{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trek Roscoe 7,8 og 9 - erfaringer og opgrades'
  • #1   2. maj 2018 Jeg kender en, som har en Roscoe 9. Hvad skal du bruge den til?

  • Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 166
    #2   2. maj 2018 Jeg har en Roscoe 9 - hvad vil du gerne vide?

    Dens geometri er lidt mere XC en AM.
    Den har to svagheder, som jeg ser det : bagnav er en sær standard (141 QR) og dækkene selvfølgelig - de skal lige skiftes og laves tubeĺess.

    Ellers er jeg faktisk meget tilfreds med den. Gode komponenter og dropperen + gaflen er over forventning. Er vant til SID og Reverb og disse er selvfølgelig ikke helt det samme, men jeg er glad for dem.

    141 standarden betyder, at hvis du vil opgradere eller skifte hjulsæt, skal du gå efter noget hvor end caps kan skiftes til QR DT240/350 eller Mavic Crossmax mv.


    Men hvis du har nogen spørgsmål, så skyd.


  • #3   3. maj 2018 Super kommentar. Dækkene kan vel gøre tubles uden at skifte eller???

    Og hvilken størrelse har du? og din højde?? Jeg er selv godt 190 og valgte en 19,5 da det var den sidste..... Håber den er stor nok


  • #4   3. maj 2018 Hvordan er gearene. Har prøvet 26...30 stk før og brugte vel kun halvdelen, så har en forhåbning om at 11 er nok - nogen erfaringer med nyt tandhjul/tænder m.v


  • #5   3. maj 2018 #1 hvordan er den at trille på i forhold til en alm mtb.?

  • Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 166
    #6   3. maj 2018 Halløjsa - cyklen er født med Rocket Ron Performance dæk, som er ret tunge og hårde i gummiet. Jeg vil klart anbefale at bruge penge på at skifte til fx rocket ron speedgrip evo, så er du af med 500 gram roterende vægt = en helt anden cykel. Lav den tubeless, fælgene er klar til det.
    Den har en lidt speciel gearing idet det er en 28t foran og 11-46 bagpå, så du løber tør for gear når du kommer op omkring 35 km/t. På denne her cykel - som er til sjov og ballade - er det totalt fint. Du kan altid skifte til en 32 senere. 11 gear er rigeligt.
    Min anden cykel er en 29" og forskellen er at Roscoen er lidt langsommere, men til gengæld kan du rulle direkte ind i alt uden at tænke dig om. Jeg synes den er rigtig sjov at køre nedad på og samtidig giver de brede dæk masser af greb, når du kører opad.

    Jeg er rigtig glad for min - og når turen går til Harzen om 14 dage, så er det Roscoen der kommer med. Den er simpelthen sjovere og nemmere at køre på, men lidt på bekostning af effektivitet og fart. Du skal eksperimentere lidt med dæktryk, da det er den vigtigste faktor for køreegenskaber på sådan en størrelse der ...

    Jeg købte en Large, selvom jeg normalt kører Medium. De er korte i rammen, så jeg er glad for jeg blev ordentligt vejledt. Min er er 18,5 og jeg er 180, skridt 83.



  • #7   3. maj 2018 Super, så kommer en 19,5 nok til at passe fint. Skifter dæk!! 35 km/t.... så lidt lavt på vej, men ok i skoven og stier, men mon ikke det går. Tak for svar.

  • #8   6. maj 2018 Dropperen er til salg. Den er simpelthen for kort til mig. .... søger en lang saddelpind i stedet. Mangler 5 cm.

  • #9   6. maj 2018 Og lige en størrelses bemæknkng til cyklen

    Er du over 188 / 87. Så vælg 21,5. Lækker cykel ellers.


  • Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 166
    #10   7. maj 2018 Præcis. En str over vanligt med Trek tyder det på ... tillykke med den smiley

  • #11   31. maj 2018 Solgte den igen. For langsom på vej - gad ikke eksp med flere tænder. Iøvrigt - altid en str større med trek. 19,5 er bare for lille for 190.

    Nu principia evade om nogle dage 💪


Kommentér på:
Trek Roscoe 7,8 og 9 - erfaringer og opgrades'

Annonce