{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Hverdags cykel {{forumTopicSubject}}

Hej CykelGalleri.

Jeg tænker det er på tide at skaffe mig en cykel. Jeg har ikke ejet en cykel i 5 år, men tænker at tiden nu er inde. Både arbejde og skole ligger indenfor en radius af 5 kilometer, så jeg synes simpelthen det er for dumt med en bil. Jeg vil afskaffe bilen og tage en jernhest i brug.

Mit spørgsmål er så, hvad jeg skal kigge efter? Det er jo en jungle at finde ud af, hvad der er bras og hvad der holder i længden. Jeg er åben for både brugte, men også nye cykler. Jeg har dog ikke en bondegård til at investere i en cykel, derfor ser jeg en brugt cykel som et godt alternativ.

Håber på at i vil hjælpe mig med dette problem.
Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hverdags cykel
  • VonZ
    VonZ Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 39
    #1   1. dec 2017 Hvad er dit budget?

  • #2   1. dec 2017 Jeg havde engang en MBK Concept ligesom denne: https://www.dba.dk/herrecykel-mbk-concept-61/id-1039592290/

    Brugte den som stationscykel i 1½ år, hvor den stod ude hele året rundt og fik ikke lavet andet service end smurt kæden engang imellem.
    Det er bestemt ikke en racer. Den er tung som et ondt år og rullebremserne opfordrer ikke til frisk og spændende kørsel. Men den er stabil og den virker... Og så er den ikke voldsomt attraktiv hos cykeltyvene. Hvis man skal have en A-til-B-cykel til en fornuftig penge, kan jeg godt anbefale sådan en.
    Da jeg ikke havde brug for den mere, overtog min fætter den og havde meget glæde af den et par år efter som hverdagscykel.

    Men... At købe brugt kan være super, men det kan også blive en dyr fornøjelse. Ligesom med biler, er det altid en god ide at have en med som ved lidt om det, når man skal ud og se cyklen.


  • #3   2. dec 2017 Helt enig med Dan S.
    Som transportcykel er 7/8 indvendige gear og rullebremser, som regel garanti for minimal vedligeholdelse og en driftsikker cykel.


Kommentér på:
Hverdags cykel

Annonce