{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Single speed {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg er gået igang med et lille projekt, min gamle racer's gear og kabler har det ikke så god. Så tænkte jeg ville lave den om til single speed. Problemet er der sidder en 7 speed på, og alle de kits man kan købe på CRC til SS står der "Converts an 8 or 9 Speed hub to a single speed"
Kan det også passe på en 7 speed hub? og da det er en racer ramme, skal jeg vel også have en form for kæde strammer, kan man lave det på en pæn måde? eller kan man godt undvære det, forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Single speed
  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 40
    #1   8. dec 2009 Man kan sagtens med lidt snilde få lavet dit hjul om til single speed, du tager din casette af, skiller den ad, tager det tandhjul som du vil bruge. Finder 2 extra afstandsringe. Så ligger du halvdelen af ringene i dit nav, putter dit tandhjul på og resten af ringene, og vupti, så har du en single speed. Er nok ikke optimal, men det fungerer.

    Lars


  • #2   8. dec 2009 Det er præcist sådan conversion-kits fungerer, så det blir nok ikke mere optimalt... Det fungerer ganske fint...

  • #3   9. dec 2009 Så jeg skal bare bruge en gammel casette mere som jeg skiller da for at få de 2 extra afstandsringe?

  • #4   10. dec 2009 Havde den gamle casette liggende fra da jeg skiftede den for 1 år siden, så har lige fået det samlet og det spiller bare. tror måske bare gearingen er for tung 53/18 men det kan jeg jo bare lave om.. men det passer med kæden er helt stram... Så er der liv i den gamle grønne racer igen takker..

Kommentér på:
Single speed

Annonce