUN! de negative ting jeg har trukket frem, resten af specs på cyklen ser fornuftige ud.

    http://www.cykelshoppen.dk/mtb-indvendige-gear/8785-trek-superfly-96-carbon-rod-2016.html - dårlige bremser, 2x10

    https://www.smartcykler.dk/cube-reaction-gtc-pro-29-2016 - dårlig forgaffel, skod saddelpindsmål, bremser ikke oplyst, 2x10

    https://www.smartcykler.dk/cube-elite-c-62-pro-29-2016 - skod saddelpindsmål, 2x11

    https://cykelexperten.dk/cannondale-f-si-carbon-4-2016-demo - dårlige bremser, skod saddelpindsmål, 2x10

    http://www.surina.dk/da-DK/cykel-spec/MTB/Cannondale-F29Carbon-4.aspx - skod bremser (kun deore, eller ikke oplyst korrekt), 2x10, saddelpindsmål ikke oplyst

    https://www.smartcykler.dk/cube-reaction-gtc-sl-29-2016 - 2x11, skod saddelpinds mål, bremser ikke oplyst

    http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOMCGX1/on-one-maccatuskil-sram-gx1-carbon-mountain-bike - kan ikke finde noget jeg rynker på næsen af!

    Og så lidt uddybning omkring mine tanker.

    Skod saddelpindsmål: 27.2 er et elendigt mål hvis man finder ud af at dropper post er sagen, og det er SAGEN! Der er lidt mere komfort i sådan en saddelpinds størrelse fordi den kan flexe lidt nemmere end de større diameter. Men det er også eneste fordel, og det er ikke at sammenligne med en fully eller bare større volumen på dækket.

    Dårlige bremser: Enten er der ikke oplyst noget andet end hydrauliske bremser, hvilket er som at sige at en bil har en motor. Der er milevid forskel på hyd. bremser. Og til shimano så er XT bremserne minimum det man skal gå efter, for at få noget der fungere bare lidt godt. Prisforskellen fra xt og ned efter er også forsvindende lille. Modulationen / følingen med de billigere shimano bremser er bare ikke ret god, og bremsen er tæt på ens bedste ven på en mtb

    2x10: Hvorfor i hele hule he..... vælger man idag en cykel med så mange gear? 1x er absolut vejen frem herhjemme. En forskifter og en extra klinge giver ingen mening. Der er nogle enkelte der har 2x11 men det giver bare endnu mere overlap på gear og endnu mindre mening herhjemme, hvor man ikke har behov for en 22t klinge for at komme op af bakkerne. Tværtimod ender det ofte med krydskæde og højt slid på kæden og deraf tandhjulene. Dumt og unødvendigt i min verden.

    Jeg kører selv on-one fully jeg har bygget op fra bunden, men det gør mig bestemt ikke fan af planet-x/on-one. Deres produkter er gode men deres kundeservice er så sindsygt mangelfuld. Det er da heldigvis sjældent man render i problemer med dem, men når man gør er det helt absurd håbløst. Men den cykel er så meget bedre sat sammen i min verden, og så en til lavere pris så der er godt med extra penge til at opgradere for ovenikøbet.

    Indrømmet, min fokus ligger ikke på XC tramp amok. Jeg er meget mere til teknisk singletrack nedad, end tons tramperi ligeud og opad. Men skulle jeg ud og vælge en ny race xc hardtail så blev det den on-one hvis jeg skulle vælge af dem der er fundet frem her.


  • #8   28. okt 2016 Saddelpindmål.
    Det er supernemt at finde en dropper i 27,2 jeg havde ihvertilfælde ingen problemer med det

    On-One kundeservice.
    Har kun haft fat i dem en gang da jeg havde glemt noget i en bestilling, og ikke gad betale fragt en gang til. Ringede til dem og fik fat i en super hjælpsom fyr der ville undersøge sagen og ringe tilbage, han ringede efter en time, da han havde haft fat i warehouse, og fået fundet pakken.
    Sendte mig en mail med betalingsmetode, alt det for en saddelklemme 😀

    Ellers enig i det du skriver


  • #9   28. okt 2016 Givet der er helt sikkert kommet flere 27.2 modeller, heldigvis. Men udvalget er stadig begrænset i forhold til 30.9

    Jeg havde en pakke fra planet der blev stoppet af DHL fordi der var noget farligt i pakken. Dansk DHL bad mig kontakte planetx og få dem til at godtage at se farlige skulle tages ud. Gætter på det var noget bremserens på dåse. Ingen problemer fra deres side.
    Efter godt 14 dage er DHL status stadig ikke ændret og jeg har ikke set min pakke. Hiver fat i DHL igen som kan fortælle mig deb er sendt retur til afsender.
    Mailer til planetx om hvor helvede mine penge så bliver af. De påstår så at de bestemt ikke har modtaget den pakke. Efter endnu et opkald til DHL får jeg navn på dne der har kvitteret for pakken hos dem og de erkender så endelig at de jo nok havde modtaget pakken. Der går så godt en måned mere inden jeg ser mine penge. Knap 800 kr

    Sideløbende har jeg så købt mit fully stel derovre og det lander med fragt skade. En bule ved top lejet ved forgaflen. Pakken er ikke bulet så den har været skadet inden den blev sendt afsted. Stod og skulle afsted til slettestrand ugen efter så var ikke vild med at sende det hele tilbage og få et nyt, for så var cyklen ikke klar til den weekend. Får efter en del mailet frem og tilbage og forklaring af problemerne til flere supporter endeligt godtaget at jeg selv udbedre den bule mod en rabat i prisen.
    14 dage senere sender jeg så mail nummer 10 for at høre hvor meget rabat de kan finde ud af at give mig. Det var ikke noget de selv vendte tilbage med selv. Fik 50 pund i instore Credit, på trods af jeg sparede dem for 2 forsendelser plus montage af dæmper i nyt stel, modtagelse af det gamle osv. En udgift for de på mindst 100 pund. Plus de havde stået med et stel de skulle have lavet.
    Extremt utilfreds med den service jeg har fået. Desværre for deres produkter er rigtig gode og til skarpe priser.

    Den titus cykel jeg har i min profil er stellet også købt hos dem. Kom med defekt gear drop. Om det så bare er mig der er sygt uheldig derovre fra kan godt være.


  • #10   28. okt 2016 😀 det var da en værre historie , så kan jeg godt forstå du er træt af dem. Men sådan er det jo med forskellige oplevelser.
    Men så lad os blive enige om at deres produkter er super fede (de fleste) fik selv et stel derfra i sidste uge til min cykelpåarbejdevintercykel , men det ender med det bliver min fortrukne i skoven også 😀


  • #12   28. okt 2016 Enig, det er også det der gør det så ærgeligt. Var det bare nogle skod produkter eller noget man kunne få alle steder så var det lige meget. Men det er skide godt det de fremstiller.

  • #13   28. okt 2016 Ja og typisk mig, så koster stellet kun 89£ nu. Jeg gav 144£ i sidste eller forrige uge. Men jeg har haft sjov for alle pengene 😀 Nu bliver der ikke købt mere før jeg har sparet sammen til titus stellet, det er det eneste materiale jeg ikke har prøvet at køre på endnu.

  • #15   28. okt 2016 Jeps med fast forgaffel, også fra on-one

  • #17   28. okt 2016 Det er det nok også, men fed at køre på til og fra job her i vinter, har en gammel stålracer der står som ny, den bliver brugt om sommeren. Prøvede for sjov at tage den med til Hinnerup, en bane der ikke er så vild, det var en kæmpe succes så sidste søndag røg den med til Marselisborg. Jeg smiler stadig, det var mega fedt at køre med fast gaffel, specielt i svingene. (Ingen gaffeldyk)
    Den er sat op med 40mm (50mm) Frempind, Carbon styr, Latex slanger, og fordæk med stort kammer. Så faktisk rimelig komfortabel at køre på. Og så ellers 1x10, dropperpost osv


  • #18   28. okt 2016 Men drømmen er stadig en titus fireline eller en lynskey helix

  • #20   28. okt 2016 Mener den er 490mm så det passer rimelig ok med en 120mm minus sag, stellet er jo optimalt med en 120mm gaffel. Ja vejer lige under 2 kg, det er ok let for et 29" alu stel

  • #21   28. okt 2016 En 120mm Fox er vel ca 520mm A-C minus 20% sag. Det må vel blive 496mm

  • #23   28. okt 2016 Ja 29" var det bedste valg når det nu skulle være Mtb , det kloge var jo nok en citybike af en slags. Men hellere sjov end klog smiley Og så er der kun 10 km hver vej. Også fedt at trille rundt i byen med 78 cm styr og dropper i bund

  • #24   29. okt 2016 Lalle hvad skal jeg med en dropper post på en XC racer? det er bare ekstra vægt, skal ikke bruges alligevel, om det er 2x11 eller 1 x 11 er vel en smags sag og hvad man skal bruge den til, kommer bestemt også til at bruge den lille klinge, jeg kører også op af


  • #25   29. okt 2016 ikke en trail eller fully jeg er ude efter, på trail eller fully kan jeg sagtens se ide i dropper post, men sgu ikke på en C racer

  • #26   29. okt 2016 Tjah man ser jo xc profferne begynder at køre med droppere også, det er bare en fordel nedad.
    Jeg kommer op overalt herhjemme i dk med 1x10 med 40 tand bag og 32 foran og jeg er bestemt ikke i super form, eller har den vildeste klatremis af en cykel, med 130/130 mm vandring for og bag.
    Men du bad og råd og ideer og det var mit syn på de valg du har stillet op.

    Dog vil jeg stadig fraråde den med recon gaflen, og de cykler hvor bremserne ikke er specificeret på.
    Jeg bliver så trist når jeg ser adskillige mænd i xc trikot skam bremse en nedkørsel herhjemme fordi de ikke har nogen føling med deres bremser. Det vinder man ikke tid på og sporet bliver slidt i smadder.

    Men synes da stadig du skulle prøve det med terningen, er sikker på at du bliver overrasket over hvor meget man har valgt inden man er klar over man har valgt.


  • #27   29. okt 2016 er nu enkle stedder her i Nordsjælland hvor den lille klinge godt kan gøre nytte, samt i Sverige, specielt hvis jeg skal op stejle stedder med hænger og udstyr, så tror nu en 2x11 fint, er vandt til køre 3x10, den helt lille der ka jeg undvære smiley

  • #28   29. okt 2016 http://www.bikecalc.com/gear_ratios

    Prøv den tror ikke du mangler gear med 1x10 og billigere at vedligeholde samt slid på kæden bliver mindre


  • #29   30. okt 2016 Hvad med en Trek Procaliber....forhandel 15% rabat ligesom mig og så koster den kun 13.600 kr i en fysisk butik.

    http://www.trekbikes.com/dk/da_DK/cykler/mountainbikes/cross-country-mtb/procaliber/procaliber-9-6/p/2076600-2017/

    Den har en god carbonramme med Treks softtail, hvor du får 11 mm vandring når du sidder ned. Bremserne bør du dog nok skifte. Det har jeg selv gjort på bagbremsen.


  • #30   30. okt 2016 Man kan sagtens køre med 2 klinger foran herhjemme. Det er bare ikke lige så fedt/nemt som 1 klinge. Man kommer ikke til og mangle gear med 1*11 hverken de lette eller de tunge. Kører man lange ture i bjerge så er 2 klinger sikkert og foretrække.

  • #31   31. okt 2016 om 1 eller 2 klinger foran, det har ikke den store betydning, det er nemt at lave om hvis man for lyst smiley nu også en lækker cykel den trek proaliber 9,6 lækker forgaffel, og stel men lidt kedelige bremser og gear

  • #32   31. okt 2016 Jack dvs med den trek der er det hele stellet der gir sig for at lave den affjedring, må da gøre stellet mere svagt, men findes den ikke i 2016 model

  • #33   1. nov 2016 Carbon rammen findes ikke i en 2016 model....den er modellen under Treks SL (super light) model og er først introduceret for 2017.

    Der er livstidsgaranti på rammen, hvis det skulle vise sig, at rammen er mere svag...fordelen ved lidt ekstra kompliance/affjedring/komfort er jo åbenlys på en hardtail. Det gør man får lidt mere komfort på lange ture og kan sidde ned en smule mere på sporet da rammen vil absorbere lidt flere af forhindringerne. Det er kun når man sidder ned, at man får ekstra affjedring. Når man står op så er den ligesom alle andre hardtails......det er ihvertfald sådan Trek sælger rammen.....jeg synes MTBiken er komfortabel og køre på, men på sporet er det ikke en fully.....min egen erfaring er mest med fully, så jeg har ikke rigtig kunne sammenligne Trek'en med andre hardtails.


  • #34   1. nov 2016 Selve geargruppen er egentlig fin, synes jeg....bagskifter og kranksæt er fint. Min egen bekymring var på Deore skrifterne og Deore forskifteren, men jeg synes de fungerer rigtig fint i praksis.

    Jeg har dog skiftet geargruppen til 1*11, da jeg mest kører teknisk mtb spor og her er det bare bedre ikke og skulle skifte på klingen foran. Til alle andre ture vil jeg sagtens kunne nøjes med den 2*10 gruppe der sidder på. Med andre ord, så er geargruppen lige så god i praksis som andre 2*10/11 geargrupper, men det hjælper ikke mig, da jeg er til 1*11.


  • #35   1. nov 2016 Og en måske lidt overset men vigtig ting i praksis er, at Trek'en har Boost (bredere) for- og bagnav. Så på trods af et billigt hjulsæt, så kan jeg ikke mærke nogen fleks i hjulene....Boost gør at 29" hjulene bliver omtrent lige så stive som 26" hjul....

  • #36   1. nov 2016 Jack har i hvert fald tænkt mig at se på den i dag, også denne her med en ret lignende opsætning http://www.cykelshoppen.dk/mtb-indvendige-gear/8785-trek-superfly-96-carbon-rod-2016.html den har de så også i en 2015 model der endnu billigere der hedder den bare 9,7

  • #37   1. nov 2016 Trek Superfly bliver vist kun lavet i med alu-ramme fra 2017. Dvs 2016 Carbon-rammen udgår. Trek Superfly har så heller ikke Boost nav, så du får ikke den nye hjulstandard, som stort set alle producenter går over til i 2017. Boost er en vigtig ting, fordi særligt på de billigere alu-hjulsæt, så øger det stivheden meget. På Carbon hjulsæt, der tror jeg ikke boost betyder helt så meget, da de er meget stive i forvejen.

    Men ellers er det sikkert en fin Carbon-ramme....jeg har ikke nogen personlig erfaring med den.

    Der er en anden grund til, at 2017 modeller er attraktive.....priserne er generelt blevet sat ned på 2017 modellerne i forhold til 2016. Desuden så sker der en hel del udvikling på udstyret hen over årene. Særligt 1*11 geargrupperne er blevet billige med SLX og NX i 1*11, boost-hjulstandarden, soft-hardtails (Pro-caliber rammen og BMCs hardtail), og så bliver forgaflerne hele tiden bedre.


  • #38   1. nov 2016 Jack med hensyn til boost kan jeg klart se fordel,og den anden bliver ikke meget mere dyr, hvis jeg kan handle 15% af den men vil ned se dem i dag køber nok en af de 2 eller Cube Elite pro c:62 den er lidt dyrere 16999 men fed

  • #39   1. nov 2016 Hvis du er villig til og give 17.000 kr så synes jeg, at forgaflen på Cuben er for ringe. En Reba er ok og fin til de lidt billigere mtb, men den er ikke toppen af poppen. Til 17.000 kr (jo en nedsat model) så bør du komme et nr højere op i forgaffel, såsom Fox'es nye Step Cast forgaffel. Den er lækker. Den har jeg prøvet og den får jeg på en ny Trek Top Fuel, som jeg får leveret om 20 dage (forhåbentlig).

    Til 17.000 kr så er dette også en mulighed.
    http://www.trekbikes.com/dk/da_DK/cykler/mountainbikes/cross-country-mtb/procaliber/procaliber-9-7-2x/p/2077690-2017/

    Den har netop denne Fox Step Cast forgaffel og en bedre geargruppe og bremser. Jeg er dog ikke sikker på om de kan levere den endnu.

    Ikke fordi jeg absolut skal sige du skal købe en Trek....jeg synes bare man får utroligt meget for pengene hos Trek på deres 2017 modeller og kan man få 10-15% rabat i en fysisk butik, så er det langt at foretrække frem for online køb.

    Jeg har selv været Specialized-mand i mange år, men Trek laver flere innovationer du ikke får andre steder, særligt på deres fully, men også på Pro-caliberen, og så er de ret billige....de fleste af den øverste elite herhjemme kører iøvrigt på Trek (de er sponsoreret, men alligevel) og Contador skifter fra Specialized til Trek, det er jo også lidt sjovt.


  • #40   1. nov 2016 cube Elite proc:62 nok udelukket kan se de har sat prisen op til over 22000 igen, men ringer til dem måske de kan sælge til 1699, men den er sgu nok lidt voldsom´i pris til mit forbrug, men omvendt har pengene, men tænker lidt den procaliber du først linkede til

  • #41   2. nov 2016 Jack hvor har du forhandlet dig til den pro caliber for 13600, måske samme sted jeg må hen 14500 kunne jeg få den til,men kun fordi den udstyrspakke der følger med så ikke kommer med så han var kortsagt ikke villig til forhandle pris her

  • #42   2. nov 2016 Hvad mener du med udstyrspakke..

  • #43   2. nov 2016 Jack her står de sælger den med en udstyrspakke med, det som de ting, skærme, en saddel taske, pumpe ekstra slange pedaler det var han villig til trække fra prisen, men så for jeg dog ikke de ting med, så ville den koste ca 14500

  • #45   4. nov 2016 hmm er kommet frem til procaliber 9,6 eller trek fuel ex 8 med 27,5 hjul ender med at jeg må slå plat og krone, procaliber er nok den hurtigste, men sikkert mere sjov med den anden, syntes stadigt de 29 hjul føltes lidt store, men vender man sig vel til om man købte en 29 procaliber fås kun i 29 i min størrelse smiley

  • #46   4. nov 2016 tror jeg vil tage ind til Hillerød bare prøve et par cykler mere med 29 og et par fully også

  • #47   4. nov 2016 jeg har kørt lidt over et år på en 29'er og knap et år på en 27,5
    jeg skal helt sikkert ikke ha 29'er igen smiley hvis jeg skal ha noget andet end 27,5 så bliver det 27,5 plus smiley 27,5 passer perfekt til mig


  • #48   4. nov 2016 Steffan tænker lidt jeg vil ha på samme måde, nu har jeg altid kørt 26, men har været ude prøve 27,5 cykler og 29ére syntes de hjul virker lidt store og klodsede, det føltes lidt som en city bike, men syntes 27,5 virker meget mere skarp og kontant, mere naturlig, men mange mærker laver i dag deres cykler sådan de små str er 27,5 men større størrelser i 29, kunne være man sku kigge lidt på Scott cykler, der er nogle flere valg muligheder med 27,5 hjul

  • #49   4. nov 2016 eksempelvis trek de har de små i 27,5 større i 29, der var dog mulighed købe trek fuel ex 8 med 27,5 , cube de er stortset alle 29, de laver dog også 27,5 men så har importør ikke taget dem hjem osv, så mange flere valg muligheder med 29 det er lidt kedeligt, men har læst mig til Scott satser på 27,5

  • #51   5. nov 2016 Min er en Scott scale 740 i medium smiley har ikke fortrudt et sekund smiley

  • #52   5. nov 2016 Tror du ikke at med alle de valg der har været oppe, at når du endelig vælger noget, at du så vil gå og være i tvivl om det nu er den rigtige du købte. Sådan tror jeg at jeg ville føle 😀

  • #53   8. nov 2016 Guldager hahaha ja har tænkt tanken, men det er det jeg helst skulle prøve at undgå, os derfor jeg ikke har fået købt endnu, har haft seddel bundtet med til flere forhandlere men ikke fået det hevet op

  • #54   9. nov 2016 Stefan blev en Scott Scale 920 - 2016 model lækker cykel smiley og 2 klinger foran er så droppet, og vist ikke rigtig muligt ha 2 klinger foran da stel er bredere dernede forskifter i såfald skal sidde

  • #55   11. nov 2016 den ser også lækker ud ! selvom det er en 29'er smiley eheh

    du har / havde ikke overvejet en 27,5+ ? det tror jeg kunne blive min næste hvis jeg skulle vælge til foråret


Kommentér på:
valg af mtb

Annonce