{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.827 visninger | Oprettet:

Mikkel A
Mikkel A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Cykel til pendling {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg leder efter en ny cykel til pendling på arbejde 8 km hver vej. Målet er at gøre cykelturen lidt lettere så jeg ikke skal i bad når jeg kommer frem, men kan glide lidt lettere frem end på min nuværende tunge havelåge.

Jeg er 178, skridtlængde 85 som skulle svare til et stel 57.

Jeg ved intet om cykler, men tænkte at det ville være fint med en racer. Prislejet jeg havde tænkt på var omk 5.000 til 10.000 kr da jeg tænker at man kan få fin cost-effectiveness i forhold til det ovenstående ambitionsniveau.

Er der nogen som kan hjælpe med evt henvisninger til konkrete cykler eller tommelfingerregler? Jeg er totalt lost i forhold til hvad jeg skal kigge efter.

På forhånd tak for hjælpen smiley
Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cykel til pendling
  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jul 2017

Følger: 1 Svar: 3
    #1   3. jul 2017 Hej Mikkel.
    Du kan overveje at kigge på en Koga supermetro. Det er en racercykel der er bygget op som en hverdags cykel.
    Den er hamrende lækker med xt Deore gear og Skive bremser fra tektro som er bedre end shimanos som har mange fejl. Jeg håber du finder hvad du søger.

• Mikkel A
    Mikkel A Tilmeldt:
    jul 2017

#2   4. jul 2017 Super. Mange tak for dit svar. Er der nogen særlig grund til at du tænker at det vil være bedre med end "hverdagscykel" fremfor en racer?

• jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #3   4. jul 2017 hvor kører du henne? er det på landet eller i byen? fladt eller bakker? skal du have bagage med? cykler du hele året i al slags vejr? eller er du sommer/solskins cyklist. Cykler du kun på asfalt, eller er der også grusveje på din rute. hvor høj og ikke mindst hvor tung er du?
    alle disse spørgsmål, er du nødt til at besvare, hvis du vil have bare nogenlunde kvalificerede bud på en ny cykel

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jul 2017

Følger: 1 Svar: 3
    #4   4. jul 2017 Ja cyklen er også god til almindelig hverdags brug og så skriger den ikke efter cykel tyven at det er en dyr cykel da den ligner en almindelig cykel.
    Den dur til 50 + km. Om dagen, en tur til bageren eller en tur i Dyrehaven. Jeg ville nok ikke tage den ud på det vildeste mtb track men grus dur den også i.

• Mikkel A
    Mikkel A Tilmeldt:
    jul 2017

#5   5. jul 2017 Tak Jørn. Jeg besvarer spørgsmålene herunder.
    Jeg cykler på asfalt i København-Søborg med enkelte mindre bakker. Jeg skal have en mindre taske med computer med. Jeg cykler når der er godt vejr og tager ellers bus. Jeg er 178 cm og 70 kg.

• jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #6   5. jul 2017 Til kørsel i flade København, ville jeg vælge en et gears cykel.
    Robuste hjul med alm runde eger og ikke alt for smalle dæk, som kan holde til alle hullerne i vejbanen.
    Bemærk at ca 90 % af de færdige fixie/singlespeed cykler der sælges er noget skrammel, hvor der kun er brugt penge på fancy design.
    Men der findes også færdige cykler, bygget på et let og stift stel med kvalitetshjul.
    Heino har haft ok cykler og ellers kan du spørge Joel hos velo vintage på Søborg hovedgade

• #7   5. jul 2017 Hvad kører du på idag?

Hvis du kun har tænkt dig at kører Søborg-Kbh lyder racer lidt overkill,
    Der er for få strækninger hvor man rigtigt kan give gas og mange gear når aldrig at blive en fordel.

Har du tasken på ryggen eller skal der bagagebærer på ?

Kører du kun i godt vejr kan du dog sagtens "nøjes" med fælgbremser.

Har det interesse har jeg selv et par cykler jeg forventer at skille mig af med: Focus Mares AX3 (cross-racer) og Nishiki Ultra Hybrid Race Pro (flatbar racer).
    De har været brugt til både hverdag, touring og træning, men vil selv prøve noget nyt (stål).
    Det matcher meget godt det du efterspørger om en let hurtig hverdags cykel, men ikke nødvendigvis dit reelle brugsbehov.
    Skriv PM i såfald.

• #8   9. jul 2017 Jeg har ca. 18 km på arbejde og er begyndt at cykle dertil
    Jeg købte en Focus mares ax commuter.
    God cyclocross cykel til 8000 kr.
    Den er til lidt af det hele og ligner ikke en dyr cykel men føles som en god kvalitets cykel.

Kommentér på:
Cykel til pendling

Annonce