{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.300 visninger | Oprettet:

Levetid på carbonhjul? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og tænkte på når folk har både træningshjul og løbshjul (typisk carbon) træner de så med de almindelige hjul eksempelvis Fulcrum racing 3, fordi de har en længere levetid eller fordi de vejer mere eller hvad gør de? smiley

Og hvor mange kilometer skal man regne med der er i et sæt carbonhjul, som zipp, leightweight eller lign. ? For kunne måske godt tæmke mig at investere i et sæt carbon en gang, egentligt bare til træning, da jeg ikke køre noget seriøst .. Kan man sagtens det eller er det bare penge ud af vinduet?

Mvh Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Levetid på carbonhjul?
  • #1   23. feb 2010 Det er vel aldrig spild af penge når man tænker på du hurtigt sparer 1 kg eller mere på letvægts hjul.

Så længe du bruger de rigtige klodser vil jeg ikke tro levetiden på fiberhjul er meget kortere end på tilsvarende alu hjul.

• #2   23. feb 2010 når du kører slider du selvfølgelig på lejerne i navet.. og derfor er det billigere at slide et sæt aksium el. R7 op og så købe et nyt par af dem når de er færdige ;). En anden ting er det boost man får.. Jeg smider lige 500g. når jeg skifter hjul, og det kan mærkes til løb :D!

Jeg kender ikke holdbarheden.. det kommer vel an på hvor meget man bremser :b.

Carbonhjul er klart mere lækre, og derfor vil jeg sagtens kunne anbefale dig den til motionsbrug.. bare gå efter Clinchers! Evt. Spinergy og Corima laver nogen superfede carbon clinchers ifølge mig selv.. god jagt.

• #5   23. feb 2010 Okay, tak for svarene smiley

Men hvem køre 220.000 km på cykel !! smiley

• #7   23. feb 2010 Hold da fast... jeg kører 12.000 km om året i bil...:o|

Som jeg skrev så skal man jo bruge de rigtige klodser til hjulene ellers giver det slid på overfladen samt man skal rense klodserne jævnligt så der ikke sidder småsten eller grusstøv i klodserne da det åbner overfladen og det ødelægger dem. Vil så lige tilføje at carbon hjul faktisk godt kan lappes, men det vil som oftes give ubalance i hjulet smiley Og derfor gør man det næsten aldrig.

• #9   23. feb 2010 Helt enig Simon, det er ikke så tit man laver reparationer på carbon hjul, men muligheden er der smiley Angående alu hjul så slides de bestemt. Man kan jo bare kigge på et sæt der har kørt 1000 km. Det er tydeligt at se at bremsen er blevet brugt. Man vil også kunne se alustøv på gummi bremseklodser.

• #11   24. feb 2010 Lige for at præcisere, så har den pågældende fyr med 220.000 kms LW hjulene, udover at have fået skiftet lejer, også fået sat nye bremseflader på LW'erne.
    Det er nemlig muligt at få lavet på dem.

Som der er sagt tidligere, så er carbonhjul meget holdbare men man skal bruge de rigtige bremseklodser.

• #13   24. feb 2010 Bare husk at CF bliver træt med tiden. Men der er meget glæde af det indtil da vil jeg tro.

• #15   24. feb 2010 Mario har ret smiley

• #16   24. feb 2010 Selve kulfibrene bliver ikke svækket med tiden. Derimod kan matrixen (resinen/epoxyen) som binder fibrene sammen svækkes ved stød og slag. Det er dog en del år siden der var problemer med det. I dag er fabrikationsmetoder og materialer så udviklede at carbonrammer/hjul ikke væsentligt ændrer egenskaber i deres levetid.

Kommentér på:
Levetid på carbonhjul?

Annonce