11.300 visninger
|
Oprettet:
Levetid på carbonhjul? {{forumTopicSubject}}
Jeg sad og tænkte på når folk har både træningshjul og løbshjul (typisk carbon) træner de så med de almindelige hjul eksempelvis Fulcrum racing 3, fordi de har en længere levetid eller fordi de vejer mere eller hvad gør de?
Og hvor mange kilometer skal man regne med der er i et sæt carbonhjul, som zipp, leightweight eller lign. ? For kunne måske godt tæmke mig at investere i et sæt carbon en gang, egentligt bare til træning, da jeg ikke køre noget seriøst .. Kan man sagtens det eller er det bare penge ud af vinduet?
Mvh Kasper
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 5 Cykler: 2 Emner: 3 Svar: 26
Så længe du bruger de rigtige klodser vil jeg ikke tro levetiden på fiberhjul er meget kortere end på tilsvarende alu hjul.
aug 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.495
Jeg kender ikke holdbarheden.. det kommer vel an på hvor meget man bremser :b.
Carbonhjul er klart mere lækre, og derfor vil jeg sagtens kunne anbefale dig den til motionsbrug.. bare gå efter Clinchers! Evt. Spinergy og Corima laver nogen superfede carbon clinchers ifølge mig selv.. god jagt.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 7 Cykler: 1 Emner: 61 Svar: 295
Men hvem køre 220.000 km på cykel !!
feb 2010
Som jeg skrev så skal man jo bruge de rigtige klodser til hjulene ellers giver det slid på overfladen samt man skal rense klodserne jævnligt så der ikke sidder småsten eller grusstøv i klodserne da det åbner overfladen og det ødelægger dem. Vil så lige tilføje at carbon hjul faktisk godt kan lappes, men det vil som oftes give ubalance i hjulet
feb 2010
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 2 Svar: 59
Det er nemlig muligt at få lavet på dem.
Som der er sagt tidligere, så er carbonhjul meget holdbare men man skal bruge de rigtige bremseklodser.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 5 Svar: 59
maj 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 1 Svar: 107
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 2 Svar: 59
Levetid på carbonhjul?