{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Anders N
Anders N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Bottecchia 109 mtb. {{forumTopicSubject}}

Jeg er komplet amatør og ved intet om cykler, men er på udkig efter en mtb til hverdagsbrug og enkelte ture på stier og lidt terræn i ny og næ.

Jeg har efterhånden læst en del debatter herinde og folk har det meget med at bare konsekvent skrive ''Det er noget billigt skrammel''
Please kom med noget konstruktivt kritik i stedet for, giv mig nogle for og imod denne her cykel
https://www.hellorider.dk/bottecchia-29-mtb-109-2017-herre

Vi er i den billige ende og jeg skal ikke ud og ofre 6000+ på en cykel smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bottecchia 109 mtb.
  • #1   27. aug 2017 I mit tilfælde så har jeg et lille frivilligt cykelværksted, hvor jeg reparerer cykler hovedsaligt i den billige ende. Og jeg har tidligere arbejdet i flere forskellige cykelforretninger, så jeg vil mene at jeg har en god baggrund til at kommentere konstruktivt.
    Og jeg tror at rigtig mange der kommenterer herinde har lignende erfaringer i rygsækken, jeg kan i hvert fald relatere til største parten at kommentarene som helt reelle. Jeg syntes i hvert fald ikke at der er et problem at cykler bliver disset bare fordi de hedder noget bestemt.

Men til dit spørgsmål:
    Jeg kender faktisk ikke den cykel du linker til, derfor vil jeg ikke kommentere det store på den, men jeg kender bremserne, og om du vil høre det eller ej så er jeg nød til at fortælle dig, at jeg ikke har gode erfaringer med mekaniske skivebremser. Jeg syntes generelt at de bremser elendigt, og vil til enhver tid foretrække kvalitets fælgbremser frem for mekanisk skivebremse.

Der ud over kan man sige, at når vi er helt nede i den billige klasse af cykler (3000,- og der under) så får men et transportmiddel fra a til b, og man skal ikke forvente meget mere end det.
    Fornøjelsen ved et gearskifte der skifter problemfrit, bremser der kan stoppe cyklen hurtigt og sikkert, det er nærmest ikke eksisterende på en billig cykel.
    Der ud over er der logisk nok brugt billige materialer for at kunne holde den lave pris, og konsekvensen af det er bløde bolte/skruer der ruster og knækker, fælge der bliver skæve og eger der knækker og ruster, gear der ikke skifter som de skal og en vægt på cyklen som er meget høj.

Kan man selv skrue en lille smule, og er man god ved sin cykel, stiller den tørt, får den vasket og smurt (meget vigtigt) så kan en billig cykel være ganske fint som transportmiddel. Men er man ligeglad, så går der ikke længe før der er skæve hjul,rust, bremser der hyler osv, og der vil være rigtig træls at cykle på den.

Men som sagt jeg kender ikke den specifikke cykel du linker til så vil ikke kommentere på den, men som oftest hænger pris og kvalitet sammen, også når det gælder cykler.

• Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   27. aug 2017 Tusinde tak for dit indlæg Henrik, det var lige netop den slags konstruktiv kritik jeg eftersøgte.

Som sagt ved jeg intet om cykler selv, så jeg kender ikke diverse gear typer og mærker og bremsetyper og den slags, derfor høre jeg selvfølgelig gerne kommentarer fra kendere..
    Vil jo gerne finde ''det bedste'' i den billige ende.. Jeg ved godt man ikke får verdens vildeste cykel men som så meget andet tænker jeg der sikkert også er store forskellige i den billige ende fra model til model.

igen tak for dit besyv. smiley

• #3   27. aug 2017 Et mærke jeg er positiv overrasket over er Bilka's SCO modeller.
    Det er ok cykler til prisen, dog stadig i den billige ende, men i min verden stadig bedre end feks. X-Zite og Busetto.
    Kan se de har tilbud på denne lige nu:
    https://www.bilka.dk/fritid-skoenhed/cykler/mountainbikes/sco-rebel-de-mtb-275-44-cm---20-gear/p/100243742?event=32&point=8
    Den har Shimano Deore gear som er ganske fine til hverdagsbrug, bremserne er stadig mekaniske men i den bedre ende, du får 2x10 gear som er det nye sort smiley
    Og så er den kun markant dyrere end den du linker til.

• jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #4   27. aug 2017 hvis du fortrinsvis skal bruge din cykel på asfalt og grusstier, skal du prøve at finde en cykel med stiv forgaffel og fælgbremser.
    billige skivebremser og afjederede forgafler virker ikke specielt godt, og de kræver meget vedligehold for at virke overhovedet

Kommentér på:
Bottecchia 109 mtb.

Annonce