{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.902 visninger | Oprettet:

Ny Mtb til nybegynder {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg står og skal igang igen med mtb kørsel - Jeg har kørt tidligere, men det er ved at være lang tid siden så jeg har ikke rigtig føling med hvilke cykler der vil være et godt tilbud.

Jeg ved godt at det er et spørgsmål der kommer op tit, men jeg tænkte at der sidder en del med fingeren på pulsen herinde som måske kunne komme på andre alternativer end det jeg har kigget på.

Cyklen skal bruges til ture i skoven på diverse tracks omkring København.

Jeg er kommet frem til at jeg gerne vil have en full suspension og mit budget er 15.000 kr.

Jeg har kigget på en Canyon Neuron AL 6.0 og en Orbea Occam TR H50.
Jeg synes det er svært at sammenligne delene når man ikke har den store erfaring og så er der også en del leveringstid ( i alt fald på Canyon'en ). Så hvis der er nogen der har alternativer så hører jeg gerne om det ?

På forhånd tak.
Kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Mtb til nybegynder
  • #2   28. nov 2017 Hej TS. Tak for dit forslag. Jeg har kigget lidt på deres udvalg på nettet og umiddelbart kan jeg ikke se nogen full suspension modeller der ligger indenfor mit budget. Jeg døjer lidt med noget ryg bøvl engang imellem og er derfor blevet anbefalet en fully.
    Mvh. Kenneth


  • #3   29. nov 2017 Nu kender jeg ikke til Orbea som sådan, men kan tale rigtig godt for Canyon. Kører selv på Neuron AL 6.0 fra 2017. Det er en afsindigt alsidig cykel til os der måske ikke behøver kaste os selv ud over alle de store hop og drops og lege helt så meget i bikeparks som dem på 27,5 med mere aggressiv indstilling (f.eks. spectral/strive hvis vi stadig snakker Canyon).

    Var lidt tilbageholdende for at give "for lidt" for en fully, men hold nu fast de er godt skruet sammen. Har haft min et år nu og den har klaret alt hvad jeg har smidt efter den. Som sagt, nu tager jeg ikke alle største hop eller drop jeg kan komme udover, men alt hvad jeg tør gør den uden det mindste ynk. Den er smidig trods 29" hjul og kravler som en bjergged hvis benene kan følge med (mit største problem). Det skal dog nævnes at når det bliver rigtig snævert kan man godt mærke det er en cykel i den større ende. Den kan godt blive lidt tung når farten ikke er den højeste og man skal sno sig ind imellem træer og smalle singeltracks. Men det er nu småting jeg mærker til det.

    Jeg vil dog anbefale at bruge en god rum tid på at få den sat rigtig i tryk i dæmpere og dæk for det gør en verden til forskel om jeg mangler lidt her eller der. Står den rigtigt kan jeg lige akkurat få den næsten helt i bund når jeg tager de største drops jeg tør og stadig har den smidighed nok til at flyve over rødder og sten. Den ruller hurtigt og let og selv med minimal vedligehold kører den bare når den skal. Den får selvfølgelig en vask og smøring efter hver tur (ligeså meget fordi den står indenfor og konen ikke vil have en beskidt cykel ind), men det er også det. Satte gear, tryk og sadel da jeg fik den og har ikke pillet ved den siden. Det funger bare!

    Så som du nok kan læse dig til, jeg stemmer Canyon. Ellers er der også YT Industries Jeffsy til nogenlunde samme budget der også er et bud værd.

    Lige hurtigt med henblik på dele er de næsten ens, det nok lidt med egne preferencer. Fox eller rockshox - der er jeg selv til rockshox, men begge kører med SLX gear og næsten ens bremser så jeg tror måske mere du skal se på hvilket udseende du er mest til (dette er dog sagt med forbehold for at der er nogen der mener anderledes).

    Og helt til sidst, køb en dropper!! Har selv et stramt budget så kører med Brand-x Ascend. Let installation og den fungerer fuldstændigt fejlfrit.


  • #4   29. nov 2017 Canyon ejer = anbefaler Canyon
    Kender ikke til Orbea men syntes Canyon er skruet godt sammen til prisen. Jeg havde selv et budget omkring de 15 og der blev det Spectral al 5. Virkelig gode dæmpere, gear og dropper for pengene. Hvis jeg skulle have det samme i trek eller Giant skulle jeg op i 19-22 stykker.
    Slx fungere super, og ja køb en dropper til.


  • #5   29. nov 2017 Hvis du har bøvl med ryggen så kan du sidde ligeså godt på en hardtail som på en fully og det er udfra mine erfaringer det som er vigtigst....komfort komfort komfort.

  • #6   30. nov 2017 Tak for alle de fine svar - det er lige sådan nogle jeg kan bruge til noget. Jeg har undersøgt de forskellige forslag og kommer stadig tilbage til de 2 modeller jeg har kigget på. De tilbyder næsten det samme komponent mæssigt og kan begge leveres med dropper - som jeg kan forstå er noget man bliver glad for. Så det kommer nok ned til et valg med hjertet (og lidt om leveringstiden er spiselig ).

    Orbea'en kan leveres med 1X11 - hvad synes I er en fordel - 2X11 eller 1X11 ?

    MVh.
    Kenneth


  • #7   30. nov 2017 hvis du er ny vil jeg nok foretrække 2x11. kommer lidt an på dit kondi niveau. Har du gode ben og ikke har noget imod til tider at skulle træde lidt hårdere er 1x11 fint, men vil du gerne have lidt bredere spektrum for at udjævne bakkerne lidt så vil jeg sige 2x11 (men 1x11 ser absolut fedest ud og er lidt badass). Man kan evt gå et par tænder op eller ned på den forreste hvis det bliver for bøvlet, det giver en forskel om der 32 eller 34 tænder for eksempel.

  • #8   30. nov 2017 1x11 vil jeg anbefale...

    Gør nu selv dig den tjeneste at tage ind i en butik.

    Hvor bor du?


  • #9   30. nov 2017 Jeg bor i Vanløse

  • #10   1. dec 2017 Bike cycles og 29er bike shop har du tæt på....du kan med garanti få en go cykel og go vejledning i en af de to butikker.....

    Jeg har selv en ødelagt ryg som kræver at jeg sidder rigtigt på cyklen....mine sidste 3 cykler er hardtails og det bliver den næste også. Jeg cykler meget xc blandet og single-track....du kan sagtens klare dig med en hardtail I dk....

    Kom afsted og vær åben overfor input! Og få din nye ged med hjem idag!

    Tubeless, grove dæk, 120 mm vandring, comfort, dropper, 1x10 eller 1x11 og shimano hydraulisk bremser, alu stel så er du godt kørende med det samme.... Afsted med dig!!



  • #11   1. dec 2017 https://bikecycles.dk/produkt/orange-p7-29-s-enduro-hardtail-2018/

    Stål!!! Det er en seriøs fed cykel til pengene....


Kommentér på:
Ny Mtb til nybegynder

Annonce