{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.107 visninger | Oprettet:

Commencal..! {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg er stadig på udkig efter en ny cykel, i kategorien af Sports Hybrid modeller. Budget ligger på max. 12000.
Jeg har kigget på
Scott Metrix 10.
Canyon AL SL 8.0
Cube SL Road Race.
osv...
Nu er jeg faldet over den hér.

https://www.commencal-store.co.uk/fcb-29-green-2018-c2x22585119

Ser ret spændende ud. Commencal kender jeg fra nogle ret heftige downhill cykler, i nogle vilde Youtube videoer.

Nogen hér som kender den model eller iøvrigt har nogen meninger om Commencal... ? Tak...


Kommentarer på:  Commencal..!
  • #1   18. feb 2018 Har du set deres second hand city? orange og grå, den er godt nok sprød. og billig.
    Har kun hørt godt om commencal. Bla derfor har jeg selv bestilt for nylig. Afhængigt af model/disciplin synes jeg man får meget for sine penge.
    Lidt ligesom hos Canyon. Men synes begge havde klart bedre tilbud i gamle dage, specielt i canyons outlet..


  • #2   18. feb 2018 Er det Race Grey 2015.? Den er fed. Ja, de ser ud til at have nogle fine specs. Kender dog ikke alverden til SRAMs udstyr, i discbrakes og for/bagskiftere osv. Men cyklerne har nogle fine "hurtige" vinkler og mål.

  • #3   18. feb 2018 Ja det er den. Er nu heller ikke den store sram kender. Men det ville måske være meget rart og have 2x10 end canyons 8 indvendige. Og X9/X7 er godt nok til en commuter. Kender ikke rigtig til bremserne.

  • #4   18. feb 2018 Bremserne rækker sikkert rigeligt til brug på landevej. Jeg skal også bruge den til at pendle hver dag, og ture i weekenden.
    Hvad nu hvis man bestiller på Commencals hjemmeside.? Det ligner en fordel, men da det ligger i Andorra kommer der vel told på. Det er jo ikke EU... Der er dog engelske netbutikker der har mærket..


  • #5   18. feb 2018 de shipper fra Frankrig. så du skal ikke ligge noget til ud over en smule til handling og shipping. jeg skulle betale 75 euro for det. Ja fandt min på chainreaction, men jeg skulle betale 1000-1500 ekstra hos dem.

  • #6   18. feb 2018 Nå, ok. Jeg var ikke nået længere ind i levering og sådan, og havde ikke set dette. Så hvis det er fra Frankrig er det jo fint.
    Ja, der ryger godtnok lige lidt oveni, fra f.eks. chainreaction... Dét har jeg bemærket😁


  • #9   18. feb 2018 Gud ja.. Det er en uk. hjemmeside.. Så er der snart ikke flere dilemmaer.. Det sku da lige være det alternativ du kommer med, med en selvbygger.. Har tænkt over det, men har ikke fået regnet på det, i stumpepriser.. Men bestemt interessant👍;). Tak..

  • #10   18. feb 2018 Men uanset hvilken commencal side i kigger på er det, det samme mht pris osv! Men ellers heller og lykke med dit køb.

  • #12   18. feb 2018 Tak ska du ha, Joel S, og tak for chatten.

    Ja, TS. Det lyder nu som en ret sprød crosser, du arbejder i dér. Jeg nørder lige lidt mere i det hér Commencal, for de er Faaame fede;)👍.. Tak for chatten..


  • #13   18. feb 2018 tak og lige over smiley

  • #14   19. feb 2018 Den er da fed og så er det en der ikke er så mange andre af.....

    Hvor langt skal du pendle?

    Og har du overvejet en 29er mtb med rigid forgaffel? Q

    Lidt inspiration https://www.evanscycles.com/pinnacle-ramin-3-plus-2017-mountain-bike-EV264163


  • #15   19. feb 2018 Nu du også kigger på pendlercykel i det prisleje, hvad har du gjort dig af tanker omkring lås?

  • #16   19. feb 2018 Jeg har lige fået min commencal Meta AM V3 Ind af døren for 14 dage siden, og jeg må ærligt indrømme jeg blev ikke skuffet

  • #17   25. feb 2018 Beklager at mit svar først kommer nu, så længe efter de sidste kommentarer;). Sorry..
    Jeg Cykler 30 km. hver dag. Kun asfalt, og en smule kuperet.
    Jeg har faktisk spekuleret i en 29er MTB. for at få en god komfortabel kørestilling. Jeg ville så ha nogle mere road egnede dæk på. Hvis man ka låse forgaflen er det vel fint osse.
    Mht. til en lås, kigger jeg efter den mindste model, der er forsikringsgodkendt.. Der er evt. nogle Abus bøjlelåse der kan kombineres med en 8 mm. gummibeklædt wire.


  • #18   26. feb 2018 En 29er er det helt rigtige for dig og med nogen xc racer dæk som Continental race king sat op Tubeless er du mere end godt dækket ind...

    Du har ikke noget at bruge en forgaffel til. Kig efter en rigid cykel....

    Når du cykler så langt som du gør så betyder det altså en hel del at du sidder godt på cyklen....

    Med dit budget så kan du få en rigtig go cykel.



  • #19   26. feb 2018 Den er lidt fed, sån en 29er. Syns bare de vejer lidt rigeligt. Skal væsentligt op i pris, for at vægten falder på sån én🤤... Men den løsning er trods alt stadig med i tankerne..
    Mht. til gearing, på den før nævnte Commencal. 1X11 drivline...
    40 tænder foran, og 11-42 bagpå.. Hvordan vil det fungere til landevej.? Den bliver lidt vel lavgearet tænker jeg, eller hvad.?


  • #21   26. feb 2018 Tak for info. Jeg har været noget i tvivl om dén gearing;)

  • #22   26. feb 2018 I min optik har du ikke noget at bruge en forgaffel til....

    Om den vejer 11 eller 13 synes jeg er ligemeget. Du skal have store roterende hjul det er det vigtigste og de gir også komfort.


  • #23   26. feb 2018 Jeg må ud og prøve en tur et sted, Rasmus. Jeg er med på at en dæmpet forgaffel ikke gir mening til mit brug.

  • #24   26. feb 2018 Go ide....

    Og husk det er jo helt og holdent dig der bestemmer hvad du skal ha.....

    Det er ikke rumforskning og der er så mange fede at vælge imellem....der er en 27.5+ cykel til salg herinde smiley


  • #25   26. feb 2018 Ja, men det er nu ret fedt med dette forum, hvor man ka udveksle lidt meninger og ideer med andre "tech-nørder";).

  • #27   26. feb 2018 Jeg har lige fået min ind ad døren. Jeg må sige jeg er noget overrasket! Positivt overrasket. Den er virkelig fed at køre på, masser af fart på vejen og så kan man køre i temmelig kuperet terren uden problemer. smiley Det er pissesjovt! Og det er fedt at man stadig har godt med fart på vejen, man får virkelig det bedste fra 2 verdener med sådan en. Gør dig selv en tjeneste, og prøv en cross hvis du er i tvivl. smiley

  • #28   26. feb 2018 Ts : så skal du da bare kører 3.0 smiley

  • #29   26. feb 2018 Jesper u : hvad har du fået og kom frisk med et foto af den smiley

  • #31   26. feb 2018 Rasmus - Jeg opretter den selvfølgelig herinde når jeg har fået taget nogen billeder. smiley Det er en Canyon Inflite AL 8.0. smiley Lækkert supplement til raceren.

  • #32   26. feb 2018 Ts : ork jow så får du diamanter i benene og folk tænker han må godt nok være pjattet med at cykle smiley ej spøg til side mine 3.0 chupacabra tubeless var faktisk rigtig gode til asfalt....når først der kom swing i de hjul var de svære at stoppe. Mit samlings grundlag er ikke stort, det indrømmer jeg og jeg er meget farvet ( af mtb) sorry.....

  • #33   26. feb 2018 Jesper u : kom med en teaser smiley jeg tror det er en kæmpe fordel at gå fra racer til crosser.....

  • #34   26. feb 2018 Rasmus - Den nye er pendler og til ture i skoven, jeg beholder skam raceren til om sommeren på landevej. Der kan en cross ikke følge med. smiley Synes det er fedt med begge dele.

  • #35   27. feb 2018 #Rasmus - så er den på vej ind, der er lidt billeder som du efterspurgte.

  • #36   27. feb 2018 #Jesper U . Den er bare fed, den Canyon👍. Tillykke med den.

  • #37   27. feb 2018 Ja den er rigtig fed, billederne er næsten lidt skammelige. smiley Men det var hvad jeg kunne klare med mobilen på stående fod. smiley

  • #38   27. feb 2018 Sådan tillykke med den.....!

Kommentér på:
Commencal..!

Annonce