{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.206 visninger | Oprettet:

Forgaffel {{forumTopicSubject}}

Hvilken bør man vælge??

Jeg har kigget på cykler men kan simpelthen ikke finde ud af serien...

Har kigget på følgende:

Fully med Monarch RL bag og Reba RL for

Fully med Monarch R og Reacon Silver RL for

Fully med Fox Performance Float DPS LV bag og Fox Rythm 34 for
Men er dette sætup 3100 mere værd??

Hardtail med Rockshox 30 Gold TK (Hvordan er den??)

Hardtail med Reacon Silver TK

Hardtail med Reacon Gold RL

Er der nogen der kan hjælpe med at forklare de forskellige gafler og dæmpere og sætte dem i "hiraki"?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forgaffel
  • #2   22. jan 2017 Hierarki med rockshox top modeller oppe fra:

    Reba
    Recon gold
    Recon silver
    XC 30

    Bagdæmper mener jeg er
    Monarch RL
    Monarch R

    Hvad ang Fox har jeg god fornøjelse og køre glæde af mine, de virker bare. Men det samme kan blive sagt om rockshox hmm

    Men ja ville også finde en kompetent forhandler, som ikke kun vil sælge men også lære fra sig



  • #3   23. jan 2017 Du mangler en del, i rock shox hirakiet Bla Pike, Revelation og så skal det jo også indeles i "efternavn" rl tk rct3 rc3 osv. Så det er som TS siger et meget omfattende spørgsmål, der ikke lige kan svares på så nemt.

  • #4   25. jan 2017 Rockshox forgafler der hedder "Silver" har inderben der er lavet af stål, som ikan ruste, hvis man ikke vedligeholder dem. Hvis de hedder "gold" er det alu-ben der har fået en speciel varmelegering, som kræver mindre vedligeholdelse og vejer mindre.
    Hvis de hedder "TK" (turnkey) så har de den billigste form for dæmperenhed. "Motion control" er en bedre dæmpning.

    En monarch R kan man justere rebound på. En RL kan man justere rebound på og låse den. På en RT kan man foruden rebound også justere bound via en threshold knap, dvs at den kan blive hårdere, men ikke låse.

    Men nu låser for- og bagdæmpere ikke 100%, for at undgå at smadre noget indeni.

    For- og bagdæmpere i rockshox regi deler mange af de samme nomenklaturer, R, RL, RT, RT3, RC3. "R" (rebound) er justerbar returdæmpning. "L" (lockout) betyder at den Jan låses. "T" (threshold) er justering af dæmpninger når enheden komprimeres. 3 betyder at lockout har 3 stillinger, i stedet for 2.

    På SRAM.com kan du også se hvaecdw forskellige dæmpere kan. Jeg mener at under "service" kan man finde en skema (matrix) over de forskellige gafler og hvascdecegnee sig til.

    Dit udstyr afhænger også af, hvilke ambitioner og ønsker du har, så det kan være svært at guide uden disse kriterier.

    Fox kender jeg desværre intet til.

    Håber at det giver mening? God jagt smiley


  • #5   27. jan 2017 Fox er bestemt de ekstra penge værd. Fox er foran Rock Shox på især bagdæmpere....

    Den bagdæmper fra Fox du nævner er den bedste bagdæmper på markedet i sin klasse.

    Rythm kender jeg ikke personligt.

    Med hensyn til forgafler, så gå ikke lavere end Reba, og gerne højere i kvalitet, hvis budgettet tillader. Kommer dog selvfølgelig an på hvad du skal bruge MTBiken til. Kører du f.eks. kun grus og skovveje, så kan du nøjes med en fast forgaffel eller en af de billigere modeller.


  • #8   27. jan 2017 Jeg er ikke på budget 😀 Og har både haft Fox og Lefty. Grunden til at jeg vælger rockshox er at jeg er en nørd der godt kan lide at ordne tingene selv. Og der er rockshox nemmere, men dejligt at vi alle har forskellige meninger det sikre jo noget konkurrence/udvikling

Kommentér på:
Forgaffel

Annonce