{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.880 visninger | Oprettet:

Kevin S
Kevin S
Tilmeldt:
24. sep 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Bedste hverdags-cykel {{forumTopicSubject}}

Hej Cykelgalleri

Jeg står og skal til at investere i en nyderst hverdags cykel, og er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg håber derfor i kan hjælpe. Cyklen skal bruges til og fra arbejde, som regel skal den med i S-toget, til en nærliggende station og derfra skal der cykles. Min problemstilling ligger lidt i hvilket bremser jeg skal vælge. Jeg har kigget på både V-bremser og Skiver.

Her er tre link til dem jeg har kigget på.
http://www.biltema.dk/da/Fritid/Cykel/Cykler/Herre/Hybrid-28-24-gear-2000040067/

Og

http://www.biltema.dk/da/Fritid/Cykel/Cykler/Herre/Commute--28-24-gear-2000037673/

Og

http://www.biltema.dk/da/Fritid/Cykel/Cykler/Herre/Commute-S-28-24-gear-2000037289/

Rigtig god mandag ☺


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste hverdags-cykel
  • #1   25. sep 2017 Hvis jeg stod i din situation var jeg smuttet forbi en rigtig cykelhandler og havde købt en bycykel der. Cyklerne fra biltema er lavet til at holde et års tid, før de begynder at falde fra hinanden grundet rust og billige dele.

    En af mine kammerater købte en X-Zite mountainbike som bycykel, og endte op med at købe en anden cykel efter den første vinter på studiet, da X-Zite'en simpelthen var gået helt fra hinanden efter den var blevet udsat for en smule salt.

    Hvis du endelig skal have en af de ovenstående, vil jeg anbefale en af de to commute-cykler, da forgaflen på hybrid-cyklen bare er ekstra vægt og ender op med at ruste fast indenfor et par måneder. smiley

    Hvad angår bremser vil jeg nok vælge skivebremser, da de har bedre bremseeffekt, og er nemmere at indstille end v-bremser.


  • Kevin S
    Kevin S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   25. sep 2017 Tusinde tak for dit fine svar!
    Den eneste grund til jeg kigger på biltema ckyler er fordi mit budget simpelthen ikke rækker til en rigtigt cykelforhandlers priser.
    Hvor længe holder sådan et sæt skivebremser og klodser, og er det til at finde reservedele og nye klodser til dem?


  • #3   25. sep 2017 Fair nok. Du kunne evt. også søge efter en brugt cykel, men det kræver man kan se forskel på om sliddele er kørt i stykker eller har det fint.

    Jeg har ikke skivebremser på min bycykel, men kunne forestille mig de bliver udsat for væsentligt mindre slid end dem jeg har monteret på mine mountainbikes. Jeg plejer at bruge et sæt klodser om året, men kunne forestille mig at de formentlig holder dobbelt så lang tid på en bycykel. Det koster i de fleste tilfælde et par hundrede kroner for et sæt nye klodser, og det skulle ikke være noget problem at finde andre reservedele. Selve udskiftningen af klodser er også rigtig nem når det er kabeltrukne skivebremser.


  • #4   25. sep 2017 Hvad med en brugt singlespeed istedet? Jeg går udfra cyklen primært skal bruges i byen og med mindre du har planer om at tonse op og ned af Valby bakke, så har du faktisk ikke brug for alle de gear. Og gear, især på de billige cykler, er næsten altid det første som går i stykker.

    Kiggede lige hurtigt på DBA og fandt denne: https://www.dba.dk/herrecykel-andet-maerke-tokyo/id-1035948464/
    Såfremt den passer i størrelsen, havde jeg valgt den eller noget i samme stil. Den er pæn, stilren og frem for alt simpel. I forhold til Biltemacyklerne, er der ikke meget der kan gå i stykker. Og så har den stået til salg i et par måneder, så det burde være muligt at prutte prisen lidt ned.


  • Kevin S
    Kevin S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   26. sep 2017 Simon:
    Det var en mulighed, dog har jeg ikke erfaring nok til at kunne se, hvor slidte delene er og hvor der evt er andre faresignaler.
    Jeg har også god erfaring med skiver fra en af mine forrige cykler. Dog kunne jeg have bange anelser for hvor let det er at finde reservedele til f.eks en biltema cykel.


    Dan S:
    Tak for dit svar. Singelspeed er slet ikke mig. Jeg har pt. 7 gear, og bruger ofte de fleste. Dog føler jeg tit jeg mangler gear.


Kommentér på:
Bedste hverdags-cykel

Annonce