{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

begynder mtb {{forumTopicSubject}}

hej cykelgalleri
jeg er en ny og begynder indenfor cykling.
jeg vil gerne købe en god mtb helst brugt, da budgettet er lavt(5-6000kr)
jeg er 13 så den skal helst ikke være for smadret eller for stor. jeg er 175cm høj.
vil gerne få noget viden af nogle eksperter. kan godt give en x zyte mtb hardtail 27,5t næsten ny oveni
tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  begynder mtb
  • #1   6. maj 2018 Ny eller brugt? Nu ved jeg ikke hvor du bor, men det bedste ville måske være, at finde en butik, med nogen seriøse og kompetente sælgere. Desværre kan det være svært at finde, men måske, kunne det findes et sted nær dig? Til det beløb, hvis vi snakker ny cykel, er der nok ikke, den helt store forskel. Vi snakker XC hardtail (en race orienteret MTB, med omkring 100m vandring foran) I teorien, får du nok mest cykel for pengene, ved at købe brugt. Men det kræver lidt mere, hvis du er helt grøn i "faget" og ikke har en ven eller noget, som kan tage med ud og kigge på sagerne. Men gerne noget, med en Rockshox luftforgaffel og noget 2x10 gearing og hydrauliske skivebremser. Når så du har cyklen, så kan du kigge på dækkene. Her kan hentes meget kvalitet og dækkene skal nogenlunde passe, til det underlag, du kører mest på.. Sådan i grove træk:-)

    Mht om det skal være 27,5" eller 29" tommer hjul... Det er knap så vigtigt. Det vigtigste er, at cyklen passer dig


  • #3   6. maj 2018 tak for de gode input, tænker selv en cannondale eller specislized da jeg bedst kan lide dem, men vægten og bredt styr er det vigtigste for mig

  • #4   6. maj 2018 Vægten? Til de penge du har, så får du ikke nogen "rigtig" letvægter alligevel. Hvad tænker du, at du skal bruge din MTB til? Hvor og hvor længe, vil du køre henne? Bor du et sted i landet, som har lange fede og krævende spor? Det kunne i i Silkeborg. Eller bor du i Tønder, hvor der ikke rigtig, er de helt store højdemeter?

  • #5   6. maj 2018 Et styr i løsvægt, er ikke det dyreste at købe, hvis du vil tweake lidt efterfølgende:-) Min cykel, er eksempelvis født, med en 700mm styr. Jeg har så efterfølgende, sat et 740mm styr på og det er mere mig og til min stil

  • #6   6. maj 2018 bor i kbh sydhavn, kender et fedt sted til mtb. har set en ny cannondale, kan ikke huske model for 13000kr ny, tænker man kan finde dem billigt brugt
    er det evt godt at samle et selv?


Kommentér på:
begynder mtb

Annonce