{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.128 visninger | Oprettet:

Lav max puls...? {{forumTopicSubject}}

Hej CG...
Jeg er begyndt at træne med pulsmåler... Har købt Garmin 705... Når jeg har været ude og cykle (MTB) og kommer hjem og kikker på computeren er min maxpuls kun på 175... Jeg er 28 år og træner flere gange om ugen... Skal køre multi motions løbet i Holbæk den 11. i næste måned og det er på den rute jeg kan præsse mig selv derud hvor jeg føler at jeg er ved at dø... Men en max puls på 175...? Er der noget galt med mig eller...?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lav max puls...?
  • #1   18. sep 2009 Sikkert ikke max puls er meget individuelt, tommelfinger reglen sigger 220 minus din alder = 192, men prøv en cubatest, du kan finde den på nettet.

NB! Det er ikke dårligt at have en lav max puls, eller en høj for den sags skyld, max pulsen er fysisk betinget, og kan ikke trænes højere eller lavere.

• #2   18. sep 2009 Turban er ikke helt enig da man godt kan træne sig til en højere maks puls ligesom man godt kan træne sig til en lavere hvilepuls..

SV: ville ikke være så bekymret, det er svært at komme op på maks puls både i skoven på Mtb såvel som på Landevejen.. jeg ligger også på omkring 170-180 når jeg gir den gas på landevejen mens når jeg f.eks. er til spinning kan jeg komme op på 195+ ... ved ikk hvorfor måske noget med at holde fokus på kun at give den hele armen.

• #3   18. sep 2009 Her er ruten... http://www.holbaek-cykelsport.dk/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=71 Det er ikke bare en alm rute i skoven... Jeg peaker med 175 i puls med 7 km/t...

• #4   18. sep 2009 Tror nu ogs det hedder cuba test.

En lavere maks puls er da ikk godt :S

• #5   18. sep 2009 Tror nu ogs det hedder cuba test.

En lavere maks puls er da ikk godt :S

• #6   18. sep 2009 okay smiley altid kaldt det for cuba haha org lidt undlligt navn

• #7   18. sep 2009 Max pulsen kan ikke trænes, den meget individuel.. Ellers lærer vi noget galt i fysiologi på Idræt på KU..

Og helt rigtig 220-alder, men det er meget forskelligt og din kan godt være 175, tvivler dog, måske din måler har siddet dårligt eller målt forkert.. Og hvis du har cyklet en tur har du ikke din max maxpuls, den vil du kun ku holde 5-10 sek.. Men det kan godt være din maxpuls i det træningspas det lyder meget rimeligt.. Jeg træner mellem 165-185 og det gør nas på 185, men min maxpuls ved jeg fra test er 201..

• #8   18. sep 2009 Når du ser stjerner og fugle der flyver rundt om dit hovedet efter 5-10 sek træning, så ved du at du har ramt maks puls.

• #9   19. sep 2009 Jeg kan dårligt klikke ud af pedalerne når jeg er derude... Jeg har forsøgt mig et par gange og kan ikke få den højere end 175... Jeg træner nogen gange med en på 42 hvis puls er tæt på 190... Og ham sætter jeg når jeg vil... Jeg tænkte at hvis jeg nu kunne træne min maxpuls højere op så ville jeg kunne kører hurtigere...? Eller er det min logik der er helt gal...?

• #10   19. sep 2009
    Silerchair, ja det er det helt galt med logikken smiley
    Max pulsen kan ikke ændres
    Man kan ikke ændre din maksimale puls. Den er genetisk bestemt og uanset hvor hårdt og hvor længe du træner, så kan det højeste antal hjerte-slag, din krop tillader, ikke øges. Man kan ændre din hvilepuls og din relative arbejdspuls.

Se evt. mere her: http://www.cycling-online.com/Traening/Maxpuls

Problemet med at arbejde for tæt på sin max puls er at man ikke kan komme af med affaldsstofferne i kroppen, hvorfor man syrer til og går ned, så jo bedre form du kommer i jo lavere vil din arbejdspuls være, eller jo længere tid ved samme intensitet vil der gå før du kommer op på max. Jeg har det som _Nick, bare med et max som jeg har set på 194. Men efter jeg har trænet en del kan jeg godt ligge oppe i 170 erne i fx. en time, uden at gå kold.

• #13   19. sep 2009 nu er cykling måske heller ikke den nemmeste måde at få pulsen helt i top på. Prøv at løbe, hvis du vil undersøge din egen maxpuls. Det er sværere end man tror at nå helt i max. Nå jeg løber intervaller op af Geels bakke kan jeg nå 196-197 bpm. Når jeg gør det samme på cykel når jeg omkring de 185bpm.
    Jeg fik sidste år målt min max puls til at være 198 - dette gjorde jeg som led i en øvelse på KU.

Kommentér på:
Lav max puls...?

Annonce