{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.590 visninger | Oprettet:

Problemer med 8 sp. cassette/nyt hjul {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har et problem med en ældre Bianchi cykel, som jeg håber i kan hjælpe mig med, da jeg ikke selv har specielt meget forstand på det.

Sagen er den, at jeg har en Bianchi Vento 606 racercykel, som vel er ca. 12-13 år gammel.

Den kører med en Campagnolo Mirage 8 sp. cassette. Det er den originale cassette der var på da jeg købte cyklen.

Idet begge hjul var skæve på cyklen, og det ikke længere var muligt at rette dem ordentligt op valgte jeg at investere i nogle nye hjul.
Cyklen bliver ikke brugt til træning, men kun til lidt fritidsbrug men den er alt for god til at skrotte på nuværende tidspunkt.

Valget faldt på nogle nye Campagnolo Khamsin hjul med en rotor til 9 sp. cassette, da jeg ikke rigtig længere kunne finde nogle hjul til 8 sp. cassettert.

Jeg har købt hjulene på nettet i en tysk web-shop.

Her fik jeg at vide, at jeg sagtens kunne montere disse hjul bare jeg købte et adaptersæt bestående af nogle distanceringe, som jeg skulle udskifte de gamle distanceringe med, som sidder mellem hvert tandhjul.

Fint tænkte jeg, og fik det hele bestilt hjem.

Jeg fik skiftet distanceringene og monteret den gamle 8 sp. cassette på det nye baghjul. Cassetten kunne lige netop være på rotoren sammen med de nye distanceringe fra adaptersættet – men dog kun lige med nød og næppe så jeg kunne få låseringen på. Det mindste tandhjul rakte en lille smule ud over kanten på rotoren, men dog kun meget minimalt. Sagen er dog nu den, at jeg ikke kan få hjulet monteret, da det mindste tandhjul støder mod rammen og gør det umuligt at monteret hjulet. Der er simpelthen ikke plads nok.

På web-shoppen siger de at det BØR passe – men hos Campagnolos serviceafdeling (som jeg har kontaktet via deres hjemmeside) siger de, at jeg umiddelbart har 2 muligheder.

Her er hvad de skriver:
I guess, you are able to solve the problem in 2 way: you have to get a full 9s Veloce sprockets sequence, take off the last ( the biggest ) and then use the spacer KIT-03 ( which transform a Veloce 9s sprockets into a 8s cassette ). It should work.

Otherwise I would like to inform you that 8s Record sprockets are still in our range and in production as well. The combination available are : 12/23 – 13/23 – 13/26.

Men sagen er jo den, at jeg allerede HAR et 8 sp. cassette (sprocket set) – så det nytter vel ikke noget at købe en anden 8 sp. cassette – og jeg må ærligt indrømme at jeg heller ikke er meget tændt på at smide en masse ekstra penge efter et nyt 9 sp. Veloce sprocket set (hvor jeg jo så angiveligt skal fjerne det største tandhjul) uden at vide om det overhovedet passer og taget i betragtning at det er en gammel cykel.


Håber virkelig i har nogle gode forslag da jeg er lidt i vildrede om hvad jeg skal gøre, og som sagt ikke ønsker at smide yderligere tusindvis af kroner i den gamle cykel.
Hjulene har jeg jo lige som allerede anskaffet, så jeg håber at jeg kan finde en anden løsning end at skulle ud og sælge hjulene med et større tab som følge.

På forhånd mange tak for alle inputs og kommentarer.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Problemer med 8 sp. cassette/nyt hjul

Annonce