{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
339 visninger | Oprettet:

Valg af unisex pendlercykel {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg skal til at købe ny cykel.
Den skal primært bruges til transport til/fra arbejde (5 km i Aarhus - lidt kuperet).
Den skal nåde kunne bruges af mig selv og min kone.
Den skal have minimal vedligeholdelse og være slidstærk, samt ikke for tung eller med for mange gear.
Har I nogle råd til valg af type samt specifikke cykler?
På forhånd tak.

Kommentarer på:  Valg af unisex pendlercykel
  • René N
    René N Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Svar: 8
    #1   22. jan hvad er budget??

hvis du kan træde den samme gearing på alle turene, er en fixie eller single speed jo det mest simple der kan købes. Hvis du ikke ønsker og skulle træde altid, så køb en med både fixie og single speed så du bare vender hjulet

generelt synes jeg at cykler skal passe til ens kropsbygning, og jeg tror desværre du kan komme til at få en cykel der hverken passer dig eller konen ved og vælge en til jer begge.

jeg ved godt, at der i første omgang vil være en besparelse, men det er da også dejligt og cykle en tur sammen i ny og næ

ellers så kig på brugte cykler, der er mange som køber cykler der aldrig kommer ud og køre på, eller kun kører minimalt på.

• #2   23. jan Hej Rene,

Mange tak for svaret.

Jeg tænker et budget omkring de 5.000 kr - men ved ikke, hvad der er realistisk ift behovet?

Ift at cyklen skal være til os begge handler om, at vi også kommer til at købe en ladcykel til børnene.

Fixie og singlespeed havde jeg også selv tænkt, men har ikke erfaring her indenfor. Har kun selv haft med en del gear, men dermed også med dertilhørende bøvl..
    Har du nogle pros/cons ved single speed og/eller fixie? Og har du nogle konkrete eksempler?

• René N
    René N Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Svar: 8
    #3   24. jan jeg har aldrig ejet en fixie, men har da kørt en del på en bmx for år tilbage. Selvom det er to vidt forskellige cykler, er der dog nogle fordele og ulemper som går igen for begge typer

fordele
    - Ingen vedligehold af gear, og meget nemt vedligehold generelt
    - meget få dele der kan gå i stykker
    - billig i indkøb, meget for pengene

ulemper
    - samme gearing skal trædes altid. På fixie kører pedalerne endvidere altid med rundt
    - flere er bygget på banerammer og uden bremser

nu har du tidligere som jeg læser det kørt udvendige gear, det kræver vedligehold, pleje og justering fra tid til anden.

min kone har arvet en 10 år gammel billig damecykel, og jeg har en mere end 10 år gammel raleigh citybike. De er begge med indvendige gear, og der er altså ikke meget vedligehold. Hvis i ikke kan selv, så ville det måske være oplagt og få gennemgået cyklerne hvert år ved cykelhandleren og afsætter lidt i budget til dette

jeg kan godt se, at hvis i skal ud og have en dyr ladcykel, så er 10.000 kr til to cykler mere også mange penge. Men jeg tror bare, at i nemt kommer til at bruge 5000 kr på en cykel der ikke passer nogle af jer.

min kone og jeg er tæt på lige høje, men forskellig bygning, hun kan ikke komme op på min raleigh, jeg kan godt komme op på hendes, men får hurtigt ondt i knæerne og sidder generelt dårligt på den

nu ved jeg ikke hvor gamle jeres børn er, eller om i planlægger flere. Vi har en winther dolphin cykelanhænger, som vores tidligere barnepige benyttede. Der kan sidde to mindre børn, der kan købes beslag til flere cykler og den kan anvendes med et forhjul så man skubber den rundt.

hvis i har en lokal cykelhandler der gør i sidste års modeller, kan det også tit være i kan gøre en god handel. Derudover kan der også være en form for rabat hvis i køber ladcykel, herre og damecykel samtidig.

alternativt så måske se på citybikes fra de kendte navne på dba, det kan jo være i kunne få to cykler som er brugt minimalt for de 5000 kr. Og jeg ville da hellere have en brugt med lidt slid, end en cykel jeg ikke sidder godt på og får ondt i knæer af og cykle på

held og lykke med at finde de rette cykler

• #4   24. jan Tusind tak for de mange råd René.
    Vi forsøger(:

Kommentér på:
Valg af unisex pendlercykel