{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.758 visninger | Oprettet:

Køb af Mountainbike {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne have mig en cykel der kan bruges til at køre på, og hvis jeg har lyst så tage en tur i skoven eller på markvejen, så jeg tænker at tanken om en mtb ikke er helt tosset.
Min tanke er som sagt at jeg gerne vil have en ordenligt cykel der skal kunne bruges i alle former for terræn herhjemme.

Jeg har kigget og er blevet lun på en Scott Aspect 930 med tilbehør til for 7kg+.
Er det total overkill i forhold til at jeg er nybegynder indenfor cykelsporten eller er det et godt valg i forhold til kvalitet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Mountainbike
  • #1   24. mar 2018 Den vejer da en del mere end 7 kg?? smiley
    Tænker heller ikke at vægten er det du skal fokusere mest på til dit behov smiley


  • #2   24. mar 2018 Der menes at 7kg er det samme som 7000 danske kroner, det er ikke vægten, kald det “slang” smiley

  • #3   24. mar 2018 Nej, det har intet med "slang" at gøre... Det er simpelthen bare forkert brug af enheder!
    kg betyder kilogram altså 1000 gram - altså er kg en vægtenhed og har intet med danske kroner at gøre smiley

    Det du skal skrive hvis du vil droppe nullerne i tusinde er 7k eller 7 kilo (hvilket betyder 7000, men altså heller ikke direkte refererer til danske kroner) - en udbredt misforståelse især blandt unge der ikke sætter sig ind i noget længere er at kilo = kg (men kg = kilogram) smiley
    Den korrekte forkortelse for det du prøver at skrive er 7kkr (hvilket betyder 7000 kroner).

    Men tilbage til "sporet", så ville jeg hvis jeg var dig prøve at se lidt på brugtmarkedet - specielt hvis du ikke er helt sikker på at det er noget noget for dig. Så kan du afprøve det og få nogle erfaringer omkring cyklen og derefter gå lidt mere målrettet efter en cykel der passer netop til dig og dine behov. Den brugte cykel kan så formentlig sælges igen med et væsentlig lavere tab end hvis du har købt en ny.


  • #4   24. mar 2018 Nu bruger jeg ikke så tit det udtryk så det forklarer måske min "forkerte" betegnelse.
    I stedet for at bruge vanvittig meget gas på hvorfor og hvorfor ikke vil jeg meget gerne bare have lidt hjælp omkring mit køb af cykel.
    Så I stedet for at stemple mig som endten ung, en der ikke gider at sætte mig ind i tingene osv.

    Det der er det vigtige for mig er at finde den rigtige cykel til de rigtige penge.
    Tak for din vidensdeling i dit sidste afsnit af teksten...

    Jeg har overvejet en brugt cykel men er mere hooked på en ny med service og det hele da jeg ikke nødvendigvis er den store cykelmekaniker selv.


  • #5   24. mar 2018 Synes ikke jeg har stemplet dig - føler du dig truffet, så er det din egen sag smiley

  • #6   24. mar 2018 Den cykel du linker til er en ganske fin begynder cykel.
    Du bliver bestemt ikke kongen af skoven på den, men der er gode kvalitetskomponenter hele vejen rundt og den kan sagtens leve op til de krav du stiller som nybegynder....!!
    Og bliver du så bidt af sporten så kan du opgradere til en bedre cykel om nogle år og så bruge denne som vintercykel smiley


  • #8   24. mar 2018 Dejligt med to svar man kan bruge til noget andet end formålsløs brok og arrogance.
    Internetkrigere er der nok af...

    Jeg har også kig på en Bianchi Jab 27,5 tommer til en nypris på 9000 kr.
    Jeg ved ikke hvor pengene er bedst givet ud, det kommer jo nok an på standen på de brugte cykler.


  • #9   25. mar 2018 Du for umiddelbart bedre komponenter på den Bianchi (forgaffel, gear og muligvis bremser) svært at sige da der ikke er meget info om bremserne.

    Men spørgsmålet er om du som nybegynder vil opleve den store forskel? Jeg tror det ikke, derfor ville jeg personligt vælge Scott Aspect og så gemme de ekstra penge til opgradering eller en bedre og dyrere cykel på sigt.


  • #10   25. mar 2018 Hmmm.... formålsløst brok og arrogance???
    I mit første svar forsøger jeg at svare på det du skriver omkring vægt.
    Da du så har forklaret at du mener noget helt andet end det du skriver, så forsøger jeg at forklare dig forkellen på det du mener og det du har skrevet samt efterfølgende lidt råd omkring det du gerne vil vide.
    Hvordan det skal være brok og arrogance forstår jeg simpelthen ikke - men det er åbenbart takken for at forsøge hjælpe idag smiley


  • #11   25. mar 2018 Har faktisk kig på to Bianchi Cykler. Den ene er en Bianchi Jab 27,3 ( sat til salg for 5000 kr brugt) dette er hvad jeg fandt af nyttig viden : Stel i 6061 aluminium
    Specielt JAB geometri
    Rock Shox 100mm suspension forgaffel
    30 udvendige Shimano XT/Deore gear
    Hydrauliske skivebremse

    Så er der en Bianchi Kuma 27 Tommer (sat til salg for 3500 brugt) : Stel Aluminium
    Forgaffel Suntour XCM RL
    Hjul Alex Rims MD2.0
    Gear 27
    Bremser Hydrauliske skivebremser.



  • #12   25. mar 2018 Du vil være rigtig godt kørende på denne:

    ""Stel i 6061 aluminium
    Specielt JAB geometri
    Rock Shox 100mm suspension forgaffel
    30 udvendige Shimano XT/Deore gear
    Hydrauliske skivebremse ""

    Hvis altså den er i god stand og gearene ikke er slidt halvt ihjel.


  • #13   25. mar 2018 Kæde, kassette og bremseklodser er under et år gamle skriver han.
    Jeg skal naturligvis lige dreje en tur på den men den lader til at være i ok stand på billeder selvom det kan snyde.

    Så kommer spørgsmålet... Hvis den Bianchi er i ok stand og gearerne har det fint, vil det så være et bedre køb end den Scott Aspect fra Fri Bike Shop med livstidservice og garanti, computer, aftagelige skærme osv.?


  • #14   25. mar 2018 Det vil jeg mene det er da der er noget bedre gear og forgaffel på den Bianchi...!!

    Hvis du hiver ud i kæden når den er på det store tandhjul foran, så må den kun give sig et par mm ca., er det mere så er kæden slidt.
    Kan du løfte den helt fri af tænderne som på billedet så er det meget slidt og klar til udskiftning.


    profilbillede
  • #15   25. mar 2018 Okay, jeg tager ud og prøver den også ser jeg hvad der sker, hvis den er god at køre på kan det være at jeg køber bianchien 👍

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #16   25. mar 2018 "kæde, kassette og bremseklodser er under et år gamle".
    det siger intet om hvor slidt cyklen er,
    hvis den bliver brugt jævnligt i skoven, også når vejret er dårligt, skal de dele skiftes flere gange pr. år.
    hvis cyklen kun har kørt ned til bageren på asfalt i solskin, kan sliddele holde i 10 år eller mere


  • #17   27. mar 2018 Nej, det er jo så heller ikke det der gør om jeg køber den eller ej, betragt det blot som en tilføjelse. Har været ude og prøve den og den ser fin ud, jeg har fået pruttet prisen ned så jeg nu giver 3500 for den, Det mener jeg ikke er for meget da den ikke er mishandlet men brugt.

  • #18   27. mar 2018 Jeg har så også fundet denne cykel, hvad er bedst givet ud? https://www.guloggratis.dk/transport/cykler-og-tilbehor/herrecykel/mtb/annonce/40072834-275gtavalancheelite

  • Jame N
    Jame N Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 12 Svar: 2
    #19   2. apr 2018 Hej Christian

    Den GT cykel som du har linket er ikke med XT bagskifter.
    Jeg anbefaler at du tjekker hjemmesiden Time2bike.dk
    De har gode tilbud på MTB


  • #20   3. apr 2018 Det blev til en Bianchi Jab MTB.
    Er rigtig glad for den og fik den forholdsvis billigt.


Kommentér på:
Køb af Mountainbike

Annonce