{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.199 visninger | Oprettet:

15 km hver vej på job - hvilken cykel? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Jeg står i den situation at jeg tænker, at jeg ville begynde at cykle på arbejde. Der er 15 km hver vej. Altså 30 km om dagen. Hvilken cykel ville i vælge og hvorfor?

Prisen er selvfølgeligt vigtig, men jeg tænker en 10.000 max.

Gerne så lidt vedligehold så muligt smiley

Mvh
Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  15 km hver vej på job - hvilken cykel?
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #1   26. feb 2018 cykler du i by eller på landet?
    er hele strækningen på asfalt? eller kommer du også til at køre på grusvej?
    vil du cykle hele året rundt? eller kun når solen skinner?
    hvor mange bakker skal du over?
    hvor meget bagage skal du medbringe på turen?


  • #2   27. feb 2018 Hvis du ikke gider vedligeholde den, kunne en med remtræk være en løsning.

    https://www.lekkerbikes.com/product/amsterdam-elite-single-speed/
    eller
    https://www.canyon.com/da/urban/commuter/2018/commuter-5.html


  • Esben J
    Esben J Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #3   28. feb 2018 Jeg ville personligt vælge en racer med punkterfri dæk og helskærme, eller en crosscykel hvis der er offroad inkluderet. Jeg synes det er mere behageligt med et racerstyr til længere ture, fordi man kan skifte håndstilling undervejs. Jeg ville vælge udvendige gear, da nav gear går virkelig trægt hvis man først har prøvet alternativet smiley

  • Ole A
    Ole A Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Svar: 7
    #4   28. feb 2018 Jeg har også 15 km på job hver vej, og jeg bruger en racercykel med skærme og udvendigt elektronisk gear.
    Jeg kan anbefale dig at købe en i DBA, der er mange penge at spare, og det er også godt med et sidespejl som kan købes i T.Hansen


    profilbillede
  • Ole A
    Ole A Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Svar: 7
    #5   28. feb 2018

    profilbillede
  • #6   28. feb 2018 Jeg har kun 12 km på arbejde, om kører næsten kun asfalt, så jeg ville vælge en citybike med udvendige gear og hydrauliske skivebremser.
    Der er mere vedligeholdelse med udvendige gear, men kablerne fryser ikke så nemt til som indvendige gear. Og så er det langt nemmere at reparere en punktering.
    Hydrauliske skivebremser fryser heller ikke til og slider ikke på fælgene.
    Ville selv overveje remtræk, men har aldrig prøvet det.


  • #7   28. feb 2018 Jeg har stået i samme situation som dig. Jeg havde 17 km hver vej på mit gamle arbejde. Jeg oprettede en tråd herinde og blev anbefalet at købe en Canyon Endurace Al. Det er et køb jeg aldrig har fortrudt. Den er af mange blevet kaldt den bedste pendler cykel. Den er udstyret med shimano 105 gear som er en rigtig god geargruppe. Jeg bruger cyklen som motions cykel nu og jeg har endda kørt løb på den.

    https://www.canyon.com/da/road/endurace/2018/endurace-al-7-0.html

    Den jeg købte var en 6.0. Den er monteret med samme udstyr som den jeg linker til.


  • Bjarke  N
    Bjarke N Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #8   14. sep 2018 Jeg har også en Canyon Endurace Al. Min er med hydrauliske skivebremser. Jeg kører 15-16 km hver vej til job og hjem på hverdage. Og jeg bader på jobbet.

    Jeg har ligeledes anvendt cyklen til fællestræninger i klub, og jeg har kørt 800 km henover Alperne på den. Det er en rigtig god cykel, og så er den af aluminium. Det er et KÆMPE plus i forhold til holdbarhed på (pendler-)cykler. Det er egentlig lige meget om du vælger Tiagra, 105 eller Ultegra gearing. Jeg har prøvet det hele og altsammen er godt nok.

    Jeg har både kørt med indvendige og udvendige gear, og foretrækker de udvendige gears effektivitet på cykelturene. Med et Zefal dækindlæg burde du ikke få punkteringer, men på cykler med udvendige gear er punkteringer også ret hurtigt klaret. Jeg parkerer indendørs, og efter hveranden tur trækker jeg en gammel strømpe henover kæden, for at tørre skidt af. Derefter så gensmører jeg kæden med Squirt voks. Når du bruger voks, så skal du aldrig lave en decideret kæderens. Det tager virkelig kun 2,5 min, og så grisser voks ikke, som olie ellers gør.

    Det er super let og billigt at vedligeholde/skifte kranklejer på denne canyoncykel, idet kranklejerne er lige til at skrue ud. Det var en væsentlig købsfaktor for mig, sammen med stelgeometrien. Der findes mange eksotiske (læs: dyre) krankløsninger, men denne er god, billig og nem at udskifte. Resten er ligeså nemt at vedligeholde, som på alle andre cykler, idet der er tale om standard Shimano-komponenter.

    Skulle jeg gøre købet om, så er jeg ikke sikker på, at jeg ville bruge de ekstra penge som skivebremsemodellen kostede. Skivebremserne er såmænd gode nok, men jeg ville nok bare vælge fælgbremser, og i stedet bruge pengene på højkvalitets cykeltøj og hjelm fra starten. Såsom Alé PRR eller lignende.

    Køb endelig en rigtig god efterårscykeljakke og en rigtig god vintercykeljakke, og gør dig synlig i High visibility farver i pendlertrafikken. Stramtsiddende, vindtæt og vandafvisende tøj gør en helt enorm forskel i de kølige og kolde måneder fra september til april. Om efteråret/foråret bruger jeg 3/4 lange cykelbukser med pude og om vinteren trækker jeg en lang og varm vinterbib uden pude henover mine korte sommer cykelshorts med pude.

    2-3 korte bukser med pude, 2-3 mellemlange bukser med pude og én lang og varm vinterbib uden pude... Så er du klar til alt fra +45 til -10 grader.

    Husk lygter og skærme fra ca. start september til ca start maj. (SMART lygter med refleks) og SKS raceblade pro skærme, som minimum....


Kommentér på:
15 km hver vej på job - hvilken cykel?

Annonce