{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.436 visninger | Oprettet:

Speedplay pedaler {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er på udkig efter speedplay pedaler, men jeg ved ikke hvilke nogle jeg skal gå efter. Jeg set en række pedaler hvor nogle er dyrere end andre. Kan nogen fortælle mig forskellen på dem?

Speedplay Zero Chrome-Moly Pedals

Speedplay Zero Stainless Pedals

Speedplay Zero Titanium Pedals

Speedplay X1 Titanium Pedals

Speedplay X2 Stainless Pedals

Speedplay X5 Chrome-Moly Pedals

Speedplay Light Action Chrome-Moly Pedals

Mit behov er sådan set bare nogle pedaler, som er lettere at klikke i end mine SPD-SL pedaler. Jeg er ligeglad med vægt osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedplay pedaler
  • #1   14. aug 2009 Kan det betale sig bare at købe de billigste, for det jeg allermest har brug for er let klik ind/ud. smiley Jeg kigger på Speedplay X5 og Speedplay Light Action, Den eneste forskel jeg umiddelbart kan se er at der er 25 graders frit float på X5 og kun 15 graders frit float på Light Action.

    Kan nogen fortælle mig hvad det betyder?


  • #2   14. aug 2009 Frit float, er hvor meget du kan bevæge hælen, uden du klikker ud. Jeg har lige købt Zero, syntes jeg skal trykke lidt mere end SPD-SL,for at klikke ind.Men de nye Zero er meget bedre at køre med, mere frit "frit float"

  • #3   14. aug 2009 Bare spørg mig, ekspert i dem ;o)
    Og glem alle dem med X...det er de "gamle" udgaver, dårligere system, mindre holdbart og der sætter sig nemmere grus/snavs fast i mekanismen


  • #4   14. aug 2009 Mht forskellen på Light og Zero, på Zero kan du "låse" float. Hvilket du ikke kan på Light...derudover er det stort set den samme pedal.

    Og en reminder: Først i 2010 har Lake nye sko på lager, med 4-hole mount...desværre :o/


  • #5   14. aug 2009 Ok, tak Kenneth,

    Er det meget skoen kommer til at kunne bevæge sig? Jeg tror jeg bliver ved Light Action. smiley Men jeg kan godt bruge mine nuværende sko er jeg ret sikker på. Der står på deres hjemmeside at de kan gå sammen med alle 3 og 4-hole mount. Det kan godt være man skal trykke hårdere Kim, men de kan umuligt være mere besværligt end SPD-SL da de skal vende en bestemt vej og man skal "fange" pedalen og SÅ trykke ned.

    Tak for svarene smiley


  • #6   14. aug 2009 Floaten er 15% med Light, kan ikke stilles.
    Med Zero kan du selv indstille floaten.
    Yup, kan sagtens gå med 3-hole...men så ryger den lave vægt og den gode kontakt med pedalen, pga brug af adaptor. ....
    Til trods for det, så får du en fed oplevelse ;o)


  • #7   14. aug 2009 Og forøvrigt, Speedplay Titanium kan fås til under 2000,- i Danmark ;o)
    Google det!


  • #8   14. aug 2009 Den gode kontakt med pedalen? Light Action fås til 1000 her hjemme, tror det bliver dem.

  • #9   14. aug 2009 Ja, adaptoren løfter jo skoen, den er jo imellem sko og pedal. Og 2 adaptorer vejer 44g.
    Men stadig et par fede pedaler ;o)
    Jeg har selv 2 sæt Zero Titanium...


  • #10   15. aug 2009 Men hvad er forskellen mellem Titanium og Stainless? Er det ikke bare materialet/vægt? Spørgsmålet er bare om det er pengene værd at ofre 400,- mere for at smide 13g af vægten og få justerbar float. Og yderligere 600,- for at smide 55g af vægten og have samme muligheder med float'n. Zero'erne har dog 2 kuglelejer og 1 nåle-leje mens LA kun har 1 kuglelejer og 1 nåle lejer. Hvad har det så af betydning?

  • #11   15. aug 2009 Det er skam helt op til dig ;o)
    For mig var/er valget nemt, min cykel har nemlig kun de bedste og næstbedste komponenter...så jeg valgte de næstbedste Speedplay, også pga holdbarheden.


  • #12   15. aug 2009 Kan det være en fordel for mig at købe Light Action? Jeg vejer kun 50 kg. Så det bliver måske lidt svært at klikke i på Zero?

  • #13   15. aug 2009 Tak for venskabet ;o)
    Ærlig talt, jeg tror ikke du kommer til at mærke nogen forskel, hverken i det ene eller det andet. Jeg skal køre med float og den smule vægtforskel kan ingen mærke, når det kun er på pedalerne...
    Umiddelbart vil jeg anbefale dig light action...og stål-udgaven holder nok bedst.


  • #14   15. aug 2009 Jeg endte med at købe Speedplay Zero Chrom-moly i sort. smiley

    Light Action har kun 2 kuglelejer og har ikke justerbar float. Det var det med float'n der irreterede mig mest. Tanken af at min sko ville sidde mega løs var jeg ikke så vild med.

    Men tak for god rådgivning. Du har efterhånden hjulpet mig med ALT omkring det her med nye pedaler. Jeg skal nok give dig en anmeldelse af pedalerne så snart jeg har prøvet dem, det synes jeg at jeg skylder nu når du ikke selv har prøvet dem endnu ^^. Men held og lykke med "cykeljagten" smiley

    Morten


  • #15   15. aug 2009 Godt valg!
    Ja, typisk mig at ha´ en masse gear og viden...men ingen praktisk erfaring :o/
    Kører til dagligt på en billig focus hvor jeg har monteret MTB-spd pedaler på...haha ;o)
    Enjoy your ride!


  • #16   15. aug 2009 Tak tak smiley

Kommentér på:
Speedplay pedaler

Annonce