{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.925 visninger | Oprettet:

Stephan
Stephan
Tilmeldt:
31. okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

MSQ Sidney - Problemer med gear eller hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har den heldige ejer af en MSQ Sidney herrecykel med 8 indvendige gear.

Jeg er dog begyndt at opleve problemer med den, og ved ikke helt om det skyldes gear eller narv. Jeg er på ingen måde en ekspert, så hvis jeg allerede har sagt noget forkert her, må i bære over med mig.

Problemet er, når jeg cykler og træder i pedalerne, at det er lige som om, at den hakker ud af gear. Altså der kommer an "klang" lyd og i et split-sekund er der ingen modstand i pedalerne før cyklen får fat igen.

Det sker imidlertid også, når cyklen er i 1. gear. Til at starte med skete det ikke så frekvent, men det er begyndt at ske mere hyppigt - næsten hver gang jeg cykler.

Hvad kan disse symptomer antyde, at min cykel fejler? Og hvad vil en reparation kræve, hvis i kan hjælpe mig med at finde problemet?

Mvh.
Stephan smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MSQ Sidney - Problemer med gear eller hvordan?
  • #1   31. okt 2013 Indvendige gear? Udvendige gear?

  • #2   31. okt 2013 Det står i første sætning brinker smiley

  • #3   31. okt 2013 Ahh ja.. Det er mig der sidder og sover.. smiley
    Men det kunne fx være gearkablet der trænger til at blive spændt op - det er i hvert fald der jeg ville starte. Alternativt kan det være ved at gå lidt dårligt - skifter den trægt?


  • Stephan
    Stephan Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   31. okt 2013 Jeg har før prøvet, når jeg forsøger at skifte gear, at den så ikke gider at skifte. At jeg skal trykke en del gange før den skifter. Det kræver også ind imellem at jeg trykker ret hårdt for at trykke den i bund før den skifter. Det kunne jo umiddelbart også godt lyde som gearkablet.

    Men hvis det er gearkablet, der bare skal strammes, så kan jeg faktisk ikke forstå, hvorfor jeg også oplever samme problem i 1 gear? Altså, der burde jeg jo ikke kunne lade sig gøre, at den "taber" gearet, hvis der er tale om gearkablet - eller er det min logik, der fejler noget?


  • #5   31. okt 2013 Kunne lyde til den trænger til et nyt gearkabel.. Det kan tænkes den hænger lidt mellem 1. og 2. gear når du har problemer i 1.

Kommentér på:
MSQ Sidney - Problemer med gear eller hvordan?

Annonce