{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

Shimano XT 2*10 til 1*10 eller 11 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en Cube mtb, der er et par år gammel. Den er udstyret med Shimano xt 2*10.

Jeg vil dog gerne have det lavet om til 1*10 eller 11.

Kan det lade sig gøre og kan det betale sig at bruge nogen af de eksisterende komponenter herfra eller kan det bedre svare sig at købe en komplet Sram NX 1*11 gear gruppe, der koster ca. 2000kr.

Jeg tænker hvor jeg får det bedste produkt til pengene.

Vh. Mikkel

Kommentarer på:  Shimano XT 2*10 til 1*10 eller 11
  • #1   28. mar Ny gear gruppe og så få 1x12?

• #2   28. mar Men den koster jo knapt 4000 kr. Mit budget er ca 2000 kr.

• #3   28. mar Som udgangspunkt kan du blot afmontere dine 2 klinger, og udskifte dem med 1 narrow wide klinge i en passende størrelse. Så har du et 1x10 setup til 3-500kr.

• #4   28. mar Hvis jeg/vi skal komme med det mest kompetente svar til dig, så kræver det nogle modspørgsmål.

Skal du genbruge, så er den helt store faktor, hvor slidt er din drivlinje. Falder en kædeslidsmåler ned uden problemer ved 0.7, så er din kassette formodentlig slidt for meget, til at du kan montere en ny kæde. Ligeledes gælder det nok også med kædeslidet på en ny narrow wide klinge. Der kan der hurtigt opstå samme problemer med et match ml. slidt kæde og ny klinge.
    Hvordan ser dine pulleyhjul ud - er tænderne slidt spidse eller har de stadig "firkantet" tænder.
    Er din bagskifter med kobling, så lasken ikke dasker for meget og du risikerer at smide kæden.

Worst case ved at beholde din nuværende 10speed og lave den til 1x10 vil nok være:
    Ny inder- yderkabel.
    Nye pulleyhjul.
    Ny kassette.
    Ny kæde.
    Narrow wide klinge.
    I alt 900-1100kr alt efter SLX, XT

Upgrade kit 1x11 (bike-components)

SLX 1x11 - 1100kr
    NarrowWide klinge - ca 300kr

XT 1x11 - 1630kr
    NarrowWide klinge - ca 300kr

Så skal der formentlig også 4 stk korte klingebolte med, hvis du vælger en 32T NW klinge eller derover. Ved en 30T NW klinge er der gevind i selve klingen, så du kan genbruge fire af dine nuværende klingebolte.

• #5   28. mar Super. Tak for svar

Kommentér på:
Shimano XT 2*10 til 1*10 eller 11