{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

Sadalrør problem {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Trek Superfly 7 MTB, med en aluramme. Og lige siden jeg købte den, har der været problemer med, at sadelpinden, langsomt, arbejder sig ned i rammen. Værre blev det, da jeg monterede en dropper, som i sagens natur, har noget mere massefylde, end en hul alu pind. En lang historie kort og som nu IGEN, er blevet en reklamations sag hos Trek.. Suk.. Nå men, nu tilspørger jeg så jer. Hvor meget slør, kan være rimeligt, at der er, når man har en alu ramme og en normal alu sadelpind og sætter pinden løst i og vrikker pinden lidt "rundt i hullet" (hæ hæ) og man tydeligt kan fornemme, er der er "play" i systemet og man kan vrikke pinden let frem og tilbage og sidelæns. Skal man kunne det og mærke det SÅ tydeligt?

Måske lidt svært at svare på, men jeg må samle lidt viden, omkring det her..

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadalrør problem
  • Carsten L
    Carsten L Tilmeldt:
    mar 2016

    Følgere: 5 Svar: 25
    #1   20. maj 2018 Har aldrig oplevet at en sadelpind kan rykkes fra side til side, medmindre jeg har brugt en med forkert mål

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 6
    #3   20. maj 2018 Gør det hele rent og smør med carbon pasta, så tror jeg det virker
    smiley


  • #5   21. maj 2018 Er det ikke dropperen der er slør i?

  • #6   22. maj 2018 Det er en 27,2 og alt er prøvet. Flere typer carbon middel. Pga. det slør der er, så knirker og brager det fra rammen, når jeg bruger carbon pasta, salv med den originale pind. Det virker som om, at røret i rammen, ikke har samme diameter hele vejen, for holder man hånden på rammen, hvor lyden kommer fra, kan man mærke en lille bevægelse i rammen, når "klik" lyden kommer. Omkring halvvejs nede. Meget sært. Nu er den røget til forhandleren igen, med en anmodning om, at rammen byttes på garantien..

  • #7   22. maj 2018 Jeg var til et ok langt løb i lørdags og her blev problemet forstærket, fordi der flere gange og flere timer, kom belastning på og heldigvis, kunne jeg låne et par demo cykler, til at køre de sidste to omgange på smiley For på min egen cykel, røg sadelpinden konstant ned, også selvom jeg bruge carbon pasta

  • #9   22. maj 2018 Det har jeg sgu ikke råd til smiley Jeg har brugt en masse penge, på at opgradere min Trek, som jeg ellers er glad for, så en ny ramme, er vejen frem. Jeg har smidt dyre DT Swiss hjul på og XT bremser bla. så den er ret fed, ud over det, med den skide sadelpind. Jeg tror heller ikke, at jeg ville vælge en fullblown trailbike, som min eneste cykel, for jeg kører lidt xc løb og de spor jeg kører mest, har ikke meget "brug", for en ægte trailged. Min drøm pt, er en Canyon Neuron. Det er en fin aggressiv xc ged i full suspension konfig smiley

  • #10   22. maj 2018 Har du prøvet at måle saddel røret 3-4 steder på udvendig side?

  • #11   24. maj 2018 Hej igen. Jeg bad jo Trek om, at få byttet min ramme under garantien og sørme, om de ikke har byttet den. For det viser sig, at Trek har haft flere problemer, med netop et for stort sadelrør, i mange Superfly modeller, så de vidste godt, at der var noget galt. Så nu skulle sagen være løst:-) Nu håber jeg bare, at jeg får min nye ramme, inden næste løb..

  • #12   24. maj 2018 Problemet virkede til at være, at sadelrøret var blevet en smule konisk og det er jo ikke smart..

Kommentér på:
Sadalrør problem

Annonce