{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

Hvilken MTB skal jeg have mig ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Spørgsmålet har sikkert tit været oppe og vende, men nu spørger jeg sgu også.

jeg er en ung fyr på 22år, 70kg, og ca 178cm.
jeg har kørt cross i mange år, men er pga uddannelse, og andre ting stoppet...

Men nu er jeg ved at have lidt hul i fritiden til at kunne dyrke noget extremsport igen, og denne gang ville jeg gerne køre noget Mountainbike/downhill/urbanhalløj.

så derfor spørger jeg lidt efter hvilken cykel i tror ville klarer jobbet bedst ?

der er sgu så mange forskellige klasser, som downhill,MTB,dirttracker og hvad det nu ellers hedder, og jeg ved ikke hvad jeg skal have fat i ?

Det jeg vil- er at kunne tage den i skoven, og baske op og ned af bakker, og samtidig skal den også gerne kunne holde til jeg hiver den ned af trapper, og udover hop inde i byen... jeg tænker, jeg er ude i noget MTB ?

ihvertfald, den må gerne være lidt fed, og ikke veje 25kg. smiley
Cyklen skal KUN bruges til sport.

Jeg har 8000 at gøre med +/-

Skal jeg købe en dyrer cykel brugt ?
eller rive mig på en ny ?

Glæder mig til at høre fra jer, Vh Emil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken MTB skal jeg have mig ?
  • #1   29. apr 2017 Ud fra din beskrivelse, tænker jeg at du bør lede efter en full suspension cykel i Trail genren.
    Trail genren har en smule mere vandring på affjedringen (120-150mm) end de gængse XC (Cross country) cykler man ofte forbinder med mountainbiking.

    Desværre får du nok ikke meget ny cykel for 8000,- så tænker du bør sigte efter noget brugt.





  • #2   30. apr 2017 Commencal Meta, Ragley Marley eller lignende "hardcore" hardtail

  • #3   1. maj 2017 Canyon Strive eller spectral burde kunne være med. Men som nævnt af andre, det kommer sgu nok til at koste lidt mere end 8k for at få noget der kan det hele. Medmindre du kan være heldig at der er en der vil sælge deres gamle. Eventuelt kig på YT industries Capra.

Kommentér på:
Hvilken MTB skal jeg have mig ?

Annonce