{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Håndledets vinkel {{forumTopicSubject}}

Efter en sommerferie med en hel del timer på cyklen oplevede jeg ømhed i mine hænder, mest den højre, på ydersiden....

Siden hen er det forsvundet men kom igen i søndags....

Har kørt med kort frempind 5 mm og Mega riser 64 cm bredt som jeg har skiftet til 8mm frempind og mindre riser og 72 cm bredt. Det har hjulpet på vinklen på håndledene men åbenbart ikke helt nok...

Så spørgsmålet går på hvad i andre kigger på og gør/justere for at få en lige vinkel på styret med hænderne....



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håndledets vinkel
  • #1   19. sep 2017 Noget du også kan prøve er at kigge på vinklen af dine bremsegreb. Vinklen på dem betyder faktisk overraskende meget for hvilken vinkel du har på dine håndled ift. styret. Alt efter om du har dem meget stejle eller flade i forvejen kan du prøve at ændre på dem og se om det hjælper.

  • #2   19. sep 2017 Tak for tippet....

    Synes selv jeg har tippet bremserne op og ned en del gange men prøver det igen...

    Min dumme vinkel er ikke lodret men mere vandret på styret....ville gerne have en position hvor mine hænder er mere Lige på styret og måske mine albuer er mere ind mod rammen, hvis det gir mening....



  • #3   20. sep 2017 Vinklen på din sadel har også stor indflydelse på hvor meget vægt du ligger i dine håndled/hænder

  • #4   21. sep 2017 Og hvis jeg ligger for meget vægt peger den så for meget nedad?

  • #5   21. sep 2017 Ja

  • #6   21. sep 2017 Køreteknisk på mtb skal du have albuerne ud og flagre for at have maximalt kontrol over cyklen. Husk at et styr med de "normale" 5-6 grader backsweep kan roteres en god slat i frempinden og på den måde ændre hvordan de albuer netop placere sig.
    Og det skal prøves over flere ture for at du kan danne dig et billede af det. For noget kan føles enormt akavet til at starte med men efter to/tre turer virker det perfekt fordi kroppen har lært at det er bedre.


  • #7   22. sep 2017 Ja lalle det tænkte jeg nok og det er også rarest når det er teknisk osv... Men når jeg cykler i 3 timer med min knægt i en weehoo bagefter så gør det ondt....det kan være det skal gøre ondt ☺️

  • #8   22. sep 2017 Det er klart. Du har en cykel der opfører sig helt anderledes lige pludseligt fordi bevægelser fra traileren forplanter sig så du bruger armene MEGET mere på at holde balancen. Hvis det er det eneste tidspunkt du får ondt på og ikke ved normal kørsel uden hængeren så tror jeg det handler om træning og at du holder MEGET hårdere fast i styret for at holde kontrollen.

    Har samme oplevelse når jeg har haft datteren efter på efterløberen. Og det har været på min cykelcrosser så der har skulle bruges seriøst med kræfter for at holde balancen. Specielt når hun sidder og tramper løs bagved ude af takt og alt muligt smiley


  • #9   23. sep 2017 Du har nok ret.... Det må og skal nok bare går lidt ondt engang imellem....kan det evt hjælpe at skubbe sadlen frem eller tilbage?

    Det er nok meget upædagoisk, men på cykel tur med ungerne, truer jeg med vandpytterne og det har en rimeligt go effekt. Har aldrig skærme på...og så det direkte i badekar når vi kommer hjem!


  • #10   27. sep 2017 Det kan også være at du bruger mange kræfter i hænderne til at holde fast. Brug så få kræfter som muligt, uden at du mister grebet selvfølgelig.

    Du kan også lave nogle styrkeøvelser for at styrke dine håndled, samt lave opvarmning- og nedkølingsøvelser, som også er med til at skåne led og muskler.

    Evt. opsætning af bremsegreb kan ses her: https://www.gmbn.com/video/how-to-set-up-your-brake-levers


Kommentér på:
Håndledets vinkel

Annonce